Kamerarer i mobiltelefoner, hvor langt er ~
Fra : Sparre

Dato : 14-04-04 16:27

Hejsa

Har ikke kigget på mobil siden, ja for meget længe siden, har en 3310 fra
lige efter den kom frem , men overvejer lidt at skifte den ud, men hvor
langt er vi nået med hensyn til kamera telefoner? er kvaliteten ved at være
så man kan se hvad der er på billederne ??

Har et Fuji FinePix S602Zoom digicam, men det er lidt stort at have i
inderlommen jo, så jeg overvejer en kameratlf til de der snapshots...?
findes der kamerarer med CCD chip (CMOS'en er jo håbløst forældet) og hvad
med autofokus findes det ??

Håber i kan guide mig lidt for jeg synes det er lidt håbløst når nu jeg ikke
har set på mobil udviklingen i snart 3 år..

--
Sparre

Fra : Badazz

Dato : 14-04-04 17:57

Hej..

Mht til kamera telefon. så skal du ikke købe sådan en hvis du påtænker at
vil udskrive billederne. billederne er desværre stadig ret dårlig kvalitet..
og autofokus ved jeg ikke helt om der er på nogle.. men min nokia 6600 er
ikke suveren til billeder.. det meste bliver ret sløret...

Mvh Brian

Fra : 6400 Anders

Dato : 14-04-04 18:37

Der er efterhånden kamera i de fleste størrer mobiltelefoner idag.

Det kommer nok som standard i fremtiden. De kloge hoveder siger at
kameratelefoner slår igemmen i 2004.

Jeg vil anbefale dig at købe ny telefon via internettet, der kan spares fra
1500-2000,- (måske mere) på en kameratelefon.

Kan nævne at jeg gav 2500,- for min 6600 for en lille måned siden (købt på
nettet). Hvis jeg skulle købe den i en telebutik vil den koste omkring
4500,-.
Håndfrit sæt købte jeg hos T-Hansen.dk til 50,-

MVH
6400 Anders

Fra : Per Kofod Hansen

Dato : 18-04-04 23:41

Den Wed, 14 Apr 2004 17:27:10 +0200. skrev Sparre:

> [...]
>
> Håber i kan guide mig lidt for jeg synes det er lidt håbløst når nu jeg ikke
> har set på mobil udviklingen i snart 3 år..

Kameraer i telefoner er legetøj indtil videre. De tager 640x480 pixler
(0.3 Mpixel) med en elendig plastic pinhole linse fokuseret til uendelig.
Kameraerne er de billigste der kan opskrabes på markedet, dvs cmos, som i
øvrigt så vidt jeg ved er en nyere opfindelse end CCD, selvom den
godtnok har dårligere kvallitet, udmærker den sig ved at kunne
fremstilles med samme udstyr som alle andre computer chips og dermed være
ultra billig. Et kamera i en telefon koster næppe mange kroner, men folk
giver gladeligt et par tusinde mere for telefonen hvis den har et skod
kamera i sig :)

Der er vist lige en enkelt nyere telefon der har sneget sig op på en
højere opløsning, jeg har ikke set kvalliteten, men jeg tvivler på der
er sat en optik på der er meget værd.

Du skal nok ikke regne med at tage billeder der er dit fotoalbum værdige,
før en kamera producent laver et kamera med telefon indbygget, fremfor
som nu, telefon producenter der putter kamera i telefonen.

--

Mvh Per K. Hansen