hvem sælger brugte mobiler?
Fra : KL

Dato : 14-04-04 10:26

Hej alle

Jeg havde den tvivlsomme ære at indlevere min mobil til reparation.
Denne vil i følge forhandleren Merlin tage op til 6 uger..... Og så lang
tid kan jeg sgutte vente på en mobil så jeg skal ud og finde noget brugt
skrammel. Der er tilsyneladende oceaner af mere eller mindre lyssky
sider på nettet, der sælger nye og brugte mobiler. I det hele taget er
det ret uoverskueligt. Så er det lige jeg tænker. Er der ikke fysiske
forretninger, der sælger brugte mobiler? Og hvad sker der egentligt med
de mange mobiler, folk indleverer som bytte telefon og dermed opnår rabat?

Mvh

Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-04 17:36

> Og hvad sker der egentligt med
> de mange mobiler, folk indleverer som bytte telefon og dermed opnår rabat?

Meget ofte bliver de solgt til udlandet hvor der kan opnåes en meget høj
pris for dem (i forhold til hvilken telefon det er). De bliver f.eks. solgt
til lande som Afrika og den slags, hvor kun få har mobiltelefoner - der er
selv en Nokia 3310 moderne, og kan derfor sælges ret dyrt.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Jonas Delfs

Dato : 15-04-04 22:38

"KL" <kla@XXXpode.dk> skrev i en meddelelse
> Og hvad sker der egentligt med
> de mange mobiler, folk indleverer som bytte telefon og dermed opnår rabat?

Da jeg i sin tid smed en klump af en gammel telefon med i en handel, blev
jeg forklaret at de bliver sendt til fattige lande, eksempelvis i Afrika, da
man eftersigende ikke på samme måde kan købe billige nye mobiler med
teleselskabstilskud, og derfor gerne betaler for en brugt telefon...

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : Lars Raaby

Dato : 16-04-04 08:32

Jonas Delfs skrev bl.a.:

> [...]
> måde kan købe billige nye mobiler med teleselskabstilskud, og
> derfor gerne betaler for en brugt telefon...

Sonofon har lige kørt med et tilbud hvor de ville give 200, eller
var det 400kr. for en Nokia 3510i ved køb af en Nokia 3200
Der må være stor efterspørgelse på på brugte mobil telefoner i
udlandet.

--
MVH Lars
- Far til en lille dreng

Fra : Thunder

Dato : 19-04-04 23:23

Hvis du kommer til KBH, så gå ned ad Istedgade (fra Hovedbanegården), og
kryds Gasværksvej. Lidt lægere fremme på venstre hånd ligger der en
Guldsmed/ure/mobil shop som også har brugte telefoner. Husk at få kvitering
da du ifølge købeloven har 6 måneders formodningsret og ialt 2 års
reklamationsret selvom det er en brugt vare. Den sælges fra en butik.
Med 6 måneders formodningsret forstås der at enhver fejl som du ikke selv
har forårsaget, må formodes at have været der hele tiden. Den skal dog
findes indenfor de 6 måneder.

Oplysningen kommer fra forbrugerrådet!
http://www.fbr.dk/raad/forbruger/alle/raad069/

Med venlig hilsen