Pod på moderne PC?
Fra : Ole Steiness

Dato : 12-04-04 01:13

Halløj spilnørder, lidelsesfæller og andet godtfolk!

Jeg har gravet Ubi Softs Pod frem fra gemmerne, da jeg fik lyst til lidt
bilræs fra 1997! Desværre fungerer det ikke optimalt på en moderne PC;
spillet vil ikke acceptere mit grafikkort, og jeg kan ikke umiddelbart finde
en passende patch på nettet (ikke overraskende, da titlen jo er syv år
gammel!).

Er der nogen, der har et godt råd - eller et link til en opgradering/patch?

Venligst,

Ole Steiness

Mit system:

1800 MHz maskine m. 512 mb ram og
ATI Radeon 9600 XT grafikkort

Fra : /motten

Dato : 12-04-04 08:12

"Ole Steiness" <xolesteiness@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> gammel!).
>
> Er der nogen, der har et godt råd - eller et link til en

Ved ikke om der findes en patch - kig på producentens side.
Anyways - hvis jeg ikke husker helt galt benyttede pod sig af glide (3dfx's
api)
og ikke d3d - så prøv at google efter "glide d3d wrapper" eller noget i den
stil...

hygge

/morten

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 12-04-04 11:06

Ole Steiness wrote:
> [...]
> ikke umiddelbart finde en passende patch på nettet (ikke
> overraskende, da titlen jo er syv år gammel!).

Prøv søgefunktionen i forummerne her:
http://vogons.zetafleet.com/
Og på siden her (klik 'compatiblility):
http://www.ntcompatible.com

Prøv en af de her Glide wrappere:
http://home.t-online.de/home/zsack/glide_wrapper/index.html
Og her:
http://dege.freeweb.hu/

-Sune

--
Check out my band: www.secondnature.dk !

Fra : Ole Steiness

Dato : 13-04-04 20:40

Har prøvet et par Wrappers nu, og er blot blevet endnu mere forvirret: Der
kommer kun en config skærm frem, når jeg kører en Wrapper, men der kører
ikke nogen "emulator" el. lign. i baggrunden. Det virker derfor ikke, som om
opsætningen gør nogen indflydelse. Hvad er det, man sætter op?

VH Ole

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 13-04-04 21:01

Ole Steiness wrote:
> [...]
> Wrapper, men der kører ikke nogen "emulator" el. lign. i baggrunden.
> Det virker derfor ikke, som om opsætningen gør nogen indflydelse.

En Glide Wrapper er en slags 'tolk' der oversætter 'Glide' sprog til
Direct3D eller OpenGL. Når du starter spillet bliver den programkode der
skulle have kørt på et Voodoo grafikkort løbende oversat til Direct3D
eller OpenGL af Glide Wrapperen, så et moderne grafikkort kan vise
grafikken. De ting man kan stille på er som regel kompatibilitets- eller
performance-relaterede.

Læs dokumentationen. Der står sikkert at du skal flytte rundt på en fil
der hedder glide2x.dll.

-Sune

--
Check out my band: www.secondnature.dk !