Q: Min Siemens S55 crasher?
Fra : afa

Dato : 26-03-04 03:12

Hej
Er der nogen som ejer en Siemens S55, som har prøvet, at den lige pludselig
bare slukker?
Og nej det er ik noget med batteri eller sådan noget

Min har gjort det en 3-4 gange nu, og har vist alle gangene været, når jeg
har skrevet sms'er.
Måske jeg alligevel skulle lære at bruge den ordbog, så jeg ikke skal bruge
så mange tryk. Det lader til, at tastaturet måske er lidt følsomt, men det
kan sgu næsten ikke passe, eftersom jeg kun har haft den et halvt års tid
eller sådan noget.

AFA

Fra : Frank W.

Dato : 26-03-04 09:03

On Fri, 26 Mar 2004 03:11:45 +0100, "afa" <afa@SKALIKMEDmailme.dk>
wrote:

>Hej
>Er der nogen som ejer en Siemens S55, som har prøvet, at den lige pludselig
>bare slukker?
>Og nej det er ik noget med batteri eller sådan noget

Det samme her. Med mit Telmore kort slukkede telefonen spontant mens
man skrev på en email eller SMS. Det gjorde den så et par gange over
et par dage. Jeg ringede rundt til forskellige mennesker (Telmore,
Siemens Hotline) og de sagde jeg skulle prøve med et andet Simkort.
Jeg havde et CBB kort liggende som jeg så har forsøgt mig med og nu
har telefonen kørt 100% stabilt uden at slukke en eneste gang i pæn
lagt tid. Så min konklusion var at S55'eren ikke kan li mit Telmore
kort

Hilsen
Frank W.

Fra : afa

Dato : 26-03-04 13:27

"Frank W." <frnospam@ebox.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> har telefonen kørt 100% stabilt uden at slukke en eneste gang i pæn
> lagt tid. Så min konklusion var at S55'eren ikke kan li mit Telmore

Okay lader jo så til, at jeg ikke er den eneste med det problem.
Jeg har desværre ikke noget andet SIM-kort liggende.
Er det ikke efterhånden i mange tlf, at Telmore kort giver problemer?
Synes da jeg er støt på diverse indlæg herinde, bla. omkring T68'ern

Tak for din respons
Alexander

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-04 10:08

"afa" <afa@SKALIKMEDmailme.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Er der nogen som ejer en Siemens S55, som har prøvet, at den lige
pludselig
> bare slukker?

Ikke jeg, men har du prøvet at hente den seneste firmware version fra
Siemens hjemmeside!
Måske en opdatering ville hjælpe!
Den seneste firmware til S55 er V20. Chek din firmware version ved at trykke
*#06# og derefter på "Info"!

Helmut Lotti

Fra : afa

Dato : 26-03-04 13:25

"Helmut Lotti" <HelmutL(SnabelA)ofir(Prik)dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Siemens hjemmeside!
> Måske en opdatering ville hjælpe!
> Den seneste firmware til S55 er V20. Chek din firmware version ved at

Er den officielle v20 kommet på Siemens' side nu?
Har tidligere set, at "folk" skrev om den firmware, men var det ikke en lidt
uofficiel en, eller ihf en på engelsk?

Tak for din respons
Alexander

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-04 13:39

> [...]
> Er den officielle v20 kommet på Siemens' side nu?
> Har tidligere set, at "folk" skrev om den firmware, men var det ikke en

V20 er ikke på Siemens HP, men jeg har tidligere uploaded den i
Det er ikke en bootleg version jeg har, jegb har selv fået den fra Siemens.
På dansk og med dansk T9!
Alle nye S55 bliver iøvrigt leveret med V20!

Helmut Lotti

Fra : afa

Dato : 26-03-04 14:18

> [...]
Siemens.
> På dansk og med dansk T9!
> Alle nye S55 bliver iøvrigt leveret med V20!

Okay, det vidste jeg ikke.
Ved du, hvad de har rettet i den så?

Alexander

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-04 14:51

"afa" <afa@SKALIKMEDmailme.dk> skrev i en meddelelse
> Ved du, hvad de har rettet i den så?

Nej! Men den er lidt mere "flydende" i menuerne!

Helmut Lotti

Fra : Knud Berggreen

Dato : 27-03-04 10:37

On Fri, 26 Mar 2004 14:50:51 +0100, "Helmut Lotti"
<HelmutL(SnabelA)ofir(Prik)dk> wrote:

>"afa" <afa@SKALIKMEDmailme.dk> skrev i en meddelelse
>
>Nej! Men den er lidt mere "flydende" i menuerne!

Version 16 er den sidste officielle - selv fra den tyske
site, og der må være en grund til at version 20 ikke er
tilgængelig.

/Knud

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 27-03-04 15:25

On Sat, 27 Mar 2004 10:36:33 +0100, Knud Berggreen
<knud@berggreen-dk.invalid> wrote:

>Version 16 er den sidste officielle - selv fra den tyske
>site, og der må være en grund til at version 20 ikke er
>tilgængelig.

Har du/I et link hvor man kan finde opgraderingen?

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 27-03-04 15:39

> [...]

>Version 16 er den sidste officielle - selv fra den tyske
>site, og der må være en grund til at version 20 ikke er

Jeg har fundet download-siden v.hj.a. Google, men jeg har et
USB-datakabel, og det skal åbenbart mappes over til en com-port. Det
kan jeg da ikke lige komme på hvordan man gør?

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : Knud Berggreen

Dato : 27-03-04 17:13

On Sat, 27 Mar 2004 15:39:15 +0100, H.T. Ohlsen
<nntp@ohlsen.dk> wrote:

>Jeg har fundet download-siden v.hj.a. Google, men jeg har et
>USB-datakabel, og det skal åbenbart mappes over til en com-port. Det
>kan jeg da ikke lige komme på hvordan man gør?

Det sker vist når du instalerer det. Det skal mappes til
COM1 eller COM2.
Hvis du kører Windows XP er det SVJH ikke så vanskeligt.

/Knud

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 27-03-04 18:50

On Sat, 27 Mar 2004 17:13:29 +0100, Knud Berggreen
<knud@berggreen-dk.invalid> wrote:

>Hvis du kører Windows XP er det SVJH ikke så vanskeligt.

God pointe. Jeg flyttede det over på en XP-maskine of fik det til at
virke med COM3.

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-04 10:09

"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> skrev i en meddelelse
> Version 16 er den sidste officielle - selv fra den tyske
> site, og der må være en grund til at version 20 ikke er
> tilgængelig.

Du kan ganske rigtig ikke selv downloade V20, men som jeg skrev i et
tidligere indlæg bliver alle nye S55'ere leveret med V20.
Jeg har selv fået V20 gennem Siemens. så mere officielt bliver det vidst
ikke!

Helmut Lotti

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 26-03-04 11:23

"afa" <afa@skalikmedmailme.dk> writes:
> [...]
>kan sgu næsten ikke passe, eftersom jeg kun har haft den et halvt års tid

Min begyndte pludselig også at gå ud - fuldstændig uden sammenhæng. Den
kunne ligge stille og gå ud, eller den kunne gå ud midt i en samtale.

Min løsning var at gå ned i TDC Butikken, hvor den var købt og få den
repareret. De valgte at skifte hele indmaden ud, hvilket bl.a. betød et
nyt IMEI-nummer.

De sagde, at det var noget, de desværre havde oplevet på S55'eren fra tid
til anden...

Så mit råd: Tilbage til forhandleren, inden garantien udløber.

Mange hilsner

Kasper Hyllested

Fra : afa

Dato : 26-03-04 13:23

> Min begyndte pludselig også at gå ud - fuldstændig uden sammenhæng. Den
> kunne ligge stille og gå ud, eller den kunne gå ud midt i en samtale.

Okay, så langt er min heldigvis ikke nået i forløbet

> [...]
> til anden...
>
> Så mit råd: Tilbage til forhandleren, inden garantien udløber.

Ja, det kunne da godt være, jeg bare skulle aflevere den, og især hvis det
er et "kendt" problem.

Mange tak for din respons
Alexander

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 29-03-04 19:54

"afa" <afa@skalikmedmailme.dk> writes:
>Ved du, hvad de har rettet i den så?

Jeg fik ver. 20 sammen med min ny indmad (som omtalt tidligere).

Jeg har bl.a. lagt mærke til, at nogle menu-valg har skiftet side, dvs.
før skulle man trykke til højre, nu er det til venstre. Lidt generende i
begyndelsen.

Og derudover er der noget ret generende. Når jeg vil på wap (ja, jeg
benytter faktisk wap fra tid til anden - ved godt, det er eksotisk!) så
beder telefonen mig om at "Indtaste din PIN-kode for at etablere
Internet-opkoblingen".

Jeg har forsøgt med et par forskellige PIN-koder, jeg kunne komme i tanke
om, men de virker ikke. Men hvis jeg blot trykker rødt rør, så kan jeg
fint benytte mine bogmærker etc. til at gå på wap-nettet.

Any ideas?

Mange hilsner

Kasper Hyllested

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-04 09:01

"Kasper Hyllested" <hyllested@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> om, men de virker ikke. Men hvis jeg blot trykker rødt rør, så kan jeg
> fint benytte mine bogmærker etc. til at gå på wap-nettet.

PIN koden er 1 2 3 4!

Helmut Lotti