Nokia 6310 og sms
Fra : Claus Andersen

Dato : 09-04-04 09:28

Hej

Min kone har fået en Nokia 6310 som firma mobil.

Kan det virkelig være rigtigt at den kun kan sende op til 160 tegn ved sms?
Det er noget irriterende, at der skal sendes flere sms, og ikke mindst
irriterende for modtageren, at der skal modtages "flere" sms i stedet for én
lang.

Er der ikke mulighed for at aktivere "lange sms´ere" et eller andet sted.
Jeg kan ikke finde det beskrevet nogen steder i manual.

På forhånd tak

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-04 09:32

Hej Claus..

Det er ikke muligt at "aktivere" lang sms... !!!

Dennis

Fra : Claus Andersen

Dato : 09-04-04 12:10

Surt - tak skal du have.

Claus

Fra : Ped

Dato : 09-04-04 12:12

Claus Andersen wrote:
> [...]
>
> Er der ikke mulighed for at aktivere "lange sms´ere" et eller andet sted.
> Jeg kan ikke finde det beskrevet nogen steder i manual.

De skulle have givet hende en 6310i - den kan! Og det selvom der på
Nokia's hjemmeside står at den ikke understøtter sammenkædede sms'er...
Mærkeligt.

M.v.h.

Jens L. Pedersen
6310i

--
Fjern "handicappet" i min mailadresse ved svar.

Fra : Claus Andersen

Dato : 09-04-04 12:54

>De skulle have givet hende en 6310i - den kan!<

Enig jeg kunne nok selv finde en mobil som var mere fed end en 6310, men
sådan er landet og det kan jeg desværre ikke gøre noget ved. Så er det en
trøst at det er gratis at anvende den.

Claus

Fra : Michael Skarum

Dato : 09-04-04 14:40

> De skulle have givet hende en 6310i - den kan! Og det selvom der på
> Nokia's hjemmeside står at den ikke understøtter sammenkædede sms'er...
> Mærkeligt.

Det kan min så ikke, men det er sikkert firmware versionen der gør
forskellen. Måske man kan opgraderer firmware i 6310?

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 10-04-04 20:09

> Det kan min så ikke, men det er sikkert firmware versionen der gør
> forskellen. Måske man kan opgraderer firmware i 6310?

I min 6310i kunne den også kun afsende 160 tegn. Jeg fik den så
softwareopgraderet gratis, stadig garanti på, og vupti - så kan den nu sende
3x 160 tegn. Ved ikke om dette også gælder 6310..

Mvh Thomas

Fra : Claus Andersen

Dato : 11-04-04 08:46

> [...]
sende
> 3x 160 tegn. Ved ikke om dette også gælder 6310..

hmm det må jeg undersøge

Claus