6230 eller 6600 b
Fra : Michael Rasmussen

Dato : 13-04-04 16:09

Hej,

Jeg skal have ny mobil og har besluttet mig for Nokia 6230 eller 6600.

Men hvilken er bedst?

Jeg har brug for god kalender og kontaktinformation samt muligheden for
at sende og modtage e-mails fra to forskellige adresser via GPRS samt
synkronisering af kontakter og kalender med Outlook.

Umidelbart er der meget der taler for 6230 specielt den lille størrelse
samt understøttelse af EDGE. Mens 6600 vinder på den store skærm.

Er der nogen som har erfaring med begge modeller og kan dele lidt ud af
erfaringerne?

Hvordan ser det ud med Bluetooth er det "den rigtige standard"
telefonerne understøtter ellers Nokias egen variant?

--

Regards/ Med venlig hilsen

Michael Rasmussen, Denmark
Email: miker@slet_miker.dk

Fra : Flemming Nielsen \(2~

Dato : 13-04-04 19:37

jeg har brugt begge modeller. Fik 6230 i sidste uge - og har haft den i
påsken. Før den havde jeg 6600 som havde været min i ca 1 1/2 måned ( haps
den nuppede konen)
Nå men til mine oplevelser:

Hvis du ikke har haft en Symbian telefon før er det en ny oplevelse. Der er
ikke grænser for hvilket software du kan få til en 6600, og der er masser af
muligehder. Den har memorykort til MP3, til DivX film og hvad du elers får
lyst til at smide på den. Jeg havde kun 1 e-mail adr. kørende på den ( kan
kun have 1) men det er det samme for 6230.

fordelen ved 6600 er som du selv nævner skærmen, men den er stor at have i
lommen, og jeg har nu min IPAQ i jakken, og min 6230 i lommen uden at det er
til gene..

6230 har lidt bøvl bl.a. med bluetooth ( se andet steds i dennne gruppe) men
dens indbyggede medie afspiller er iorden, og dens højttaler samt radio
holder også hele vejen. den kan ligeledes tømme mail men kun fra 1 adresse -
du kan sætte flere op og så skifte imellem dem, men det er ikke smidigt i
hverdagen, så en holdbar løsning vil jeg ikke kalde det.

Skærmen på 6600 er i særklasse ( min første telefon med mere end 4000
farver) men på 6230 er den mindst lige så kontrast fyldt dog mindre
naturligtvis.

Er du til foto - står de 2 telefoner lige. Memorykortet sørger for pladsen -
jeg har dog en enkelt klage til 6230: Max længde på videooptagelserne - det
kan fikses med anden software på 6600 .

Microfon/HT lyden i 6230 er formidabel, og den suger lyden til sig når man
laver en stemme optagelse eller video.

Radio er et plus for mig i 6230 men skal vi tale blære effekt ( som jo
typisk også fylder et par procent - hvis vi skal være ærlige- så er 6600
ikke uden evner )

Er stadig ikke ked af at jeg byttede min 6600 ud med 6230 selv om jeg må
erkende at Bluetooth til IPAQ2200 ( eller mangel på samme) er et problem.

Flemming Dalager

Fra : Peter

Dato : 13-04-04 20:09

"Flemming Nielsen (2860)" <frontsite_dk[FJERNES]@msn.com> skrev i en
meddelelse news:c5hbvg$e45$1@news.cybercity.dk...
> [...]
>lommen, og jeg har nu min IPAQ i jakken, og min 6230 i lommen uden at det
Hvorfor have en IPAQ når man kan nøjes med en 6600 ?

> [...]
pladsen -
> jeg har dog en enkelt klage til 6230: Max længde på videooptagelserne -

Jeg har en 6600 og er meget glad for den og de muligheder bl.a.
operativsystemet giver. Eneste anke er størrelsen, men jeg havde en 6230 i
hånden her i påsken og hold k... hvor er skærmen dog lille og så kan den fx
hellere ikke køre Tomtom Citymaps, som jeg virkelig syntes er et hit.

Flemming, jeg er interesseret i at høre hvilket software du bruger til
videooptagelser ?

Peter

Fra : Flemming [2860]

Dato : 14-04-04 07:40

Peter:

1) 3gpp Philips Camcoder Pro 3.7.5
2) ETI Camcorder Unlimited Video & Sound 6600,
Begge må du søge efter på google.

Fra : Flemming [2860]

Dato : 14-04-04 07:40

Peter: