CBB Mobil burde stadig levere gratis GPRS
Fra : Claus E Beyer

Dato : 06-04-04 20:20

CBB Mobil burde stadig levere gratis gprs. Se CBB Mobils »Generelle vilkår« på
http://www.cbb.dk/cbb?cmd=terms

Her står:

--------------

1. Sådan fungerer det

Du betaler kun for taletid, SMS, WAP og MMS.
Du betaler forud for dit forbrug og kender derfor dine omkostninger.
Hver gang du tanker op, tillægges det indbetalte beløb din saldo.
Hver gang du ringer, sender SMS / MMS eller Wapper, fratrækkes et beløb din
saldo. Størrelsen af dette beløb afhænger af opkaldets længde og evt. tillæg for
udenlandske opkald.
Når din saldo er 0 kr., kan du ikke længere foretage opkald m.v. - men du kan
fortsat modtage opkald og SMS, og din telefonsvarer er stadigvæk aktiv.

--------------

»Du betaler kun for taletid, SMS, WAP og MMS« giver faktisk ikke CBB Mobil ret
til at opkræve betaling for gprs. Ja, der står jo, at man kun betaler
for »taletid, SMS, WAP og MMS«. Det eneste man måske kunne sige er, at CBB Mobil
er berettiget til at kræve betaling for »wap via gprs«, men jeg ser ingen
hjemmel til at opkræve betaling for gprs der er brugt til eksempelvis
internetsurf med en bærbar pc.

Alle os der er blevet trukket for gprs-forbrug hos CBB Mobil, burde henvende os
til CBB Mobil for at få det tidligere debiterede beløb retur.

Er der forøvrigt andre af jer, der hos CBB Mobils kundeservice fredag den 26.
marts fik at vide, at CBB Mobil først ville begynde at taksere gprs fra den
kommende mandag (29.03.2004) og i den tro har brugt gprs, som om det var gratis?
Det viste sig dog at CBB Mobil allerede begyndte at taksere gprs om fredagen, og
jeg er på den konto blevet bon'et for 109 kr hos CBB Mobil. De 109 kr. var det
beløb der var på kontoen, som nu står i 0,00. Mit forbrug har nok været en del
højere end de 109 kr. og nu frygter jeg at man fra CBB Mobils side vil trække
yderligere for mit tidligere gprs-forbrug, næste gang jeg laver en indbetaling
på min CBB-konto.

Claus