|
| Udenlandstelefoni med Telmore? Fra : Hans Paulin |
Dato : 24-03-04 06:51 |
|
....i forbindelse med oprettelse af udenlandstelefoni skriver Telmore
bl.a.:
"Bemærk venligst, at opkald foretaget i udlandet kan være forsinket op
til flere uger, før de registreres på din TELMORE-konto. Det skyldes, at
det er meget forskelligt, hvor ofte de udenlandske teleselskaber
videresender disse informationer til os. Registrering af udenlandsopkald
sker således ofte i samlede portioner. Du kan derfor med fordel tanke
lidt ekstra taletid på din TELMORE-konto, inden du tager af sted til
udlandet, således at du har fuld dækning for dit forbrug."
Jeg har automatisk optankning - skulle det ikke være nok?
--
Med venlig hilsen
Hans
| |
Ukendt (24-03-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 24-03-04 07:46 |
|
> Jeg har automatisk optankning - skulle det ikke være nok?
Nej. Der går lang tid før Telmore får at vide hvor meget du har benyttet den
udenlandske operatørs netværk, og derfor hvor meget du skal betale. Derfor
er automatisk optankning ikke nok af denne årsag:
Mandag når du reelt set ned på 50 kr. på din konto - men Telmore får det
først at vide onsdagen efter - derfor kan du nå meget længere ned før
automatisk optankning træder i kraft.
--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg
Der er en "fejl" i min email-adresse.
| |
Hans Paulin (24-03-2004)
| Kommentar Fra : Hans Paulin |
Dato : 24-03-04 08:39 |
|
Jeppe Vestergaard skrev:
> Mandag når du reelt set ned på 50 kr. på din konto - men Telmore får
> det først at vide onsdagen efter - derfor kan du nå meget længere ned
> før automatisk optankning træder i kraft.
....hmnn...
....dén må jeg lige tygge på...
....synes det lyder som om systemet kunne blive bedre...
Tak for hjælpen!
--
Med venlig hilsen
Hans
| |
Andreas M. Hansen (24-03-2004)
| Kommentar Fra : Andreas M. Hansen |
Dato : 24-03-04 08:49 |
|
> ...dén må jeg lige tygge på...
>
> ...synes det lyder som om systemet kunne blive bedre...
>
Jeg er nu ret sikker på at det er nok med automatisk optankning - prøv at
spørg dem på supportchatten - og send da gerne svaret her også
Lige en advarsel ang. automatisk optankning: Har man Visa-Dankort, får man
nyt kort hvert andet år - ergo bliver det kort man har tilmeldt automatisk
optankning spærret - dette opdages først ved næstkommende optankning, som så
ikke kan gennemføres
Ordningen bliver så afmeldt, og man får en mail om at eens konto er
negativ - man må så påny oprette automatisk optankning
mvh
Andreas M. Hansen
- som fik fornyet sit dankort for et par måneder siden, og som for 2 uger
siden pludselig havde en negativ Telmore saldo
| |
Hans Paulin (24-03-2004)
| Kommentar Fra : Hans Paulin |
Dato : 24-03-04 08:59 |
|
Andreas M. Hansen skrev:
>> ...dén må jeg lige tygge på...
>>
>> ...synes det lyder som om systemet kunne blive bedre...
>>
>
> Jeg er nu ret sikker på at det er nok med automatisk optankning -
> prøv at spørg dem på supportchatten - og send da gerne svaret her
> også
....jeg venter til én eller anden hard-core-bruger hér knalder det
rigtige svar ud
> Lige en advarsel ang. automatisk optankning: Har man Visa-Dankort,
> får man nyt kort hvert andet år - ergo bliver det kort man har
> tilmeldt automatisk optankning spærret - dette opdages først ved
> næstkommende optankning, som så ikke kan gennemføres
....jeg har kun et husmands-dankort; er problemet osse aktuelt med dét?
> Ordningen bliver så afmeldt, og man får en mail om at eens konto er
> negativ - man må så påny oprette automatisk optankning
....så ka vi lære det, ka vi!
> mvh
>
> Andreas M. Hansen
> - som fik fornyet sit dankort for et par måneder siden, og som for 2
> uger siden pludselig havde en negativ Telmore saldo
Fedest!
Tak for input!
--
Med venlig hilsen
Hans
| |
Thunderbird [7100] (24-03-2004)
| Kommentar Fra : Thunderbird [7100] |
Dato : 24-03-04 17:54 |
|
On Wed, 24 Mar 2004 08:59:02 +0100, "Hans Paulin" <hans@it.dk> wrote:
>> Lige en advarsel ang. automatisk optankning: Har man Visa-Dankort,
>> får man nyt kort hvert andet år - ergo bliver det kort man har
>> tilmeldt automatisk optankning spærret - dette opdages først ved
>> næstkommende optankning, som så ikke kan gennemføres
Det er ikke alle kort der automatisk spærres. Nogle kort skal man selv
spærre.
>...jeg har kun et husmands-dankort; er problemet osse aktuelt med dét?
Det har du kun problemet 1/5 så meget da dankortet gælder i 10 år.
--
Mvh
Flemming Jacobsen
| |
Hans Paulin (24-03-2004)
| Kommentar Fra : Hans Paulin |
Dato : 24-03-04 18:10 |
|
Thunderbird [7100] skrev:
> On Wed, 24 Mar 2004 08:59:02 +0100, "Hans Paulin" <hans@it.dk> wrote:
>> ...jeg har kun et husmands-dankort; er problemet osse aktuelt med
>> dét?
>
> Det har du kun problemet 1/5 så meget da dankortet gælder i 10 år.
....nå okay - tak!
--
Med venlig hilsen
Hans
| |
Lasse Hedegaard (25-03-2004)
| Kommentar Fra : Lasse Hedegaard |
Dato : 25-03-04 16:06 |
|
Andreas M. Hansen skrev:
>Lige en advarsel ang. automatisk optankning: Har man Visa-Dankort, får man
>nyt kort hvert andet år - ergo bliver det kort man har tilmeldt automatisk
>optankning spærret - dette opdages først ved næstkommende optankning, som så
>ikke kan gennemføres
En(dnu) en idé til Telmore:
Oplysningerne om hvornår kortet udløber er jo indtastet på siden, så
kunne man lave systemet sådan, at det automatisk sendte folk en en
mail i tide (om at kortet er ved at løbe ud) - INDEN optankningen
forsøges (forgæves).
Venligst,
Lasse Hedegaard
--
www.simlock.dk - også unlocking af Motorola V500
| |
Hans Paulin (25-03-2004)
| Kommentar Fra : Hans Paulin |
Dato : 25-03-04 16:43 |
|
Lasse Hedegaard skrev:
> En(dnu) en idé til Telmore:
>
> Oplysningerne om hvornår kortet udløber er jo indtastet på siden, så
> kunne man lave systemet sådan, at det automatisk sendte folk en en
> mail i tide (om at kortet er ved at løbe ud) - INDEN optankningen
> forsøges (forgæves).
....klippet fra seneste Telmore-henvendelse:
"Savner du en service hos os eller har du en god idé, der kan gøre
TELMORE endnu bedre, hører vi gerne fra dig.
Med venlig hilsen
TELMORE
www.telmore.dk "
--
Med venlig hilsen
Hans
| |
Hans Paulin (25-03-2004)
| Kommentar Fra : Hans Paulin |
Dato : 25-03-04 17:03 |
|
Lasse Hedegaard skrev:
> Oplysningerne om hvornår kortet udløber er jo indtastet på siden, så
> kunne man lave systemet sådan, at det automatisk sendte folk en en
> mail i tide (om at kortet er ved at løbe ud) - INDEN optankningen
> forsøges (forgæves).
....nu har jeg smidt ideen (med din signatur) inde på Telmores
hjemmeside...
--
Med venlig hilsen
Hans
| |
Thomas Chr. Carstens~ (26-03-2004)
| Kommentar Fra : Thomas Chr. Carstens~ |
Dato : 26-03-04 12:51 |
|
In article <f8t560hsbepmljd2jnum1u704sjjf66e4t@news.tele.dk>,
laxxe@nospam.dk says...
> Andreas M. Hansen skrev:
>
> >Lige en advarsel ang. automatisk optankning: Har man Visa-Dankort, får man
> >nyt kort hvert andet år - ergo bliver det kort man har tilmeldt automatisk
> >optankning spærret - dette opdages først ved næstkommende optankning, som så
> >ikke kan gennemføres
>
> En(dnu) en idé til Telmore:
>
> Oplysningerne om hvornår kortet udløber er jo indtastet på siden, så
> kunne man lave systemet sådan, at det automatisk sendte folk en en
> mail i tide (om at kortet er ved at løbe ud) - INDEN optankningen
> forsøges (forgæves).
>
> Venligst,
> Lasse Hedegaard
>
>
Noget lign. som Brobizz fungerer. Man får et brev kort tid før ens kort
udløber, hvor man kan notere det nye kortnummer man ønsker at bruge
(kunne være et andet kort også). Oplysninger sendes ind til Brobizz
(Storebælt A/S) og det fungerer fint.
Skulle selvfølgelig gøres direkte på hjemmesiden hos Telmore
Så Lasse, god ide, som nemt må kunne implementeres!
--
mvh Thomas
tcc (a) privat . dk
| |
Hans Paulin (26-03-2004)
| Kommentar Fra : Hans Paulin |
Dato : 26-03-04 13:30 |
|
Thomas Chr. Carstensen skrev:
> Så Lasse, god ide, som nemt må kunne implementeres!
....jeg har som sagt smidt Lasses idé ind til Telmore
--
Med venlig hilsen
Hans
| |
Michael Kjærsgård (24-03-2004)
| Kommentar Fra : Michael Kjærsgård |
Dato : 24-03-04 18:45 |
|
> Nej. Der går lang tid før Telmore får at vide hvor meget du har benyttet den
> udenlandske operatørs netværk, og derfor hvor meget du skal betale. Derfor
> er automatisk optankning ikke nok
Øhh jo....
> Mandag når du reelt set ned på 50 kr. på din konto - men Telmore får det
> først at vide onsdagen efter - derfor kan du nå meget længere ned før
> automatisk optankning træder i kraft.
Automatisk optankning træder i kraft når kontoen ryger i nul, og SÅDAN ER DET
BARE!
Om kunden snakker for et større beløb end det der står på kontoen (i dit
tilfælde om mandagen) er i og for sig fløjtendes ligegyldigt så længe det ikke
er registreret. Når kontoen går i nul/minus (i dit tilfælde næste onsdag) så
sættes der penge ind så der igen står det valgte beløb på kontoen.
Der er overhovedet ingen problemer der, du vil altså ikke risikere at kontoen
bliver lukket eller lignende.
--
Michael
Send alle de GRATIS SMS du lyster - http://vindenand.dk
| |
J.K.Arning (24-03-2004)
| Kommentar Fra : J.K.Arning |
Dato : 24-03-04 10:20 |
|
Hans Paulin wrote:
> ...i forbindelse med oprettelse af udenlandstelefoni skriver Telmore
> bl.a.:
>
> "Bemærk venligst, at opkald foretaget i udlandet kan være forsinket op
> til flere uger, før de registreres på din TELMORE-konto. Det skyldes,
> at det er meget forskelligt, hvor ofte de udenlandske teleselskaber
> videresender disse informationer til os. Registrering af
> udenlandsopkald sker således ofte i samlede portioner. Du kan derfor
> med fordel tanke lidt ekstra taletid på din TELMORE-konto, inden du
> tager af sted til udlandet, således at du har fuld dækning for dit
> forbrug."
>
> Jeg har automatisk optankning - skulle det ikke være nok?
Jo det er fint .. det foregår jo sådan at du får fyldt et beløb på som
du selv vælger .. jeg fylder f.eks. 200 ,- på af gangen. når telmore så
får dine udlands opkald afregnet tjekekr systemet og er du nu i minus
med f.eks. 50 ,- så indsættes der bare 250 ,-. Ingen problemer i det.
Regards
| |
Hans Paulin (24-03-2004)
| Kommentar Fra : Hans Paulin |
Dato : 24-03-04 10:27 |
|
J.K.Arning skrev:
> Hans Paulin wrote:
>> Jeg har automatisk optankning - skulle det ikke være nok?
>
> Jo det er fint .. det foregår jo sådan at du får fyldt et beløb på som
> du selv vælger .. jeg fylder f.eks. 200 ,- på af gangen. når telmore
> så får dine udlands opkald afregnet tjekekr systemet og er du nu i
> minus med f.eks. 50 ,- så indsættes der bare 250 ,-. Ingen problemer
> i det.
Godtså!
....lyder osse mest logisk!
Tak for hjælpen!
--
Med venlig hilsen
Hans
| |
|
|