Nokia 6230 <-> Nokia 6600
Fra : 6400 Anders

Dato : 29-03-04 20:39

Hej

Hvílke forskelle er der på Nokia 6230 og 6600, bortset fra prisen navnet og
størrelsen ??

Venligst
6400 Anders

Fra : Mads Stetter

Dato : 29-03-04 20:49

6400 Anders wrote:
> Hej
>
> Hvílke forskelle er der på Nokia 6230 og 6600, bortset fra prisen
> navnet og størrelsen ??
>
> Venligst
> 6400 Anders

Du kan lave telefon sammenligning inde på www.nokia.dk

MVH Mads Stetter

Fra : Kostas

Dato : 30-03-04 08:55

"6400 Anders" <anfo@stofanet.dk> wrote in

> Hej
>
> Hvílke forskelle er der på Nokia 6230 og 6600, bortset fra prisen
> navnet og størrelsen ??
>
> Venligst
> 6400 Anders

2 komplet forskellige telefoner.

Lav sammenligningen på nokia hjemmeside.

Jeg kan dog kun anbefale dig at tage 6230'eren - jeg har haft 6600 som er
en fed telefon - men efter at have haft 6230 i nogle dage nu - så er jeg
noget mere begejstret for den.

mvh

Kostas

Fra : Tonny Jensen

Dato : 30-03-04 18:34

"Kostas" <email@@kostas.dk> wrote in message
> [...]

> en fed telefon - men efter at have haft 6230 i nogle dage nu - så er jeg

Det kunne da være sjovt at høre hva det er der gør at du er mere begejstret
for den. De kan "noget" nær det samme, 6230 er mindre...

Fra : 6400 Anders

Dato : 31-03-04 06:27

Det bliver ikke det store problem.

Har fundet mig en mobilos - Nokia 6600.
Med alt det dårlige jeg har hørt om 6230'eren.
- Bl.a. at taterne på tastaturet kan falde af efter 2 dage.
- Og at der ikke kan være mere end 32 mb ram i den.
- Desuden er opløsningnen klasser bedre i en 6600.

Mvh
6400 Anders

Det enenste jeg kommer til at miste er radioen'en.
Alt det andet sjove kan 6600'eren også finde ud af.

Fra : Kostas

Dato : 31-03-04 06:50

> Det bliver ikke det store problem.
>
> Har fundet mig en mobilos - Nokia 6600.
> Med alt det dårlige jeg har hørt om 6230'eren.
> - Bl.a. at taterne på tastaturet kan falde af efter 2 dage.

det har jeg nu ikke hørt - og har haft den siden i fredags

> - Og at der ikke kan være mere end 32 mb ram i den.

Jeg har sat et 128 mb i - det giver ingen problemer whatsoever.

> - Desuden er opløsningnen klasser bedre i en 6600.

Ja det er den. Men 6600 er også en meget større telefon. Den er sindsygt
langsom. Specielt hvis man lige skal slukke og tænde igen. Det kan ikke
gøres under 45 sekunder - og slet ikke hvis der er mere end 32 mb i den.

6230 er en smart lille telefon som også har både radio og mp3 afspiller.
Jeg bruger den bla. når jeg cykler eller er i haven (ved godt det var
tidligt - men vejret i går inviterede jo til en havetur . Lydkvaliteten
er ok til musik.

Alt i alt ligner de hinanden meget - 6230 er bare mindre og hurtigere - og
det betyder så også en mindre skærm. Men det er til at leve med.

mvh

Kostas

PS: konen som er storforbruger af sms har lige fået en 6230 - og den første
dom er yderst positiv.

Fra : 6400 Anders

Dato : 31-03-04 08:04

Til Kostas

Nokia 6600 kan også spille mp3musik. Der skal lige installeres et mindre
program.

Folk har vel deres meninger om telefoner. De ting jeg fortæller dig, er ting
jeg har hørt, fra folk i min omgangskreds, der har sådan en fætter.

Til gengæld er opløsningen klasser bedre på 6600.

mvh
6400 Anders

Fra : Kostas

Dato : 31-03-04 08:46

> [...]
> fætter.
>
> Til gengæld er opløsningen klasser bedre på 6600.

Klart - jeg fandt bare aldrig nogle gratis programmer til mp3 og gad ikke
betale flere hundrede kroner for det. Men man kan vel luske sig til det et
eller andet sted - gad bare ikke bøvle med det.

Men jeg var da bestemt glad for min 6600 - bare endnu gladere for min 6230

mvh

Kostas

Fra : 6400 Anders

Dato : 31-03-04 11:27

Til Kostas

Programmer er installeret på min 6600.
- Har lige invest. i et håndfrit sæt fra thansen.dk til 50,-

Det (håndfrit sættet) tager selv telefonen hvis den ringer, og den lægger
selv på igen, efter endt samtale.

mvh
6400 Anders

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 31-03-04 15:42

6400 Anders griflede i
> Med alt det dårlige jeg har hørt om 6230'eren.
> - Og at der ikke kan være mere end 32 mb ram i den.

Der kan i hvert fald godt være 128 MB i den... Jeg snakkede idag med én fra
Nokia der selv havde en (på DSE-messen, DTU). Jeg tror det bliver min næste
telefon. Den var ok til at afspille videoklip. Han nævnte at man kunne smide
en hel spillefilm ned på den på 70 MB hvis man tilpassede opløsningen... fed
blæreting at kunne, selvom man nok ikke ville bruge det så meget

--
Hygge...
Daniel

Fra : Peter

Dato : 31-03-04 20:28

"Daniel Alstrup" <4junk@FJERNc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
fed
> blæreting at kunne, selvom man nok ikke ville bruge det så meget

Har du et bud på et konveteringsprogram til at håndterer opgaven fra
mpg1/2/avi til .rm/.ram ?
Jeg har en 6600, som jeg er meget glad for. Jeg har haft en 6230 i hånden
her i weekenden, og den er OK, men hold k.... hvor er skærmen lige pludselig
meget lille ....

Peter

Fra : 6400 Anders

Dato : 31-03-04 20:40

Til Peter

Jeg kan godt følge dig Peter, fik selv en 6600 igår.
- Fik et forbud mod at købe en 6230, da der en del fejl på den.

mvh
6400 Anders

Fra : Peter

Dato : 31-03-04 21:27

"6400 Anders" <anfo@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg kan godt følge dig Peter, fik selv en 6600 igår.
> - Fik et forbud mod at købe en 6230, da der en del fejl på den.

Omkring konvertering har jeg prøvet Easy Real Converter, men det er ikke
lykkedes mig at få billede på (forsøgt afspilning af konveteret MPG1 fil
både på PC og på 6600?) Nogen der har et bud ?

Mange vil nok sige, at man ikke kan se film på en telefon. Jeg har engang
set en DVD-film på PC'en: To lænestole trukket hen foran skærmen, kabinettet
brugt som bord til et par gode glas rødvin (satset, men det gik) og
oplevelsen var som i en biograf. Mon ikke en tilsvarende situation kan
genskabes omkring telefonen ? Eller fx på stranden til sommer ?

Derfor - nogle bud på konverteringsprogrammer, tak.

Og til andre 6600 ejere (der bevæger sig rundt i Kbh. eller omegn) : Jeg har
lige investeret í Tomtom citymaps til København. Kanon program, der
erstatter Kraks fysiske kort og Krakdk's ruteplaner. Kan varmt anbefales!

PEter

Fra : Boesen

Dato : 01-04-04 16:02

> Omkring konvertering har jeg prøvet Easy Real Converter, men det er ikke
> lykkedes mig at få billede på (forsøgt afspilning af konveteret MPG1 fil
> både på PC og på 6600?) Nogen der har et bud ?

Jeg har lagt en divx afspiller ind på fonen! og har indtil vidre kun set
lange film i det format! Programmet hedder smartmovie og er fundet i
yahoo-groups!
Har desuden fundet disse programmer og lagt på telefonen samme sted gratis:
Total IR (alt for lir)
Photobase (Får den til at zoome 400% med kameraet)
Mp3 Player (Dårlig mp3 afspiller)
Coktail (Du taster hvilket sprut du har og den finde hvilke drinks du kan
lave, har ca 1000 at vælge mellem)
FExplore (et must til at flytte filer man har overført via BT)
Sage of stone (et fedt spil)
Rally (et bilspil som man kan spille 2player over BT)

Fra : Boesen

Dato : 01-04-04 18:34

> [...]
> Sage of stone (et fedt spil)
> Rally (et bilspil som man kan spille 2player over BT)

Glemte lige den vigtigste ULTRAMp3 Den rigtig god mp3 afspiller med slere
forskellige skins!

Fra : Madsen

Dato : 29-05-04 09:32

> [...]
>lige investeret í Tomtom citymaps til København. Kanon program, der
>erstatter Kraks fysiske kort og Krakdk's ruteplaner. Kan varmt anbefales!

Jeg har ikke læst alle indlæg. Men det Maps of KbH - kan det ikke
bruges på 6230?

Fra : Peter

Dato : 31-05-04 18:31

"Madsen" <keyboard_error@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har ikke læst alle indlæg. Men det Maps of KbH - kan det ikke
> bruges på 6230?

Nej, desværre.

Peter