Problemerne med Nokia 6230
Fra : Flemming Nielsen \(2~

Dato : 11-04-04 16:49

Som ny ejer af Nokias nye vidunder har jeg accepteret at der er problemer,
og lister her de bugs jer er stødt på i påsken:

1) Problemet med Kontaktgrupper
- er løst med at genetablere fabriks instillinger

2) den kan ikke parres med HP IPAQ h2210 - afviser den indtastede kode, men
kan godt finde enheden. samme problem med et IBM Bluetooth card ll i min
thinkpad
- er ikke løst pt, men jeg kan læse mig til på nettet at der er flere med
samme problem

3) Jeg har problem med at tjekke mail med GPRS ( til en pop3 konto)
Den skal have en titel på forbindelsen ( ikke eks. TDC GRPS) men internet
eller email el. ligende - men uanset hvad jeg skriver melder den "opret GPRS
abonnement) dette har jeg ( og det virker til bl.a. WAP via GPRS)
- Nogle med kommentaret / Support til dette ?

4) Hvilken telefon kan man vælge når man vil hente e-mail settings til sin
telefon på TDC's side ? 6220 er jo ikke den samme - og 6600 er med Symbian
serie

Mit e-mail program virker fantastisk når jeg popper mail på en analog dial
in ( GSM data) hos cybercity) Men med GPRS smutter den.

Kommentaret i denne tråd er velkomne - da jeg vist ikke er den eneste med
problemer på denne vidunder maskine.
(Og TDC mobil ved intet om den, ej heller er de specielt hjælpsomme til at
få den til at virke - nægter at hjælpe med Bluetooth opsætning)

Flemming

My Nokia Phonestory:
5110, 6110, 6150, 7110, 6210, 8210, 8310, 8850, 6310i, 5210, 6800, 7650,
3650, 6610, 7210, 6100, 7250i, 6600, 6230
My next Nokia:
A working 6230

Fra : HSK

Dato : 11-04-04 16:57

"Flemming Nielsen (2860)" <frontsite_dk[FJERNES]@msn.com> wrote in message
> Som ny ejer af Nokias nye vidunder har jeg accepteret at der er problemer,
> og lister her de bugs jer er stødt på i påsken:

Jeg sad lige og skulle til at stille næsten de samme spørgsmål! Så
sparer jeg da det arbejde - jeg håber der kommer svar inden længe...

Mvh Henrik

Fra : Flemming Nielsen \(2~

Dato : 11-04-04 17:01

Hej Henrik: jeg vidste at jeg ikke var den eneste der havde danset rundt i
påske dagene med TDC mobil og min maskine.

Fra : Flemming Nielsen \(2~

Dato : 11-04-04 17:04

Mit bedste hjælpe link indtil nu:

http://www.expansys.com/forum.asp?code=108417

Flemming

Fra : HSK

Dato : 11-04-04 17:04

"Flemming Nielsen (2860)" <frontsite_dk[FJERNES]@msn.com> wrote in message
> Hej Henrik: jeg vidste at jeg ikke var den eneste der havde danset rundt i
> påske dagene med TDC mobil og min maskine.

He he. Nej. Jeg har selv lige siddet en halv time og prøvet nogle
forskellige "modeller". Og i et indslag længere nede i denne gruppe står der
at man skal indstille GPRS adgangspunkt under e-mail-opsætningen til
"internet". Problemet er bare, at det kan jeg ikke få lov at ændre ved (kun
hvis jeg vælger en af de tomme opsætninger!?).

Mvh Henrik

Fra : Flemming Nielsen \(2~

Dato : 11-04-04 17:26

Af underlige årsager - men rare - virker min email nu ( tastede internet
både som pop 3 adgang og smtp)
Hurra tak henrik !

Fra : Michael Melby

Dato : 11-04-04 18:26

Hvorhenne laver man om på det??? I menuerne???

"Flemming Nielsen (2860)" <frontsite_dk[FJERNES]@msn.com> skrev i en
meddelelse news:c5bri4$mle$1@news.cybercity.dk...

Fra : Flemming Nielsen \(2~

Dato : 11-04-04 19:39

Beskeder | beskedindstillinger | Email beskeder | Rediger aktive e-mail
indstillinger | Andre Indstillinger | smtp forbindelses indstillinger samt
pop3 forbindelses indstillinger

Håber at det hjalp !
Mv
Flemming Dalager

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-04 00:42

Flemming Nielsen (2860) wrote:

> Af underlige årsager - men rare - virker min email nu ( tastede internet
> både som pop 3 adgang og smtp)

Er der en af jer der ved om den understøtter online-browsing af
IMAP-foldere? Mit mailsetup gør desværre at det ikke er acceptabelt at
downloade alle nye mails i en pærevælling, da de: 1) i forvejen er
sorteret ud i forskellige foldere og: 2) simpelthen fylder for meget
pga. flere forskellige tilmeldte mailinglister.

6230'eren ser ret spændende ud, men jeg har ikke set denne feature
nævnt nogen steder, selvom den er ret væsentlig for hele IMAP-konceptet.
At håndtere IMAP som POP3 er ret hjernedødt, så det er måske
underforstået at det bare fungerer med online-browsing? Jeg står på
spring til at købe ny mobil, ligeså snart jeg hører om det.

--
Jacob Laursen

Fra : HSK

Dato : 12-04-04 02:08

> [...]
> Af underlige årsager - men rare - virker min email nu ( tastede internet

Jamen det var da så lidt Jeg fatter bare ikke en krone af hvorfor JEG
ikke kan rette i det..... øøøøøøøøøøøvvvvvvv

Henrik

Fra : Flemming Nielsen \(2~

Dato : 12-04-04 11:14

jeg tager kontakt med Nokia imorgen, og melder tilbage - hvad det har af
nyheder

/ Flemming

Fra : misteren

Dato : 12-04-04 13:29

opsætning af 6230 email

Man skal have GPRS abb. for det virker!!!

1. vælg beskeder - beskedindstilling. - E-mail-beskeder.

2. vælg aktive e-mail-indstillinger

3. vælg en tom

4. vælg Rediger aktive e-mail-indstillinger

5. sæt Postkasse navn til det navn man ønsker den aktive indstilling
skal have.

6. sæt E-mail-adresse til ja E-mail (eks. minmail@domæne.dk)

7. Sæt Navn til det navn man ønsker stå som afsender

8. Sæt smtp serveren (for tdc/telmore smtp.mail.dk)

9. sæt type for server til POP3 eller IMAP

10. sæt serveren til indgående mails (eks. mail.domæne.dk)

11. sæt pop3-brugernavn til username for postkassen

12. sæt pop3-adgangskoden til password'et for postkassen

13. Vælg Andre indstillinger

14. sæt brug SMTp-godkendelse til Nej (for TDC/Telmore)

15. sørg for SMTP-brugernavn er tomt

16. sørg for SMTP-adgangskode er tomt

17. vælg SMTP-forbindelsesindstillinger

18. sæt datadærer til GPRS

19. vælg indstillinger for bærer

20. sæt GPRS-adgangspunkt til: internet

21. sæt godkendelsestype til: Normal

22. sæt logintype til Automatisk

23. tryk to gange tilbage

24. vælg POP3-forbindelsesindstillinger

25. sæt databærer til GPRS

26. vælg indstillinger for bærer

27. sæt GPRS-adgangspunkt til: internet

28. sæt godkendelsestype til: Normal

29 . sæt logintype til Automatisk

Alle andre punkter skal blive til det de er sat til med mindre andet
er beskrevet fra ens udbyder.

håber det hjælper

mvh
anders

lykkelig ejer af 6230 ver 3.14 uden problemer og med e-mail

Fra : Flemming Nielsen \(2~

Dato : 12-04-04 18:30

Hej Anders: god beskrivelse !
( Havde jeg bare haft den i fredags

N anyway min mail virker - med samme firmware . med BT er tosset - og den er
vigtig for mig da jeg er eer af HP IPAQ h2210 der gerne skulle kunne komme
til at surfe / hente mail via BT+GPRS til min nokia når den er uden for WIFI
rækkevidde.

Flemming D.

Fra : Flemming Nielsen \(2~

Dato : 12-04-04 18:44

Fandt dette :der er andre med problemet !

http://www.expansys.com/forumthread.asp?code=108417&thread=78

Fra : Flemming Nielsen \(2~

Dato : 12-04-04 19:04

OK Så fandt jeg en endnu bedre forklaring
http://www.pocketpcmag.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=4684&whichpage=2

Fra : HSK

Dato : 13-04-04 13:58

"misteren" <trellis@mail-online.dk> wrote in message
> opsætning af 6230 email

Smukt! Så fik jeg min til at virke også. Vidste ikke man skulle vælge en
"tom" profil..

Mvh Henrik

Fra : Flemming Nielsen \(2~

Dato : 13-04-04 18:23

Så er vi ved at være med alle sammen - så skal jeg bare have HP til at
spænde hjelmen, og få bluetooh til at spille.

PPS: På min 7250i, min 6610, 06 6100 kunne man tage et billede ( med det
løsekamera på de 2 6xxx modeller) og vælge send som : og her vælge MMS og
E-mail:
På min 6230 kan man kun vælge MMS _ er det helt som det skal være ?

Fra : HSK

Dato : 14-04-04 14:31

> [...]
> E-mail:
> På min 6230 kan man kun vælge MMS _ er det helt som det skal være ?

Jeg kan vælge MMS, Infrarød og Bluetooth på min 6230'er..

/Henrik

Fra : Flemming Nielsen \(2~

Dato : 15-04-04 01:08

ja men ikke Email vel - ( skal i email menuen for at sende et billede via
Email) på den gamle kunne man sende et netop taget billede som email direkte
fra denne menu

Fra : Flemming Nielsen \(2~

Dato : 22-04-04 22:07

løst: