Telmore sænker igen minutprisen - denne ga~
Fra : Christian Poulsen

Dato : 24-03-04 16:05

24. marts 2004

TELMORE fortsætter kampen for enkel og billig mobiltelefoni
Vi sænker igen minutprisen - denne gang til 80 øre gældende fra og med den 25. marts 2004. Hos TELMORE går prisen kun én vej - og
det er ned.

Hos os har du lave priser, branchens bedste kundesupport og mulighed for attraktive services som f. eks. GPRS, MMS,
udlandstelefoni og KontoManager. Vi er i dag markedets bedste tilbud, hvor du nemt og billigt kan vælge, hvilke services du vil
have på mobilen.

TELMORE har fremover ikke oprettelsesgebyr. Alle nye kunder får taletid for alle 199 kr. ved tilmelding.

Med vores nye minutpris vil vi gerne markere, at du har valgt det rigtige teleselskab. Vi har konstant fokus på at give dig det
bedste indhold til priser, der flytter sig. TELMORE vil vinde kampen for enkel og billig mobiltelefoni med nye tiltag og de helt
rigtige priser.

https://www.telmore.dk/personlig/artikler/240304.html

Fra : Silent Bob

Dato : 24-03-04 17:00

On Wed, 24 Mar 2004 16:05:11 +0100, "Christian Poulsen"
<deep@get2net.dk> wrote:

> [...]
>bedste indhold til priser, der flytter sig. TELMORE vil vinde kampen for enkel og billig mobiltelefoni med nye tiltag og de helt

Hvem var det der sagde at Telmore ville gå i stå prismæssigt efter at
TDC har overtaget firmaet?

--
Folk der skal kommentere hvad der står i signaturen har ikke noget liv

Fra : Hans Paulin

Dato : 24-03-04 17:19

Silent Bob skrev:

> Hvem var det der sagde at Telmore ville gå i stå prismæssigt efter at
> TDC har overtaget firmaet?

....var det 85 øre vi har givet indtil nu?
Hans

Fra : TBC

Dato : 24-03-04 17:44

"Hans Paulin" <hans@it.dk> skrev i en meddelelse

> ...var det 85 øre vi har givet indtil nu?

Ja, udviklingen har som *jeg husker* det da jeg var med fra start været
noget i retning af kr.1,50 > 1,25 > 1.00 > og 85 øre i de sidste mange mange
måndeder, selv om den billige ende af markedet har kunnet nøjes med 68 øre i
snart et halvt års tid.

Det var først da markdet nåede ned omkring 1 kr og 85 øre at Telmore ophørte
med at være den førende og toneangivende part hvad angår den billigste pris.
I starten reagerede de prismæssigt nærmest enerådigt på markedet.

TBC

Fra : Hans Paulin

Dato : 24-03-04 17:49

TBC skrev:

> udviklingen har som *jeg husker* det da jeg var med fra start
> været noget i retning af kr.1,50 > 1,25 > 1.00 > og 85 øre

Tak!
Hans

Fra : TBC

Dato : 24-03-04 17:37

"Silent Bob" <silent@bob.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
enkel og billig mobiltelefoni med nye tiltag og de helt

> Hvem var det der sagde at Telmore ville gå i stå prismæssigt efter at

Hvis der er nogen der har sagt det, har de ikke observeret TDC's typiske
prisstrategi, nemlig at ligge sig lunt i svinget og holde de mere
sloppy/prisligegyldige forbrugere i folden ved typisk at ligge sig
"ligegyldige" 10-30 % over den biligste tilgængelige pris på samme produkt
ved andre udbydere.

Da der var tale om at TDC overtog Telmore havde jeg aldrig noget indtryk af
at prisen ville være foreviget på 85 øre, for TDC har altid enten fulgt
nogenlunde med markedet, eller ligefrem i kampagner dikteret markedet. Jeg
mistede dog tilliden til at Telmore til stadighed ville være det billigste
produkt på markdet da der blev tale om at TDC overtog det, og regner fortsat
ikke med at se dem som de prismæssigt mest progresive (dvs de billigste)
over længere perioder. De har netop også endnu engang forpasset chancen for
at markere sig som værende blandt de billigste udbydere af denne slags
Taletidsløsninger, ved ikke at følge markdet ned til og under de 70 øre (ned
til 68 øre) som kendetegner de 3 biligste alternativer af denne abbonements
type. En minutpris på under 70 øre, har ellers været standarden på markedet
i snart et halvt års tid efterhånden.

Jeg syntes dog at have set en kampagne for et andet "native" TDC produkt i
denne katagori som var billigere end Telmore og Mixit i minutpris, især til
udvalgte numre inden for familie/vennekredsen, men det krævede et
minimumsforbrug på 40 kr om måneden, med så umiddelbart ud som det bedste
tilgængelige produkt i denne kategori til folk der taler meget. Jeg mener at
samtaleprisen skulle være omkring de 75 øre normalt, og ned til under 50 øre
til udvalgte numre. Det kan jeg dog ikke finde på TDC's hjemmeside ? (Jeg så
det i en avis annonce) ...nogle der kender videre til dette? ....Mener det
hed noget i retning af Mobil Flex eller noget i den stil. Men jeg kan ikke
finde det nogen steder !?!

TBC

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-03-04 19:45

On Wed, 24 Mar 2004 17:00:00 +0100, Silent Bob wrote:

> Hvem var det der sagde at Telmore ville gå i stå prismæssigt efter at
> TDC har overtaget firmaet?

Jeg mindes det var "Nic" blandt mange, som var fremme med de helt store
dommedagsprofetier..

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 24-03-04 17:56

<deep@get2net.dk> wrote:

> [...]
>bedste indhold til priser, der flytter sig. TELMORE vil vinde kampen for enkel og billig mobiltelefoni med nye tiltag og de helt

Hjælper bare nada når at man kan få sin konto i minus og der er så lang
tid på opdateringer.
Flemming Jacobsen

Fra : Claus Og Helle

Dato : 24-03-04 19:19

Hvem er den billigste på markedet lige nu ?

Fra : Jean

Dato : 24-03-04 19:34

Claus eller Helle skrev:
> Hvem er den billigste på markedet lige nu ?

Det er Tele2 Mobil www.tele2.dk med 68 øre pr. minut og 19 øre pr. SMS.
Meeeennn... Telmore er bedst! Det kan jeg klart anbefale...

Mvh Jean
--
I tvivl om nethandel?
Tjek: www.net-tjek.dk

Fra : Hans Paulin

Dato : 24-03-04 19:39

Jean skrev:

> Telmore er bedst!

....hvordan er det bedst?
Hans

Fra : Jean

Dato : 24-03-04 19:57

Hans Paulin skrev:
> ...hvordan er det bedst?

Rent service mæssigt. Jeg har hjulpet flere med at få Telmore. En gang
knækkede én ny kunde metalpladen på SIM-kortet af.... 3 døgn senere havde
personen et nyt SIM-kort, gratis! Har brugt chat-funktionen flere gange -
god service hver gang.

Udviklingen... nye services og muligheder.

Prisen er lav. (ikke den laveste, men jeg vil gerne betale 12 øre mere pr.
minut, ja endnu mere for en god service)

Jeg har haft Telmore længe og er aldrig blevet skuffet. Derfor anbefaler jeg
Telmore.

Mvh Jean

Fra : Hans Paulin

Dato : 24-03-04 20:42

Jean skrev:

snip en hel masse

> Jeg har haft Telmore længe og er aldrig blevet skuffet.

Fint nok; tak!
Hans

Fra : Landberg

Dato : 24-03-04 21:07

> snip en hel masse

> Fint nok; tak!

Havde et spørgsmål vedr. mit abonnement i dag, så jeg ringede til Telmore.
Var igennem på sekunder. Blev sq helt chokeret, så jeg havde knap
spørgsmålet klar. Men sådan er Telmore - man brager lige igennem hver gang
man ringer ind, modsat stort set alle andre selskaber man kan ringe til.

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Hans Paulin

Dato : 24-03-04 21:43

Landberg skrev:

> Havde et spørgsmål vedr. mit abonnement i dag, så jeg ringede til
> Telmore. Var igennem på sekunder. Blev sq helt chokeret, så jeg havde
> knap spørgsmålet klar.

LOL

> Men sådan er Telmore - man brager lige igennem
> hver gang man ringer ind, modsat stort set alle andre selskaber man
> kan ringe til.

Hans

Fra : John

Dato : 25-03-04 00:00

"Jean" <askme@ifyouwantit> skrev i en meddelelse

> [...]
> minut, ja endnu mere for en god service)
>
> Jeg har haft Telmore længe og er aldrig blevet skuffet. Derfor anbefaler

Telmore er et rimelig stabilt selskab med nogle gode services.

Specielt chat-funktionen er genial.

Tele 2 kan jeg ikke anbefale. Så længe man ikke har brug for deres såkaldte
kundeservice er det fint nok, men deres kundeservice er nok det inkompetente
organ jeg nogensinde har haft med at gøre.

Mvh

John

Fra : Peter @ Team-PsHdO

Dato : 25-03-04 15:52

Hej.

Den eneste grund til at jeg ikke skifter til Tele2, er at jeg er glad for
den feature Telmore har med at de for et par kroner automatisk tanker min
mobil op når den runder nul.....
Hvis Tele2 havde dette, så skiftede jeg med det samme....
Jeg bruger nemlig hværken gprs eller data eller andre "mærkelige" ting....

--
Hilsen // Regards
Peter @ Team-PsHdO

Fra : Christopher Tracy

Dato : 24-03-04 22:03

Hej

Jean wrote:

> Det er Tele2 Mobil www.tele2.dk med 68 øre pr. minut og 19 øre pr.
> SMS. Meeeennn... Telmore er bedst! Det kan jeg klart anbefale...

Mangler bl.a. bare desværre GPRS og at man kan ringe hjem fra udlandet :-/

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Jochke

Dato : 24-03-04 22:18

"Christopher Tracy" <goldartist@"remove-this"yahoo.com> wrote in message
> Hej

> Mangler bl.a. bare desværre GPRS og at man kan ringe hjem fra udlandet :-/

Og en ordentlig kundeservice ;)

Tele2 konkurrere KUN på prisen og intet andet.

/Jochke

Fra : Fischer

Dato : 25-03-04 07:56

> Mangler bl.a. bare desværre GPRS .....

Man kan end ikke lave et alm. dataopkald.

*Fischer

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 26-03-04 23:18

On Wed, 24 Mar 2004 22:03:23 +0100, "Christopher Tracy"
<goldartist@"remove-this"yahoo.com> wrote:

>Hej

>Mangler bl.a. bare desværre GPRS og at man kan ringe hjem fra udlandet :-/

samt en konto oversigt så at man kunne se hvem man havde ringet og
SMS'et til
Flemming Jacobsen

Fra : HSK

Dato : 26-03-04 20:29

> Det er Tele2 Mobil www.tele2.dk med 68 øre pr. minut og 19 øre pr. SMS.
> Meeeennn... Telmore er bedst! Det kan jeg klart anbefale...

Det var dog utroligt Fedt nok at betale en lavere minutpris andre
steder, men kigger nogen på fx GPRS prisen? Hos Telmore er den
10kr/megabyte, mens den fx hos M1 er 20 kr. Det synes jeg er værd at tage
med i overvejelserne om at skifte eller ej. Desuden er der nogle af
discountselskaberne der ikke engang tilbyder udenlandstelefoni ! Nogen
selskaber gider heller ikke engang at tilbyde folk at få deres gamle nummer
med over...

Telmore er klart det mest gennemskuelige på markedet efter min mening. De
andre lokker med billige minutpriser, men der er altid en eller anden hage
ved det.

/Henrik

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 24-03-04 22:03

in article c3s8ie$1r2$1@sunsite.dk, Christian Poulsen at deep@get2net.dk
wrote on 24/03/04 16:05:

> [...]
> Vi sænker igen minutprisen - denne gang til 80 øre gældende fra og med den 25.
> marts 2004. Hos TELMORE går prisen kun én vej - og

Sikkert fordi Orange i morgen lancerer et nyt produkt. Man regner med at det
er et lavprisprodukt, så det er nok for at være lidt på forkant at Telmore
sænker prisen. Men det bliver spændende at se om Telmore sænker prisen
yderligere, hvis det viser sig at Orange's nye produkt er et lavpris
produkt, til en lavere pris end Telmore.

M.v.h
Niels
En tilfreds Telmore kunde

Fra : TBC

Dato : 25-03-04 18:03

"Niels Jacobsen" <niels.k.jacobsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> yderligere, hvis det viser sig at Orange's nye produkt er et lavpris
> produkt, til en lavere pris end Telmore.

Hvorfor mener du at man skulle forvente at Telmore skulle respondere mere i
forhold til Orange hvis Orange's nye produkt var billigere end Telmore's,
end i forhold til Tele2mobilonline, CBB+ og Telia-Cash hvis produkter jo
netop igennem længere tid har været billigere?

TBC

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 25-03-04 19:31

TBC wrote:
> [...]
> Telmore's, end i forhold til Tele2mobilonline, CBB+ og Telia-Cash
> hvis produkter jo netop igennem længere tid har været billigere?

Fordi man måske anser Orange for en større konkurrent end de andre.
Orange er jo rent faktisk istand til at tiltrække ganske mange kunder.

Iøvrigt betyder prisnedsættelsen jo, at flere sikkert ikke opfylder
kravet om minimumsforbruget og derved skal betale abb.

M.v.h
Niels

Fra : TBC

Dato : 26-03-04 13:12

"Niels Jacobsen" <niels.k.jacobsen@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Fordi man måske anser Orange for en større konkurrent end de andre.
> Orange er jo rent faktisk istand til at tiltrække ganske mange kunder.

OK, det var jeg ikke klar over som betydende element ifht lige denne type
produktkategori. Jeg troede at Orange havde en forholdsvis lille del af
markedet. Jeg husker en statistik i en avis hvor Telmore ligefrem havde lige
så mange (eller var det flere?) kunder som/end Orange, til trods for at
Orange jo har langt flere produktprofiler ligesom TDC og Sonofon. Så hvad
angår markedet for lige præcis "internetbaserede taletids abonnementer"
ville jeg som udgangspunkt have troet at Orange var at betragte ganske på
lige fod med de andre selskaber som trussel.

> Iøvrigt betyder prisnedsættelsen jo, at flere sikkert ikke opfylder
> kravet om minimumsforbruget og derved skal betale abb.

Ah ja. Det var noget (der sammen med f.eks det at der overhovedet er et
gebyr for automatisk opfyldning), som principielt generede mig blev
tiltilføjet som betingelse ved produktet, i forhold til den oprindelige
"Telmore filosofi" som jeg oprindeligt blev tiltrukket af. At man skulle
betale for Websvar og de andre ekstra ydelser der kom på hen af vejen, kunne
jeg både bedre forholde mig til og acceptere.

Denne oprindelige produkt filosofi som tiltaler mig, er i dag mere at finde
hos de billigere og mere basic produkter som Tele2mobilonline og TeliaCash,
hvor Telmore nærmere har udviklet sig til et dyrere velkonsolideret
kvalitetsprodukt, med en bred vifte af ekstra services der koster og
fordyrer produktet. Jeg tror det er på det område man efterhånden må
betragte at Telmore har sin force, idet det efterhånden er ganske længe
siden de har været de billigste.

TBC