Udenlandstelefoni med Telmore?
Fra : Hans Paulin

Dato : 24-03-04 06:51

....i forbindelse med oprettelse af udenlandstelefoni skriver Telmore
bl.a.:

"Bemærk venligst, at opkald foretaget i udlandet kan være forsinket op
til flere uger, før de registreres på din TELMORE-konto. Det skyldes, at
det er meget forskelligt, hvor ofte de udenlandske teleselskaber
videresender disse informationer til os. Registrering af udenlandsopkald
sker således ofte i samlede portioner. Du kan derfor med fordel tanke
lidt ekstra taletid på din TELMORE-konto, inden du tager af sted til
udlandet, således at du har fuld dækning for dit forbrug."

Jeg har automatisk optankning - skulle det ikke være nok?
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-04 07:46

> Jeg har automatisk optankning - skulle det ikke være nok?

Nej. Der går lang tid før Telmore får at vide hvor meget du har benyttet den
udenlandske operatørs netværk, og derfor hvor meget du skal betale. Derfor
er automatisk optankning ikke nok af denne årsag:

Mandag når du reelt set ned på 50 kr. på din konto - men Telmore får det
først at vide onsdagen efter - derfor kan du nå meget længere ned før
automatisk optankning træder i kraft.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Hans Paulin

Dato : 24-03-04 08:39

Jeppe Vestergaard skrev:

> Mandag når du reelt set ned på 50 kr. på din konto - men Telmore får
> det først at vide onsdagen efter - derfor kan du nå meget længere ned
> før automatisk optankning træder i kraft.

....hmnn...

....dén må jeg lige tygge på...

....synes det lyder som om systemet kunne blive bedre...

Tak for hjælpen!
Hans

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 24-03-04 08:49

> ...dén må jeg lige tygge på...
>
> ...synes det lyder som om systemet kunne blive bedre...

Jeg er nu ret sikker på at det er nok med automatisk optankning - prøv at
spørg dem på supportchatten - og send da gerne svaret her også

Lige en advarsel ang. automatisk optankning: Har man Visa-Dankort, får man
nyt kort hvert andet år - ergo bliver det kort man har tilmeldt automatisk
optankning spærret - dette opdages først ved næstkommende optankning, som så
ikke kan gennemføres
Ordningen bliver så afmeldt, og man får en mail om at eens konto er
negativ - man må så påny oprette automatisk optankning

mvh

Andreas M. Hansen
- som fik fornyet sit dankort for et par måneder siden, og som for 2 uger
siden pludselig havde en negativ Telmore saldo

Fra : Hans Paulin

Dato : 24-03-04 08:59

Andreas M. Hansen skrev:

> Jeg er nu ret sikker på at det er nok med automatisk optankning -
> prøv at spørg dem på supportchatten - og send da gerne svaret her
> også

....jeg venter til én eller anden hard-core-bruger hér knalder det
rigtige svar ud

> [...]
> tilmeldt automatisk optankning spærret - dette opdages først ved
> næstkommende optankning, som så ikke kan gennemføres

....jeg har kun et husmands-dankort; er problemet osse aktuelt med dét?

> Ordningen bliver så afmeldt, og man får en mail om at eens konto er
> negativ - man må så påny oprette automatisk optankning

....så ka vi lære det, ka vi!

> mvh
>
> Andreas M. Hansen
> - som fik fornyet sit dankort for et par måneder siden, og som for 2
> uger siden pludselig havde en negativ Telmore saldo

Fedest!

Tak for input!
Hans

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 24-03-04 17:54

On Wed, 24 Mar 2004 08:59:02 +0100, "Hans Paulin" <hans@it.dk> wrote:

> [...]

Det er ikke alle kort der automatisk spærres. Nogle kort skal man selv
spærre.

>...jeg har kun et husmands-dankort; er problemet osse aktuelt med dét?

Det har du kun problemet 1/5 så meget da dankortet gælder i 10 år.

Flemming Jacobsen

Fra : Hans Paulin

Dato : 24-03-04 18:10

Thunderbird [7100] skrev:

> Det har du kun problemet 1/5 så meget da dankortet gælder i 10 år.

....nå okay - tak!
Hans

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 25-03-04 16:06

Andreas M. Hansen skrev:

> [...]
>optankning spærret - dette opdages først ved næstkommende optankning, som så

En(dnu) en idé til Telmore:

Oplysningerne om hvornår kortet udløber er jo indtastet på siden, så
kunne man lave systemet sådan, at det automatisk sendte folk en en
mail i tide (om at kortet er ved at løbe ud) - INDEN optankningen
forsøges (forgæves).

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
www.simlock.dk - også unlocking af Motorola V500

Fra : Hans Paulin

Dato : 25-03-04 16:43

Lasse Hedegaard skrev:

> [...]
> kunne man lave systemet sådan, at det automatisk sendte folk en en
> mail i tide (om at kortet er ved at løbe ud) - INDEN optankningen

....klippet fra seneste Telmore-henvendelse:

"Savner du en service hos os eller har du en god idé, der kan gøre
TELMORE endnu bedre, hører vi gerne fra dig.

Med venlig hilsen
TELMORE

www.telmore.dk "

Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 25-03-04 17:03

Lasse Hedegaard skrev:

> [...]
> kunne man lave systemet sådan, at det automatisk sendte folk en en
> mail i tide (om at kortet er ved at løbe ud) - INDEN optankningen

....nu har jeg smidt ideen (med din signatur) inde på Telmores
hjemmeside...
Hans

Fra : Thomas Chr. Carstens~

Dato : 26-03-04 12:51

In article <f8t560hsbepmljd2jnum1u704sjjf66e4t@news.tele.dk>,
laxxe@nospam.dk says...

> [...]
> kunne man lave systemet sådan, at det automatisk sendte folk en en
> mail i tide (om at kortet er ved at løbe ud) - INDEN optankningen

Noget lign. som Brobizz fungerer. Man får et brev kort tid før ens kort
udløber, hvor man kan notere det nye kortnummer man ønsker at bruge
(kunne være et andet kort også). Oplysninger sendes ind til Brobizz
(Storebælt A/S) og det fungerer fint.

Skulle selvfølgelig gøres direkte på hjemmesiden hos Telmore

Så Lasse, god ide, som nemt må kunne implementeres!

--
mvh Thomas
tcc (a) privat . dk

Fra : Hans Paulin

Dato : 26-03-04 13:30

Thomas Chr. Carstensen skrev:

> Så Lasse, god ide, som nemt må kunne implementeres!

....jeg har som sagt smidt Lasses idé ind til Telmore
Hans

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 24-03-04 18:45

> Nej. Der går lang tid før Telmore får at vide hvor meget du har benyttet den
> udenlandske operatørs netværk, og derfor hvor meget du skal betale. Derfor
> er automatisk optankning ikke nok

Øhh jo....

> Mandag når du reelt set ned på 50 kr. på din konto - men Telmore får det
> først at vide onsdagen efter - derfor kan du nå meget længere ned før
> automatisk optankning træder i kraft.

Automatisk optankning træder i kraft når kontoen ryger i nul, og SÅDAN ER DET
BARE!
Om kunden snakker for et større beløb end det der står på kontoen (i dit
tilfælde om mandagen) er i og for sig fløjtendes ligegyldigt så længe det ikke
er registreret. Når kontoen går i nul/minus (i dit tilfælde næste onsdag) så
sættes der penge ind så der igen står det valgte beløb på kontoen.

Der er overhovedet ingen problemer der, du vil altså ikke risikere at kontoen
bliver lukket eller lignende.

--
Michael
Send alle de GRATIS SMS du lyster - http://vindenand.dk

Fra : J.K.Arning

Dato : 24-03-04 10:20

Hans Paulin wrote:
> [...]
> forbrug."
>
> Jeg har automatisk optankning - skulle det ikke være nok?

Jo det er fint .. det foregår jo sådan at du får fyldt et beløb på som
du selv vælger .. jeg fylder f.eks. 200 ,- på af gangen. når telmore så
får dine udlands opkald afregnet tjekekr systemet og er du nu i minus
med f.eks. 50 ,- så indsættes der bare 250 ,-. Ingen problemer i det.

Regards

Fra : Hans Paulin

Dato : 24-03-04 10:27

J.K.Arning skrev:

> [...]
> så får dine udlands opkald afregnet tjekekr systemet og er du nu i
> minus med f.eks. 50 ,- så indsættes der bare 250 ,-. Ingen problemer

Godtså!

....lyder osse mest logisk!

Tak for hjælpen!
Hans