Hjælp til Unrealtournament (den gamle)
Fra : Preben Pedersen

Dato : 21-04-04 23:05

Kan pludselig ikke starte spillet mere får et fejl billede med General
protection fault... Der står en masse i vinduet såsom:
history:uviewport::exec mv. mv. når jeg prøver at starte spillet igen og
prøver at vælge grafikkort mv. får jeg samme fejl igen med nedbrud til
følge.. altså af spillet.... Har prøvet at patche uden held... har også
prøvet at skifte skærm drivere... har også prøvet opengl samt d3d.... samme
fejl.... mystisk...

Nogen der har et godt råd...

Preben

Fra : Gerner

Dato : 21-04-04 23:27

On Thu, 22 Apr 2004 00:04:43 +0200, "Preben Pedersen" <preben-r@tiscali.dk>
wrote in dk.spil.computer:

>Kan pludselig ikke starte spillet

Du skal lige over i unreal gruppen.

--
Gerner
1091WU/5123hrs

Fra : Silver

Dato : 23-04-04 05:21

"Gerner" <nospamadresse@postkasse.org> skrev i en meddelelse
> On Thu, 22 Apr 2004 00:04:43 +0200, "Preben Pedersen"
<preben-r@tiscali.dk>

> Du skal lige over i unreal gruppen.

Prøv at geninstaller spillet, det lyder som en fil fejl et sted så det er
mit forslag. Og til dig gerner...tillykke..nu er du osse killfiltret på min
bærbare...sikke dine sure opstød får dig slettet hva? jackass.

Silver.

Fra : Preben Pedersen

Dato : 23-04-04 06:13

Hej igen.

Har prøvet at geninstallere... har UT2003 på også.. det kan ikke have
konfliktet med en fil den gamle UT skal bruge.
Preben

Fra : Gerner

Dato : 23-04-04 11:08

On Fri, 23 Apr 2004 07:12:51 +0200, "Preben Pedersen" <preben-r@tiscali.dk>
wrote in dk.spil.computer:

>Hej igen.
>
>Har prøvet at geninstallere... har UT2003 på også.. det kan ikke have
>konfliktet med en fil den gamle UT skal bruge.

Du er OT i denne gruppe. Forstå det nu.
Du har fået en venlig henstilling.

--
Gerner
1097WU/5152hrs

Fra : Ole Steiness

Dato : 23-04-04 12:12

Hvorfor er han off topic? Prebens spørgsmål vedrører da et pc-spil, så denne
NG er da ganske relevant - også, selv om der måske findes andre
nyhedsgrupper om emnet.

Med mindre reglerne for denne NG specifikt siger noget andet, er spørgsmålet
nåde legitimt og relevant... personligt læste jeg tråden, fordi svaret evt.
kan komme mig til gode, i lignende spil.

VH Ole Steiness

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-04 13:31

"Ole Steiness" <xolesteiness@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

For engang skyld er jeg enig med Gerner...

> Hvorfor er han off topic?

Fordi der er oprettet en gruppe under dk.spil.computer.first-person-shooter
der hedder dk.spil.computer.first-person-shooter.unreal

> Prebens spørgsmål vedrører da et pc-spil, så denne
> NG er da ganske relevant - også, selv om der måske findes andre
> nyhedsgrupper om emnet.

Der findes en gruppe specifikt til Unreal, og den gruppe kunne faktisk godt
bruge lidt trafik :)

Det er nøjagtigt lige så i f.eks. dk.marked.privat.tv+video der har en
DVD-gruppe for sig selv... når nu gruppen er oprettet, så brug dem dog :)

At jeg så ikke selv er for god til at flytte FarCry over i
dk.spil.computer.first-person-shooter, det er en anden historie :)

> VH Ole Steiness

Lars B

Fra : Brian Hansen

Dato : 23-04-04 16:24

"Lars Jensen" <lars [snabela] zulfo [punktum] dk> wrote in message news:40890c1a$0$11564$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
>
> At jeg så ikke selv er for god til at flytte FarCry over i
> dk.spil.computer.first-person-shooter, det er en anden historie :)

Hey.

Forkert gruppe eller ej, jeg ku' nu også godt tænke mig at
få en løsning på problemet med UT, sidder i nøjagtig samme situation?!?

Mvh.
Brian

Fra : Gerner

Dato : 23-04-04 17:00

On Fri, 23 Apr 2004 17:24:09 +0200, "Brian Hansen"
<brian-hansen@fakepostkasse.com> wrote in dk.spil.computer:

>Hey.
>
>Forkert gruppe eller ej, jeg ku' nu også godt tænke mig at
>få en løsning på problemet med UT, sidder i nøjagtig samme situation?!?

"Eksperterne" må da for....... sidde i unreal gruppen.

Respekter fundatsen og de overordnede regler.

--
Gerner
1100WU/5166hrs

Fra : Preben Pedersen

Dato : 24-04-04 06:50

Hej.

Jeg futtede faktisk med det samme over i UT gruppen da Gerner... hvem så end
du er... skrev at jeg var i den forkerte gruppe.... Men da der var nogen der
var interesseret i mit spørgsmål her og parat til at hjælpe og stille
uddybende spørgsmål sendte jeg endnu en mail i denne tråd... Vel fair
nok....

Iøvrigt er der ikke kommet et eneste svar i den anden gruppe som ser meget
lidt besøgt ud...

Desuden er verden vel ikke firkantet.... vel Gerner... Jeg respekterede
faktisk din OT mail... men det ville da være uforskammet ikke at svare de
rare folk der skrev i denne tråd....eller hvad....

Jeg mener ikke at mit indlæg er OT her... tag foreksemepel
dk.marked.privat.edb... denne gruppe er generel...og får indlæg der kunne
puttes i andre grupper..... ligesom denne gruppe er generel.....
Preben

Fra : Gerner

Dato : 24-04-04 11:18

On Sat, 24 Apr 2004 07:49:39 +0200, "Preben Pedersen" <preben-r@tiscali.dk>
wrote in dk.spil.computer:

> [...]
>var interesseret i mit spørgsmål her og parat til at hjælpe og stille
>uddybende spørgsmål sendte jeg endnu en mail i denne tråd... Vel fair

Nej, det er ikke fair over for folk med lille båndbredde at skulle downloade OT
indlæg og de OT svar som nogen giver.
Det er heller ikke fair at negligere en fundats som mange mennesker har været
indvolveret i at gennemgå i en måske lang debat, som så har resulteret i en
speciel gruppe til et specielt emne.

>Iøvrigt er der ikke kommet et eneste svar i den anden gruppe som ser meget
>lidt besøgt ud...

Måske fordi folk stiller spørgsmål om unreal spil i alle mulige andre grupper ?
Hvis gruppen ikke bruges, så kan man foreslå den nedlagt og der er så ikke nogen
speciel gruppe til unreal og spørgsmål er dermed ikke OT i denne gruppe.

>Desuden er verden vel ikke firkantet.... vel Gerner... Jeg respekterede
>faktisk din OT mail... men det ville da være uforskammet ikke at svare de
>rare folk der skrev i denne tråd....eller hvad....

Nu er der en kæmpeforskel på verden og usenet. Usenet er firkantet med
firkantede regler, som visse folk ikke bryder sig om og derfor mener de kan
poste indlæg om hvad som helst i hvilken gruppe de nu synes (du skal ikke føle
dig truffet). Det er måske de selv samme der poster svar på disse OT indlæg, og
giver anledning til spild af båndbredde.

>Jeg mener ikke at mit indlæg er OT her... tag foreksemepel
>dk.marked.privat.edb... denne gruppe er generel...og får indlæg der kunne
>puttes i andre grupper..... ligesom denne gruppe er generel.....

Nej, ingen gruppe på usenet er general, undtagen dk.general. Alle oprettede
grupper i dk.herakiet er speciel med en fundats der giver retningslinier for
hvad der må postes i gruppen. Det er den, for nogle, firkentede verden usenet
er.

Og verden uden for usenet ? Tja, der findes så mange regler og forbud, at det
faktisk undrer mig at folk kan tro de kan gøre hvad som helst på usenet som om
der ikke fandets regler der også.

--
Gerner
1100WU/5166hrs

Fra : Morten

Dato : 24-04-04 10:36

"Preben Pedersen" <preben-r@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen der har et godt råd...

Problemet opstår jævnligt på det fritidshjem hvor jeg arbejder. Det plejer
at løse problemet hvis jeg sletter "unrealtournament.ini"...

Morten

Fra : Gerner

Dato : 24-04-04 17:09

On Sat, 24 Apr 2004 11:35:36 +0200, "Morten" <dukan@fiseaf.dk> wrote in
dk.spil.computer:

> [...]
>
>Problemet opstår jævnligt på det fritidshjem hvor jeg arbejder. Det plejer
>at løse problemet hvis jeg sletter "unrealtournament.ini"...

Endnu et OT svar. Brug unrealgruppen.

--
Gerner
1106WU/5193hrs