C64 emulator
Fra : Therese Kelstrup

Dato : 15-04-04 15:55

Hej NG

Er der nogen af jer, der kender til C64-emulatorer?

Jeg har downloaded emulatoren CCS64 V3.0 Beta 1.3 samt CCS64109 og en masse
spil.
Mit problem er, at jeg ikke kan finde de rigtige taster på tastaturet til de
fleste spil.
Jeg har læst både FAQ og manual til emulatorerne, men kan ikke finde
svarene. De har en knap-konfiguration, men den virker ikke på min i hvert
fald. Jeg har også ændret på opsætningerne i emulatoren men kan ikke finde
den rigtige kombination. Er der nogen, der kan hjælpe?

Mange hilsner

--
Therese Kelstrup
Elverdalsvej 82

Fra : Hans J. Jensen

Dato : 15-04-04 16:10

Hej Therese
Jeg kan anbefale en emulator som hedder"frodo" (jeg bruger den selv). Der er
en rimelig god manual med. Jeg har haft nogle enkelte spil som jeg ikke har
kunnet køre, men langt de fleste virker fint med denne emulator. Jeg kan
ikke huske hvor jeg downloadede den fra, men Google giver en masse sider når
man søger på "c64 frodo".
Håber at du finder ud af det.

Mvh
Hans

Fra : Therese Kelstrup

Dato : 15-04-04 16:45

Den har jeg hentet nu. Og jeg sidder med den blå startskærm samtidig med at
jeg leder i alle de mange manualer.
Så spørger jeg dumt: "Hvordan starter jeg??" Altså hvordan kommer jeg til
spil-menuen?

--
Therese Kelstrup
Elverdalsvej 82

Fra : Hans J. Jensen

Dato : 15-04-04 17:10

Nu går jeg ud fra at alt ser ud som ved min version.
Du skulle gerne sidde med den blå skærm om tre menu-punkter: "File", "Tools"
og "Help". Du finder f.eks. under "Help" -> "Contents" en manual. Under
punktet "Keybord layout" finder du hvordan tasteturet ser ud og hvordan du
"leget" joystick.

For at starte et spil (Jeg går ud fra at du har .t64 eller .t64 filer) kan
du gå ind i menu-punktet "Tools" -> "Preferences". Her trykker du på
"browse" ved "device 8", vælger den .d64 eller .t64 fil som du vil åbne.
Trykker så "ok".
Du skulle nu gerne være ude ved den blå skærm igen. Her skriver du
load "*",8 (Hvis du vælger device 9 skal du skrive load"*",9 osv.)
og venter så lidt.
skriver "Run" og trykker enter.
Nu skuller spillet gerne starte. Man kan vist også under
"Tools"->"Preferences" bare vælge det bibliotek på computeren hvor alle ens
..t64 og .d64 filer ligger, og så skrive load"$",8. Derefter skulle man
gerne(som i gamle dage) kunne få en list frem ved at skrive list.

Jeg håber at det virker ellers må du bare spørge igen. I øvrigt sidder
tegnet "*" på "å". Det gør den i hvert fald hos mig.
Mvh
Hans

Fra : Therese Kelstrup

Dato : 15-04-04 17:55

Det virker
Nej hvor dejligt .......

Mange hilsner

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 15-04-04 17:06

"Therese Kelstrup" <therese42@elverdalenSLET.dk> skrev i en meddelelse news:407ea225$0$296$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> fald. Jeg har også ændret på opsætningerne i emulatoren men kan ikke finde
> den rigtige kombination. Er der nogen, der kan hjælpe?

Hvorfor ikke bare bruge default opsætningen ?
Det virker fint her med CSS64. Virker også med GameBase64 som frontend.

--
Mvh Bjarne Duelund
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/

Fra : Brian Lund

Dato : 15-04-04 17:46

> [...]
> fald. Jeg har også ændret på opsætningerne i emulatoren men kan ikke finde
> den rigtige kombination. Er der nogen, der kan hjælpe?

Jeg bruger VICE, det virker rigtigt godt, og der er lavet en dedikeret
winodws version.
http://www.viceteam.org/

Det kan også emulere andre Commodore computere, men hvorfor bruge en
emulator når man kan bruge det rigtige grej ;)
Min samling indtil videre: http://commodore.kolond.dk/
Siden er ikke færdig endnu, men du kan se billederne!

Brian