Mail på Siemens S55
Fra : Morten Raahede Knuds~

Dato : 31-03-04 18:45

Hej

Jeg har lidt problemer med at få mailklienten på S55 til at virke.
Jeg har Telia som teleudbyder, uden gprs adgang. Dette burde dog ikke give
problemer eller?

Når den connecter til Telia, via opsætningen på
http://www.teliamobile.dk/teliamobile-dk-html-da/control/customercare

siger den blot "POP3 serverport ikke tilgængelig". Jeg har også prøvet med
EmailViewer
http://www.reqwireless.com/emailviewer.html
men den giver også problemer.
Jeg har ringet til deres support uden det store held. Mobilsupport henviste
til deres internetsupport. Deres internet support henviste til min
mailudbyder. Men skal min mailudbyder gøre noget for at få det til at virke?

Er der nogen, der har haft samme problem? Og evt. løst det?

På forhånd tak
Morten Knudsen

Fra : Knud Berggreen

Dato : 31-03-04 19:34

On Wed, 31 Mar 2004 19:44:57 +0200, "Morten Raahede Knudsen"
<mrkmrk@fjerndette.galnet.dk> wrote:

> [...]
>http://www.teliamobile.dk/teliamobile-dk-html-da/control/customercare
>
>siger den blot "POP3 serverport ikke tilgængelig". Jeg har også prøvet med

Når du skal hente mail skal du bruge den POP3-server hvor du
har dit internetabonnement mens du skal bruge SMTP-serveren
hos den internetudbyder som du kalder op til.
Når du ikke har GPRS så ringer du op til et eller andet
nummer, hvem er det du ringer til?

/Knud

Fra : Morten Raahede Knuds~

Dato : 31-03-04 23:49

Hej

Jeg ringer op til Telias CSD nummer 28454927.
Jeg er tilfreds hvis bare jeg får POP3 serveren til at virke, men det
driller godt nok!

mvh
Morten Knudsen

Fra : Knud Berggreen

Dato : 01-04-04 23:29

On Thu, 1 Apr 2004 00:48:55 +0200, "Morten Raahede Knudsen"
> [...]

>Jeg ringer op til Telias CSD nummer 28454927.
>Jeg er tilfreds hvis bare jeg får POP3 serveren til at virke, men det

Og hvorfor tror du at du skal bruge Telias POP3-server? Er
din postkonto hos Telia?

/Knud
BEmærk, at jeg svarer under det som du skriver og ikke over
- ganske som anbefalet på
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html#nedenunder

Fra : Morten Raahede Knuds~

Dato : 02-04-04 22:18

> Og hvorfor tror du at du skal bruge Telias POP3-server? Er
> din postkonto hos Telia?

Nej, jeg skal bruge min internetudbyders (en antenneforening i Odense) POP3
server, og det er også det jeg forsøger. Men som sagt, det driller.

Jeg har prøvet at skrive noget volapyk ved POP3 serverens navn. Det giver en
anden fejlmeddelse.
Så på en eller anden kan den "se" serveren, men der går åbenbart et eller
andet galt.

mvh
Morten Knudsen

Fra : Niels J Nielsen

Dato : 15-04-04 13:44

Jeg har også en S55 , og har min mail-konto ved en anden udbyder end mit
mobilselskab. Det kører fortrinligt.

Hvad skriver du ved POP3-server, POP3-port, SMTP-server, SMTP-port ?

Det skulle ligene noget som
pop3.antenneforeningsnavn.dk
110
194.255.237.153
25

Fra : Morten Raahede Knuds~

Dato : 15-04-04 19:04

"Niels J Nielsen" <nielsen@geocities.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> mobilselskab. Det kører fortrinligt.
>
> Hvad skriver du ved POP3-server, POP3-port, SMTP-server, SMTP-port ?

Hej

Tak for dit svar.

Jeg tror ikke der er noget galt med min POP3 opsætning. Ved et tilfælde
prøvede jeg at få telefonen til at benytte Oranges WAP nummer. Der virkede
mail uden problemer. Så problemet må lægge i forbindelsen når den går via
Telias opkaldsnummer 28454927. Jeg ved ikke om det er Telias opsætning eller
mig der benytter et forkert opkaldsnummer.

mvh
Morten Knudsen

Fra : Fischer

Dato : 02-04-04 08:16

> Jeg ringer op til Telias CSD nummer 28454927.
> Jeg er tilfreds hvis bare jeg får POP3 serveren til
> at virke, men det
> driller godt nok!

Du kan ikke checke en mail-konto via et Wap-opkald (kun hos Orange).

*Fischer

Fra : Knud Berggreen

Dato : 02-04-04 19:42

On Fri, 2 Apr 2004 09:16:04 +0200, "Fischer"
<myfischer87@get2net.dk> wrote:

>Du kan ikke checke en mail-konto via et Wap-opkald (kun hos Orange).

Jeg tror ikke at han bruger wap men derimod mailklienten som
S55 er født med.

Jeg kan nu godt tjekke min webmail via wap og det er ikke
orange

/Knud

Fra : Morten Raahede Knuds~

Dato : 02-04-04 22:22

> [...]
> S55 er født med.
>
> Jeg kan nu godt tjekke min webmail via wap og det er ikke

Ja, det er mailklienten jeg forsøger at benytte. Man kan som tidligere nævnt
i gruppen bruge
http://webcab.de/wwmm.wml
hvis man vil checke sin POP3 konto over WAP.

mvh
Morten Knudsen