MSN Messenger på SonyEricsson T610
Fra : J. Kromann

Dato : 31-03-04 15:18

Hej!
Jeg har en SonyEricsson T&!= med abbonement hos TELMORE, og kan ikke finde
et program der kan gi' mig addgang til min MSN MEssenger-konto direkte fra
telfonen.

Har noget et link, eller anden hjælp modtages det MEGET gerne!

På forhånd tak

// Thomas Kromann, Svendborg

Fra : Kim Schulz

Dato : 31-03-04 15:39

On Wed, 31 Mar 2004 16:17:51 +0200
"J. Kromann" <kromann1@mail1.stofanet.dk> wrote:
> [...]
> direkte fra telfonen.
>
> Har noget et link, eller anden hjælp modtages det MEGET gerne!

ikke lige et link, men et navn. Cmessenger kan. Det er en ret fin lille
Jabber klient som via en "transport" (hedder det i jabber-regi) kan tale
med MSN.
T610 har ikke socket support så den kører det via nogle http kald, men
det er eneste mulighed der er desværre. Det kører dog fint nok.
Med denne klient har du adgang til Jabber, ICQ, MSN, Yahoo og vist nok
en enkelt mere på samme tid.
glemte jeg at sige at den er gratis ?

--
Kim Schulz | Keen of Fundanemt? Want to share experieces with
Geek by nature | other users? join The Fundanemt User Group NOW!

Fra : Peter G C

Dato : 31-03-04 18:44

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> ikke lige et link, men et navn. Cmessenger kan.

http://cmessenger.cleverlance.com/en/index.jsp

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : J. Kromann

Dato : 31-03-04 20:47

Jeg har fået hentet, installeret og opsat programmet - men når det skal
kalde serveren op får jeg følgende fejlmeddelelse: "Can't contact jabber
server cmessenger.cleverlance.com. You are disconnect. Try again later."

Hvad skal jeg gøre?

Fra : Steffen

Dato : 01-04-04 10:41

"J. Kromann" <kromann1@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kalde serveren op får jeg følgende fejlmeddelelse: "Can't contact jabber
> server cmessenger.cleverlance.com. You are disconnect. Try again later."

Har du husket at melde dig til på deres hjemmeside?

--
Mvh. / Sincerly Steffen Y.

"To start press any key.... where's the 'any' key?"
- Homer Simpson

Fra : Brian Kals

Dato : 31-03-04 20:22

Er der noget af det der virker på en Nokia6100?

Mvh
Brian

Fra : none@invalid.tld

Dato : 31-03-04 18:48

> Har noget et link, eller anden hjælp modtages det MEGET gerne!

http://start.e-messenger.net/wap kan bruges fra alle telefoner der
understøtter wap - skal ikke installeres...

--
Michael
Send alle de GRATIS SMS du lyster - http://vindenand.dk

Fra : J. Kromann

Dato : 31-03-04 20:36

Mange tak...
Nu har jeg prøvet et par gange, men den kan ikke rigtig få forbindelse til
siden. Er der specielle indstillinger der skal laves på telefonen?

Fra : ks

Dato : 01-04-04 08:35

Hej,

Jeg har efterhånden hjulpet mange med at få denne klient sat op på T610eren.

1) Du skal sørge for at der i det mindste er en gprs datakonto til INTERNET.
(menuen Forbindelser>Datakomm.

2) Det næste vigtige trin er, at når du så vil bruge klienten og vil på
nettet chatte, skal du huske, at gå ind i menuen
Forbindelser->WapIndstillinger->Wap-Profiler og trykke på redigerknappen
udfor din WAP PROFIL!!! Her skal du vælge din INTERNET datakonto under
punktet "Tilslut via" - Klienten bruger nemlig din WAP profil ti at gå på
nettet.

Blot skal du huske, at rette wapprofilen tilbage til wapdatakontoen igen,
hvis du har tænkt dig at wappe.

Håber du kan bruge det - det er faktisk næsten altid HER fejlen ligger, når
folk efter at have downloadet og installeret programmet tilsyneladende
alligevel ikke kan komme på nettet med klienten.
mvh

Kamran Sarwar

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 01-04-04 11:44

> Nu har jeg prøvet et par gange, men den kan ikke rigtig få forbindelse til
> siden. Er der specielle indstillinger der skal laves på telefonen?

Nej, men siden ryger ned 1-2 gange i timen.
Som oftest virker dog i hvert fald én af de 3 servere. Prøv med:

http://start.e-messenger.net/wap
http://start2.e-messenger.net/wap
http://start3.e-messenger.net/wap

Fra : Kim Schulz

Dato : 31-03-04 22:32

On Wed, 31 Mar 2004 21:46:55 +0200
> [...]
> skal kalde serveren op får jeg følgende fejlmeddelelse: "Can't contact
> jabber server cmessenger.cleverlance.com. You are disconnect. Try

gætter på at din data connection er sat til WAP eller MMS i stedet for
Internet.

Fra : J. Kromann

Dato : 01-04-04 16:12

Hej! Jeg fik det til at virke med cMessenger... Problemet på hjemmesiden...
Jeg havde forsøgt at oprette konto, men den teede sig underligt. I dag
virkede den.... tak for hjælpen :)