Tekken 3 ?
Fra : Tomp

Dato : 08-04-04 22:04

hej gruppe
er der nogen der ved om man kan
få Tekken 2-3-4 til pc.?
hilsen Tom.

Fra : danni plougmann

Dato : 09-04-04 01:53

nope tekken spillene har altid været og vil oxo altid være playstation spil.

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 08-04-04 05:57

"danni plougmann" <danni.plougmann@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> nope tekken spillene har altid været og vil oxo altid være playstation
spil.

Og et gameboy advance spil.

/Kenneth

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 09-04-04 10:00

Kenneth Iversen wrote:

> Og et gameboy advance spil.
>
> /Kenneth

Og arkadespil.
http://www.system16.com/namco/hrdw_system11.html
http://www.system16.com/namco/hrdw_system12_page2.html

Tekken spillene kører i MAME men indtil videre uden lyd og kræver en CPU
i omegnen af 2GHz.
ZinC emulatoren er noget hurtigere: www.emuhype.com men har svjh heller
ikke lyd.

-Sune

--
Check out my band: www.secondnature.dk !

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 08-04-04 13:37

"Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> skrev i en meddelelse
> Og arkadespil.
> http://www.system16.com/namco/hrdw_system11.html
> http://www.system16.com/namco/hrdw_system12_page2.html

Selvfølgelig.

> Tekken spillene kører i MAME men indtil videre uden lyd og kræver en CPU
> i omegnen af 2GHz.
> ZinC emulatoren er noget hurtigere: www.emuhype.com men har svjh heller
> ikke lyd.

Måske bleem kan gøre det bedre når vi snakker om emulatorere.

/Kenneth

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 09-04-04 15:21

Kenneth Iversen wrote:
> "Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> skrev i en meddelelse
>
> Selvfølgelig.

> Måske bleem kan gøre det bedre når vi snakker om emulatorere.

Det kan den helt sikkert ikke!

-Sune

--
Check out my band: www.secondnature.dk !

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 09-04-04 10:09

> Det kan den helt sikkert ikke!

Er tekken 3 ikke til PS1 da? For så vil jeg da mene at der er
en chance for at den kan selvom den ikke er blevet opdateret
længe. Det er muligt at FPS ikke vil være så høj som MAME men
det kunne jo være at der var lyd på.

/Kenneth

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 10-04-04 11:45

Kenneth Iversen wrote:
> [...]
> en chance for at den kan selvom den ikke er blevet opdateret
> længe. Det er muligt at FPS ikke vil være så høj som MAME men

Det er altsammen rigtigt, men Bleem er en lorteemulator. Og den er død,
der kommer ikke flere versioner af den.

ePSXe er den bedste Playstation emulator i øjeblikket, og den er tilmed
gratis: www.epsxe.com

-Sune

--
Check out my band: www.secondnature.dk !

Fra : Dan

Dato : 10-04-04 22:41

Jeg har personligt spillet Tekken 3 på Connectix' PSX emulator i Win98, men
det er længe siden og den er aldrig blevet opdateret til XP...det kan godt
lade sig gøre, men så skal du også køre win98 på en eller anden måde.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 10-04-04 23:47

Dan wrote:
> [...]
> Win98, men det er længe siden og den er aldrig blevet opdateret til
> XP...det kan godt lade sig gøre, men så skal du også køre win98 på en

Det er ikke rigtigt. Det har længe været muligt at køre CVGS under
Windows XP ved hjælp af diverse hacks og patches.
http://www.aldostools.com/vgshighres.html

Men ePSXe er en meget meget bedre emulator end Bleem og VGS. I forhold
til ePSXe er det eneste fede ved VGS at den er så nem at bruge.

Hvis du har mod på at tage fat på ePSXe, hvilket efter min mening helt
bestemt er besværet værd, så er her et indlæg jeg skrev her i gruppen
tilbage i Januar som måske kan gøre det lidt nemmere at komme igang:

"ePSXe benytter sig af et plug-in system, hvor emulatoren tager sig af
de fleste 'kerneopgaver', og hvor grafik-, lyd- og hvis man har lyst, CD
drev emulering varetages af plug-ins. Det giver mange muligheder for
stor forvirring til at starte med, men hvis man holder øje med f.eks
www.ngemu.com og visse andre websites finder man hurtigt ud af hvilke
plug-ins der regnes for de bedste. Her er mine foretrukne:

Grafik
Pete's plug-ins, Pete Bernert har også skrevet renderingsdelen til ZinC,
som emulerer PSX baseret arkade-hardware af bl.a. Namco og Capcom. Han
er meget grundig (han er tysker og laver de bedste grafikplug-ins,
der efterhånden virker lige godt på Nvidia og ATI kort og kører både
under Windows og Linux. Læs dokumentationen for at finde ud af hvilket
plug-in der passer dig bedst. Generelt plejer man at sige OpenGL til
Nvidia kort og D3D plug-in'et til ATI kort.
http://home.t-online.de/home/PeteBernert/
Pete laver i øvrigt også CDR-plug ins og en god, enkel 'front end' til
ePSXe, ePSXecutor eller noget i den retning, jeg bruger den ikke selv
for jeg har ikke så mange spil at holde styr på. Men prøv den.

Lyd
Eternal SPU, lavet af Japanske 'PSX alternative', har helt sikkert den
bedste lydkvalitet og især emulering af de delay-baserede effekter i
PSX'ens lyddel, men kræver også en hurtig processor og en del puslen med
indstillingerne. Visse spil kræver f.eks at Eternal SPU styrer
synkroniseringen, andre kræver at grafik-plug-in'et gør det. Men det
finder du nok ud af. Læs dokumentationen!
http://www1.odn.ne.jp/psx-alternative/

CD-ROM
ePSXe har sin egen CD-ROM emulering, men sommetider kommer man ud for at
et spil ikke vil starte, jeg mener nok bla. Tomb Raider ikke virker med
ePSXe's egen CD emulering. Prøv Sapu's cdrsapu, eller Pete Bernerts CD
plug-in, der er ikke noget i vejen for at have flere plug-ins
installeret, man kan skifte mellem dem så meget man vil. Men start bare
med den indbyggede CD-emulering.
http://sapu.ngemu.com/psxs_e.html#cdrsapu

Du skal også bruge mindst en europæisk PSX BIOS-fil for at komme i gang
med noget somhelst meningsfyldt. SCPH7502.BIN til PAL spil og
SCPH1001.BIN til NTSC spil.

Jeg kunne sige meget mere, men igen: Læs dokumentationen. Alt hvad du
har brug for at vide står deri. Hvis det bliver for teknisk, så spørg
her i gruppen, jeg skal nok få øje på indlæg med 'emulator' eller
lignende på emnelinjen. Nogle spil kræver en del pillen ved
indstillingerne - Metal Gear Solid f.eks - mens andrer bare kører
perfekt lige ud af posen (R-Type Delta f.eks).

God jagt."

-Sune

--
Check out my band: www.secondnature.dk !