Nokia 6230
Fra : Peter \(c;

Dato : 29-03-04 10:30

Er der nogen der har fået Email til at virke på en Nokia 6230? Så vil jeg
meget gerne hjælpes... pls.

Peter

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-04 10:35

Jeg må bide i støvet og sige jeg sgu nok også gerne vil hjælpes..

Fra : Peter \(c;

Dato : 29-03-04 10:49

"Camilla Panduro Knudsen" <milla snabela jyde punktum dk> wrote in message
> Jeg må bide i støvet og sige jeg sgu nok også gerne vil hjælpes..
>

> "Peter (c;" <petersmileydk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

"Vi er ikke alene..." som sangen siger :)

Hører du noget, så giv mig lige et praj. Jeg skal gøre det samme, hvis jeg
finder en løsning udenfor dette forum.

Peter

Fra : Christian Poulsen

Dato : 29-03-04 12:12

> Hører du noget, så giv mig lige et praj. Jeg skal gøre det samme, hvis
> jeg finder en løsning udenfor dette forum.

Har ikke telefonen foran mig. Men jeg kunne ikke forestille mig det skulle
være så svært. I skal først og fremmest enten have sat GPRS eller en data-
forbindelse op.

Plus så skal vi vide hvilken:

Udbyder som I har (Telmore, SONOFON, Orange, osv.)
E-mail-konto udbyder I har (Cybercity, Tiscali eller privat POP3)
og om I overhovedet har GPRS på jeres abonnement?

Men ellers er det bare at slå op på side 66 her:
http://nds1.nokia.com/phones/files/guides/Nokia_6230_UG_en.pdf

Fra : Peter Kragh

Dato : 29-03-04 20:35

Christian Poulsen wrote:

> [...]
> og om I overhovedet har GPRS på jeres abonnement?
>
> Men ellers er det bare at slå op på side 66 her:

Jeg har fået det til at virke. Her er de oplysninger, jeg brugte:

Abonnement: sonofon (GPRS)
Internetudbyder: Tiscali

Sådan satte jeg det op:

Beskeder -> Beskedindstilling. -> E-mail-beskeder -> Rediger aktive
e-mail-indstillinger:

Postkassenavn: <et eller andet navn>
E-mail-adresse: <gi'r næsten sig selv >
Navn: <gi'r næsten sig selv >
Server (SMPTP) til udgående e-mails: mail.sonofon.dk (NB! dette er
afhængig af din mobil-operatør!)
Type af server til indgående e-mails: POP3
Server til indgående e-mails (POP3): mail.tiscali.dk
POP3-brugernavn: <brugernavn, du bruger i f.eks. Outlook Express>
POP3-adgangskode: <adgangskode, du bruger i f.eks. Outlook Express>

Andre indstillinger -> SMTP-forbindelsesindstillinger:

Databærer: GPRS

Indstillinger for bærer:

GPRS-adgangspunkt: internet

tilbage -> tilbage -> POP3-forbindelsesindstillinger:

Databærer: GPRS

Indstillinger for bærer:

GPRS-adgangspunkt: internet

Resten af indstillingerne skal der ikke rettes i. GPRS
adgangspunkt-indstillingerne kan variere for visse mobil-operatører, men
i hvert fald for TDC, Telmore (TDC) og Sonofon skal det være internet.

Held og lykke. Jeg kan kun sige, at det at være i stand til at checke
mail på mobillen er *fedt*

Mvh.
Peter

Fra : Peter \(c;

Dato : 30-03-04 08:08

Hej Peter.

Jeg har gjort som du har beskrevet, men når den opretter forbindelse,
skriver den, lige efter at G fremkommer i display, "Opret abbonnement på
GPRS".

Jeg kan wap'pe og MMS'se uden problemer med GPRS som jeg har abbonnement på
gennem TDC Mobilflex.

Kan ikke forstå det...

Nogen der kan?

Peter

Fra : Christian Poulsen

Dato : 30-03-04 11:37

> Kan ikke forstå det...
> Nogen der kan?

Nej, men prøv at ringe til kundeservice og check om du nu virkelig også har
GPRS på dit abonnement. Der kunne jo godt være et problem med det.

Fra : Peter \(c;

Dato : 30-03-04 14:21

"Christian Poulsen" <deep@get2net.dk> wrote in message

> Nej, men prøv at ringe til kundeservice og check om du nu virkelig også
har
> GPRS på dit abonnement. Der kunne jo godt være et problem med det.

Har talt med både TDC kundeservice "Kender ikke telefonen endnu!" og Nokia
"Undersøger sagen og vender tilbage" (Efter at have rodet rundt i 9 min. og
42 sek.).

Så jeg venter lidt på besked. Det sjove er, at jeg godt kan sende emails,
men den kommer med fejlen når jeg siger [Hent]... Og jeg har checket
indgående server... :)

Peter

Fra : JMo.

Dato : 30-03-04 14:48

Peter (c; wrote:

> Så jeg venter lidt på besked. Det sjove er, at jeg godt kan sende
> emails, men den kommer med fejlen når jeg siger [Hent]... Og jeg har
> checket indgående server... :)

Er det en udbyder der kræver mystiske tegn i dit brugernavn? F.eks. kræver
Tiscali at man bruger @ - her kan du sætte % ind i stedet. Det kan nogle
gange hjælpe lidt.

Ellers, prøv at angive POP3-servers IP-adresse i stedet for dens navn.
Nogle gange kan der godt være DNS-kludder.

Fra : Peter Kragh

Dato : 30-03-04 19:03

Peter (c; wrote:
> Hej Peter.
>
> Jeg har gjort som du har beskrevet, men når den opretter forbindelse,
> skriver den, lige efter at G fremkommer i display, "Opret abbonnement på
> GPRS".

Jeg prøvede at ændre Beskeder -> Beskedindstilling. -> E-mail-beskeder
-> Rediger aktive e-mail-indstillinger -> Andre indstillinger ->
POP3-forbindelsesindstillinger -> Indstillinger for bærer ->
GPRS-adgangspunkt til noget andet end "internet" (uden "'er). Derved
fremkom netop den fejlmeddelelse, som du ser.

Er du sikker på, at du har indstillet netop dette korrekt?

Anyway, bare en tanke.

Mvh.
Peter

Fra : Peter \(c;

Dato : 30-03-04 20:48

> [...]
> fremkom netop den fejlmeddelelse, som du ser.
>
> Er du sikker på, at du har indstillet netop dette korrekt?

Peter Kragh... Du er min GURU! :)

Det virker... Det virker fa'me. Jeg skal ikke undskylde med, at jeg sikkert
har kikket mig blind på det... for jeg havde ikke bemærket dette.

Det viser sig rent faktisk, at man både skal stille GPRS adgangspunkt i både
SMTP-forbindelsesindstillinger og POP3-forbindelsesindstillinger. Jag havde
kun gjort det i SMTP... men nu!? Fik jeg sagt at DET VIRKER!

Tak er kun et fattigt ord. Kommer du forbi Hvidovre eller Glostrup i
dagtimerne, så byder jeg på en fadbamse. Ses på hjørnet. Tak!

Peter (c; DEN GLADE.

Fra : Peter Kragh

Dato : 30-03-04 22:55

Peter (c; wrote:

> [...]
>
> Tak er kun et fattigt ord. Kommer du forbi Hvidovre eller Glostrup i
> dagtimerne, så byder jeg på en fadbamse. Ses på hjørnet. Tak!

Glad for at høre, at det virker. God fornøjelse!

- Peter

Fra : Peter

Dato : 31-03-04 20:35

> [...]
> fremkom netop den fejlmeddelelse, som du ser.
>
> Er du sikker på, at du har indstillet netop dette korrekt?

Her stod jeg så lige af! Hvordan kommer du (jeg) ind i "rediger aktive
e-mail-indstillinger" ?

På forhånd tak, PEter

Fra : Peter \(c;

Dato : 01-04-04 08:25

"Peter" <FJERNESp_dahl@tiscali.dk> wrote in message

> Her stod jeg så lige af! Hvordan kommer du (jeg) ind i "rediger aktive
> e-mail-indstillinger" ?
>
> På forhånd tak, PEter

Hej Peter, Peter hér. Som Peter skriver...!?, så følg følgende menu sti:

Beskeder ->
Beskedindstilling. ->
E-mail-beskeder ->
Rediger aktive e-mail-indstillinger ->
Andre indstillinger ->

Derefter gik jeg ind i SMTP-forbindelses og ændrede adgangspunkt til
[internet], og det samme under POP3-forbindelse.

Er det det du mener, Peter? Ellers kan Peter nok uddybe det, ikk' Peter?

Hilsen Peter

(NB. Jeg går ikke ud fra, at Peter og Peter er den samme person. Peter hér,
har i hvert fald intet med hverken peter eller Peter at gøre!)

Fra : HSK

Dato : 11-04-04 16:35

> [...]
>
> Derefter gik jeg ind i SMTP-forbindelses og ændrede adgangspunkt til
> [internet], og det samme under POP3-forbindelse.

Sjovt! Jeg kan ikke få lov til at rette i mine, som om de indstillinger jeg
har fået sendt fra TDC er "read only" ??

Mvh Henrik