Lyd fra mobil til alm. forstærker via phon~
Fra : Ukendt

Dato : 01-04-04 20:12

Hej

I forbindelse med et indslag til en fest har jeg brug for at få lyden fra en
mobiltelefon koblet til musikanlæg.
Pointen er at det skal være muligt for alle i selskabet at høre hvad som
bliver sagt i telefonen i den anden ende (den som der er ringet op til fra
min mobil).
Jeg havde forestillet mig et stik til at plugge i bunden af min mobil (Nokia
6210) som har alm. mini-jack/phono i den anden ende - lige til at slutte til
line-in på en alm. forstærker.
(Der hvor festen skal holdes er der ikke alm. telefonstik til rådighed -
derfor mobil.)

Jeg har søgt lidt på nettet og kan ikke finde et færdig stik - nogen som har
set sådan et?
Vil det virke hvis jeg købte et billig headset - klippede det over og
loddede phono eller mini-jack stick på i den anden ende?

Tidligere på denne gruppe har jeg set snak omkring handsfree sæt som har
stik lige til at putte i line-in.
Nogen som har erfaringen med disse?

På forhånd tak.

Venlig hilsen
Morten Sørensen

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 01-04-04 23:46

Morten Sørensen griflede i
> Vil det virke hvis jeg købte et billig headset - klippede det over og
> loddede phono eller mini-jack stick på i den anden ende?

Hey. Ved ikke om man kan få det færdigt, men ellers ville det vel virke med
at klippe i et headset... Men jeg kunne forestille mig at mobilen måske
kunne finde på at danne en masse støj når det køres igennem
forstærkeren....?

--
Hygge...
Daniel

Fra : Fischer

Dato : 02-04-04 10:31

> [...]
> Vil det virke hvis jeg købte et billig headset - klippede det over og
> loddede phono eller mini-jack stick på i den anden ende?

Noget tilsvarende har jeg lavet til min PC, så jeg kan optage samtaler fra
mobilen.
Jeg har bare taget et bærbar håndfri og koblet to signalkabler parallelt hen
over hhv. ledningerne til mikrofon og øreprop. Disse to signaler propper jeg
så ind i lydkortets signalindgang - en i hver kanal.
Jeg har lige sat en modstand (1 Megaohm) på signalet fra øreproppen, da det
er noget kraftigere end mikrofonen.

Signalet er ikke så kraftigt, men kan sagtens forstærkes op uden at der
kommer væsentligt støj.

Nogen færdig løsning har jeg aldrig set.

*Fischer