Intelligent ordbog og Nokia 3310
Fra : Martin Sand.

Dato : 29-03-04 20:22

Hejsa

Jeg har lige købt en Nokia 3310 men når jeg skriver sms-beskeder er den
intilligente ordbog altid slået til. Jeg kan ikke slå den fra. Normalt kan
man trykke på #-tasten og vælge mellem Abc/abc/ABC men det virker ikke. Jeg
kan kun vælge mellem ->Abc (intell.ordbog) og 123 (hvor der kun skrives med
tal). Jeg kan ikke vælge at skrive ét bogstav når jeg trykker på en tast.

Hvordan slå man den intelligente ordbog fra?
På forhånd tak.

MVH Martin

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 29-03-04 21:30

On Mon, 29 Mar 2004 21:21:39 +0200, "Martin Sand." <my@privacy.net>
wrote:

> [...]
>tal). Jeg kan ikke vælge at skrive ét bogstav når jeg trykker på en tast.
>
>Hvordan slå man den intelligente ordbog fra?

En mindre trælst detalje i 3310. Du skal bare trykke nok, så skifter den
til at kunne skrive uden ordbog
Flemming Jacobsen

Fra : Martin Sand.

Dato : 30-03-04 19:23

Thunderbird [7100] wrote:
> En mindre trælst detalje i 3310. Du skal bare trykke nok, så skifter
> den til at kunne skrive uden ordbog

Hej.
Ja, normalt kan man trykke nogle gange på #-tasten, men på denne telefon
skifter den kun mellem 2 muligheder hele tiden (begge med intelligent
ordbog, hhv. med stor og lille begyndelsesbogstav). Er det en defekt? Ellers
vil jeg prøve at ringe til Nokia, hvis jeg ellers kan finde deres nummer...

MVH Martin

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 30-03-04 21:14

On Tue, 30 Mar 2004 20:23:11 +0200, "Martin Sand." <my@privacy.net>
wrote:

> [...]
>vil jeg prøve at ringe til Nokia, hvis jeg ellers kan finde deres nummer...

prøv at trykke mange gange hurtigt, så skifter den pludselig, eller det
skule den ihvertald gerne
Flemming Jacobsen

Fra : Martin Sand.

Dato : 31-03-04 20:26

Thunderbird [7100] wrote:
> prøv at trykke mange gange hurtigt, så skifter den pludselig, eller
> det skule den ihvertald gerne

Ja det er rigtigt. Men kan det passe at den skal fungere sådan?? Hvis man
skal trykke hurtigt og samtidig nå at stoppe når den rigtige menu dukker op,
så kan det være lidt svært.
Jeg har også en 2 år gammel 3310 som ikke opfører sig sådan. Der kan man
trykke i alm. tempo og så skifter den mellem alle 4 valg.

MVH Martin

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 01-04-04 22:15

On Wed, 31 Mar 2004 21:25:38 +0200, "Martin Sand." <my@privacy.net>
wrote:

> [...]
>Jeg har også en 2 år gammel 3310 som ikke opfører sig sådan. Der kan man
>trykke i alm. tempo og så skifter den mellem alle 4 valg.

MIn har opført sig saådan fra dag 1 af. Derfor forsøger jeg at undgå at
den løber tør for strøm, derved undgår jeg balladen fra tid til anden.
Flemming Jacobsen

Fra : Martin Sand.

Dato : 03-04-04 12:14

Thunderbird [7100] wrote:
> MIn har opført sig saådan fra dag 1 af. Derfor forsøger jeg at undgå
> at
> den løber tør for strøm, derved undgår jeg balladen fra tid til anden.

Nu har jeg gennemskuet systemet... Hvis man trykker på #-tasten i langsomt
tempo, skifter den imellem Abc/abc/ABC. Trykker man 3 gange HURTIGT på
#-tasten, så skifter man mellem intelligent ordbog og ingen ordbog! Underlig
måde, da min 2 år gamle 3310 ikke fungerer på samme måde. Men det må være en
nyere software der er installeret.

MVH Martin