op i R(biiiip)ven med Nec 616 .. 3 kan des~
Fra : J.K.Arning

Dato : 16-04-04 17:59

Det jo snart weekend så jeg købte en 3 telefon igår
en NEC 616 indtil videre er jeg lykkelig for at jeg
har min SE T610.

Telefonen er da lidt morsom .. menuerne er rodet og
tildels langsomme .. idag har den holdt sig standbye fra
kl. 8 imorgens indtil kl. 16 da jeg var hjemme. Jeg har
overhovedet ikke rørt telefonen i det tidsrum. Derefter
begyndte jeg at lege lidt med den hvorefter den lidt over
2 timer senere bipper som en gal og går ud .. ingen strøm.

den lader vi lige stå lidt ...

Jeg kan synkronisere med USB kabel men kan ikke
få forbindelse via Bluetooth ... den finder min bærbare
og beder om pin .. jeg indtaster og telefonen melder fejl
og syntes jeg lige skal tjekke den pin og så prøve igen.

Mail delen er til grin ... jeg har sat en pop3 konto op
hvilket telefonen fortæller mig hver gang jeg beder den
tjekke mail ( Info: Servertypen er pop3 ) og herefter ender
det hele med oplysningen om at "ingen brugermapper blev
oprettet"

Har i prøvet at "kalibrere" kompasset ?
Ligegyldigt hvad man gør melder den fejl ..

Jeg må nok læse den lede manual .. for første gang i
en hel del år må jeg læse en manual for at benytte et
stykke elektronik .. Tak 3 .. det søreme lækre sager
i sender på gaden .. men på den anden side det var jo
et nyt stk. legetøj jeg gik ud for at købe og det har jeg
saftsuseme fået .. der er til mange timer i en Nec 616
med 3! Boom Boom Boom

Regards

PS.: Info er enhver slags er velkomne der kan gøre
livet med en Nec 616 interessant eller bare tåleligt
er m e g e t velkomne

Fra : |H@M|

Dato : 17-04-04 08:42

Jeg synes personligt at NEC616 er totalt fed.... ingen problemer
med menu samt hastighed.... gode taster.....pt den fedeste telefon
fra 3.... Batteritid er jo det store minus ved disse 3 telefoner...de
er jo også det vi kalde 1-2 generation...vent bare til vi når 8-10
stykker...så har batteritiden på højte med dem vi har idag.

Fra : Michael Reuss

Dato : 19-04-04 14:07

Hvad med GPS'en - har du også fået den til at virke? Instruktionsbogen
fabler om JAVA-programmer til at benytte sammen med GPS. Er der nogen
der kender noget nærmere til det?

Fra : Søren Christensen

Dato : 19-04-04 17:41

"Michael Reuss" <michael_reuss@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Hvad med GPS'en - har du også fået den til at virke? Instruktionsbogen
> fabler om JAVA-programmer til at benytte sammen med GPS. Er der nogen
> der kender noget nærmere til det?

Er selv idag hoppet med på 3. Og har købt en e616. Fed telefon!
Jeg har fint fået gps til at virke med 3's guru....

Venligst

Fra : Jonas F Vincenti

Dato : 19-04-04 21:36

der er vist forskel på GPS og så A-GPS - det er vist det sidste i bruger
sammen med 3Guru - og som så vidt jeg forstå bare bruger 3 master som
pejle punkter - altså intet med GPS at gøre (det er også sådan 3 kan
tjene penge på deres vejviser :) -

men Nec e616 understøtter også "rigtig" GPS (siger en af mine venner der
har en - han kan dog ikke bruge det til noget - mangler også software)

--
//jonas
//mail[a]cloudblowers.com

Fra : Allan D. Pedersen.

Dato : 17-04-04 12:49

desværre fornemmer jeg lidt fejl40 her.

når BT spørger efter pin kode.. så er det ikke den der hører til dit
simkort. (en fejl mange tror)

eks.
den der opretter en forbindelse skal taste en eks. 4cifret kode.
når klienten får den besked så kan han taste den samme 4 cifret kode.

De fleste fabriks nye mobiler har det bedst ved først lige havde opladet i
24timer første gang.

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 18-04-04 14:49

"Allan D. Pedersen." <grillbiller@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> når klienten får den besked så kan han taste den samme 4 cifret kode.
>
> De fleste fabriks nye mobiler har det bedst ved først lige havde opladet i

Ladekredsen slår vel fra når batteriet melder fuldt opladet?
Tilgengæld kan det tage nogle op og afladninger før batteriet er på fuld
kapacitet.

/Morten
--
Replace .hej with .com in my e-mail prior to sending e-mail.

Fra : Thunder

Dato : 19-04-04 22:34

Hvis I kigger bag på både A835 og A920, så er der en lille grå gummi klap
som kan fjernes. Her kan man tilslutte HW GPS og bruge telefonen som
navigator. Det er rigtigt at AGPS er noget andet, men det er ikke en "lost
cause"!

Jeg fraråder dog at købe A835, min er til rep. for 2. gang med samme
problem: den ringer op af sig selv mens jeg sover(med 5-7 min mellemrum) og
der er mange der har dette problem både herhjemme og i udlandet. Det nummer
den ringer op til er Norden (3's telefonsvarer). Jeg fik en "sød" regning på
346 kr. for disse opkald.
Den er 3 dog ved at behandle, men her kommer det "sjove": da min telefon
blev sendt til rep. 2. gang fik jeg en lånetelefon og den gør det samme.
Hvorefter at 3 ikke kan tillægge disse nye opkald til den første
fejlbeskrivelse, men skal oprette en ny.

Det kører ikke så godt for dem.

Med venlig hilsen

Jan Johansson