Web proxy server til mobilen....
Fra : Anders Lund

Dato : 08-04-04 16:12

Hej

Ja, i læste rigtig... men sikkert på den forkerte måde.

Jeg surfer en gang imellem på min N6600 med Opera. Her tænkte jeg på om
der ikke fandtes noget proxy server software til PC som var i stand til
at formindske billeder, fjerne unødvendig HTML og evt. reklamer, således
at ens båndbredeforbrug over GPRS blev mindre?

Jeg kunne næsten forstille mig at man kunne lave noget med Squid på en
Linux maskine - men da jeg ikke er særlig god til nogen af delene var
det ikke der jeg ville starte.

--
Anders Lund - spam2004@andersonline.dk

Fra : Flare

Dato : 08-04-04 19:27

En proxy til mobiltelefoner. Interesant ide faktisk. Der skulle noget
forholdsvis komplex logik til at håndtere formateringen at html til xhtml og
i det hele taget gøre side mere kompakte og mobil venlige.

Men det var helt sikkert noget der kunne lade gøre i mere eller mindre
udstrækning. Understøtter nok6600 at man benytter en proxy.?

Mvh
Anders

Fra : Anders Lund

Dato : 08-04-04 20:13

Flare wrote:
> En proxy til mobiltelefoner. Interesant ide faktisk. Der skulle noget
> forholdsvis komplex logik til at håndtere formateringen at html til xhtml og
> i det hele taget gøre side mere kompakte og mobil venlige.

Det var så ikke lige det jeg tænkte på, selv om det også ville være en
fed idé at det ikke var telefonen som skulle til at formatere
dokumenterne. Det eneste jeg tænkte på var at spare båndbrede ved at
fjerne unødvendig mellemrum og kommentar i koden.

> Men det var helt sikkert noget der kunne lade gøre i mere eller mindre
> udstrækning. Understøtter nok6600 at man benytter en proxy.?

Jeg kom i tanke om det da jeg så changelog for Opera 6.1, hvor proxy
support og blevet tilføjet:
http://www.opera.com/nokia/changelogs/610/

Forresten - kan man bare installere den nye Opera eller skal man
afinstallere den gamle først - jeg mener kun at det er version 6.0 som
installeret på N6600 som default.

Update: Jeg har lige set at min nuværende Opera understøtter proxy ...
er det version 6.1 som er installeret?

--
Anders Lund - spam2004@andersonline.dk