96 kB FPS?? Jo jo..
Fra : Laziter [9440]

Dato : 15-04-04 08:52

Et ganske lille FPS på kun 96 kB kan findes lige her:
http://www.theprodukkt.com/

Her er et uddrag af readme:

3. system requirements
----------------------

.kkrieger requires a relatively high-end machine to run properly. To be
precise:

- A 1.5GHz Pentium3/Athlon or faster.
- 512MB of RAM (or more)
- A Geforce4Ti (or higher) or ATI Radeon8500 (or higher) graphics card
supporting pixel shaders 1.3, preferably with 128MB or more of VRAM.
- Some kind of sound hardware
- DirectX 9.0b

Det er jo noget af nogle krav der sættes til maskinen når nu spillet kun
fylder 96 kB...

Prøv det..

Mvh
Benjamin

Fra : Jakob M

Dato : 15-04-04 12:34

Laziter [9440] wrote:
> Et ganske lille FPS på kun 96 kB kan findes lige her:

Det lagger helt vildt på min box, ganske uspilleligt.

AMD Barton XP2500+
512MB RAM
ATI Radeon 8500LE 64MB

Mvh
Jakob

Fra : Devast8or

Dato : 15-04-04 14:16

Jakob M wrote:

> Det lagger helt vildt på min box, ganske uspilleligt.
>
> AMD Barton XP2500+
> 512MB RAM
> ATI Radeon 8500LE 64MB
>
> Mvh
> Jakob

Kører finr her på en XP2000+, 512 RAM og et GF4TI4600 128MB. At det så ikke
er til at finde rundt og er alt for mørkt og så en anden side af sagen :)

Devast8or

Fra : Kim2000

Dato : 21-04-04 21:55

> Det lagger helt vildt på min box, ganske uspilleligt.
>
> AMD Barton XP2500+
> 512MB RAM
> ATI Radeon 8500LE 64MB

Jeg ved ikke helt, hvad der er gået galt for dig, men når det kører ganske
fint på min maskine på duron 1.1 Mhz, 512 Mb ram og Geforce 5600FX, så må
der være noget "galt" hos dig, hvis det er helt uspilleligt. Din computer
burde vel være langt stærkere end min?!

Utrolig imponerede, hvor meget de har fået ud af så lidt plads. Gennemførte
iøvrigt spillet, det tager en lille halv times tid eller deromkring.

Mvh
Kim

Fra : Laziter [9440]

Dato : 21-04-04 22:47

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ved ikke helt, hvad der er gået galt for dig, men når det kører ganske
> fint på min maskine på duron 1.1 Mhz, 512 Mb ram og Geforce 5600FX, så må
> der være noget "galt" hos dig, hvis det er helt uspilleligt.

Spillet følger skrivebords-opløsningen, så hvis den er for høj kan det være
grunden til lagging.

Mvh
Benjamin

Fra : Karsten Vinding

Dato : 15-04-04 13:59

In news:407e3f25$0$210$edfadb0f@dread16.news.tele.dk, Laziter [9440] wrote:

> Det er jo noget af nogle krav der sættes til maskinen når nu spillet
> kun fylder 96 kB...
>
> Prøv det..

Jeg må sige at jeg var ret overrasket. Spillet har jo sine begrænsninger.
Man kan ikke stille lysstyrke og ændre indstillinger for tastatur m.m.

Men for et spil der kun fylder 96kB, at have så forholdsvis flot grafik
ryster mig en del, når man ved hvor meget moderne spil idag fylder.
Selvfølgelig er grafikken ikke på niveau med "rigtige" spil, men der er godt
nok proppet meget geometri og mange mønstre ind i de 96kB.

--
Mvh, Karsten.

http://www.vinding.adsl.dk

Fra : Karsten Vinding

Dato : 15-04-04 14:01

In news:c5m0u4$1ujc$1@news.cybercity.dk, Karsten Vinding wrote:

Kørte iøvrigt nogenlunde fornuftigt på min XP2400+ @2,2G, med et Radeon 9500
Pro.

--
Mvh, Karsten.

http://www.vinding.adsl.dk

Fra : Flare

Dato : 19-04-04 18:44

> Men for et spil der kun fylder 96kB, at have så forholdsvis flot grafik
> ryster mig en del, når man ved hvor meget moderne spil idag fylder.

En af grunden til (der er mange) er bla. at samtlige textures bliver bygget
op vha. algoritmer. Altså ingen indlejerede bitmaps af våben osv. Det samme
gælder lyd. Det er også derfor det tager så langtid at starte op.

> Selvfølgelig er grafikken ikke på niveau med "rigtige" spil, men der er
godt
> nok proppet meget geometri og mange mønstre ind i de 96kB.

Ja det er sgu ganske imponerende. Men det skyldes bl.a. det nye grafikorts
kraftige vertex shaders som man kan få til at gøre en del af arbejdet.

Anders

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-04 15:12

"Laziter [9440]" <laziter@NOSPAMgamebox.net> skrev i en meddelelse
> Et ganske lille FPS på kun 96 kB kan findes lige her:
> http://www.theprodukkt.com/
>
> Her er et uddrag af readme:

Det er da ganske imponerende.... synd at det ikke har givet mulighed for at
inverte musen, jeg KAN ikke styre på den måde :)

> Prøv det..
>
> Mvh
> Benjamin

Lars B