et par spørgsmål om N6600
Fra : Onkel Ond

Dato : 08-04-04 18:47

Hejsa

Jeg har haft en 6600 i et par måneder nu, og der er et par ting der
undrer mig:
Først begyndte den at genstarte når jeg havde sendt en sms -meget meget
mystisk, for den gjorde det ikke hver gang, blot en gang imellem, men
det var dog stadig rimelig belastende. Jeg læste så et eller andet
sted -mener det var i en engelsksproget gruppe, at hvis man brugte gsm
istedet for gprs til at sende sms'er med, skulle det løse problemet -det
viste sig at være rigtigt, men kan det virkelig være rigtigt, at jeg
skal slå en langsommere funktion til for at kunne bruge tlf? Det synes
jeg ikke det kan, så jeg vil lige høre om andre har oplevet det samme,
og hvad I har gjort ved det? Er det en software opdatering, og i så
fald, hvor går jeg hen og får foretaget en sådan?

For det andet:
De sidste par dage er tlf. holdt op med at give lyd fra sig når jeg får
en sms -rimelig belastende, og jeg kan ikke finde nogen forklaring på
det -alle profiler har message.mid slået til ved sms-besked, men ingen
af dem virker. Heller ikke med andre toner...
Derudover er der heller ikke nogen notits på skærmen, andet end den
lille kuvert oppe i hjørnet -tidligere var det en besked i bunden af
skærmen, hvor der stod antal modtagne beskeder, ubesvarede opkald osv.
Jeg har ikke ændret på noget som helst, så er der nogen derude der har
et bud på hvad årsagen kan være, og meget gerne et par løsningsforslag
eller 3? (ikke noget med "køb en anden tlf"... :v) )

Mange påskelige hilsner
Jakob Færch-Jensen

--
"Og hvis det er OT, så giv en venlig henvisning til rette sted,
istedet for at svinge det hellige sværd og starte en laaaang

Fra : Onkel Ond

Dato : 09-04-04 20:14

[ironi]Tak for hjælpen[/ironi]

Anyway, jeg fandt ud af at den manglende lyd ved sms-beskeder,
tilsyneladende hang sammen med en sms i min "Kladder"-mappe, som ikke
kunne slettes (beskeden, ikke mappen) eller flyttes eller sendes eller
noget som helst.
Via FExplorer lykkedes det mig at lokalisere den formastelige besked, og
det viste sig, at den mappe /den/ lå i, ikke kunne åbnes -FExplorer
lukkede ned når jeg forsøgte. *Men* -den kunne omdøbes, og det hjalp
tilsyneladende -nu har jeg ihvertfald kunne slette den sms der tidligere
tilsyneladende var låst, og sørme om ikke jeg har fået lyden tilbage når
jeg modtager sms'er. Jeg har efterfølgende omdøbt mappen igen, så den
har sit originale navn, og der er nu kun tilbage at afvente om problemet
opstår igen.
Med ønsket om en god påske!

/Jakob Færch-Jensen

Fra : HSK

Dato : 10-04-04 21:26

Nu har du selv svaret på det med lyden. Så kan jeg svare på det med at den
slukker. Det gør min også! Og jeg tror ikke der er andet at gøre en at bruge
GSM eller prøve at så den opgraderet (jeg har ikke selv fået min
opgraderet).

Når min modtager sms'er giver den lyd fra sig, men det er dog ikke altid at
den popper op med besked om det på skærmen, andet end altså at vise
"brev-ikonet". Meget mærkeligt...

/Henrik

Fra : Onkel Ond

Dato : 11-04-04 19:37

HSK skrev bl.a.:
> [...]
> at den slukker. Det gør min også! Og jeg tror ikke der er andet at
> gøre en at bruge GSM eller prøve at så den opgraderet (jeg har ikke

Hvor får jeg den opgraderet, og hvad skal jeg tage backup af inden?

Fra : HSK

Dato : 13-04-04 14:45

> Hvor får jeg den opgraderet, og hvad skal jeg tage backup af inden?

Hos et autoriseret værksted Du burde kunne få en liste over disse på
Nokias hjemmeside..

Man kan under Hukommelsesmenuen tage backup ned på MMC-kortet - det burde
efter min bedste overbevisning være godt nok.

Mvh Henrik

Fra : Peter

Dato : 13-04-04 20:28

"HSK" <hsknosp@m2840.dk> skrev i en meddelelse

> Man kan under Hukommelsesmenuen tage backup ned på MMC-kortet - det burde
> efter min bedste overbevisning være godt nok.
>
> Mvh Henrik

Jeg har forsøgt at læse om hvad backup'en omfatter, men hidtil uden held.
Er der nogen der har erfaringer efter en opdatering? Omfatter backup'en fx
informationerne om installerede filer på MMC (der ligger flere *.ini-filer
på C: til programmer installeret på E: (MMC)), ringetoner til
kontaktpersoner, kontaktpersongrupper, SMS'er m.m. ?

PEter