Ryger ud til XP i nogle spil
Fra : Anne Lindegaard

Dato : 07-04-04 14:36

Jeg har det problem at jeg i nogle spil ryger ud i XP.
Det er noget der sker efter noget tid - dvs at spillet kører fint
indtil da og pludselig befinder man sig i XP.
Det kan ske efter 30min eller længere tid nogle gange først efter en
time eller mere.

Jeg har bla oplevet det i Emperor the battle of Dune og i Age of
Mythology. Der er andre spil hvor dette aldrig sker.

Min computer er ny indkøbt og den er ikke overclocket og der er heller
ikke pillet ved hardware.
Den består af
Asus bundkort a7v8x-x
AMD Barton 2600+ inboxed processor
512 mb Kingston RAM
Creative 9200 SE grafikkort - driver er fra midt i dec 2003
(forholdsvis ny)

Jeg har målt temperaturen på processoren til at ligge omkring 54-56
grader og der er efter timers spil.

Nogen der har forslag til hvordan jeg kan få løst dette irriterende
problem???

Håber på nogle gode svar!

MVH
Anne

Fra : Jannick Depoilly

Dato : 08-04-04 08:40

Anne Lindegaard <lindegaardREMOVE@os.dk> wrote:

>Nogen der har forslag til hvordan jeg kan få løst dette irriterende
>problem???

Det er næppe et temperatur problem da det ville crashe din maskine
helt. Jeg villle starte med at sikre mig at jeg ikke havde en virus på
min maskine. Dernæst kunne det godt lyde som en fejl med dine RAM. Og
ja RAM kan sagtens være fejlfyldte selvom du lige har købt dem - det
sker faktisk relativt ofte. Du kan sikkert få din forhandler til at
lave en test af dem.

/Ged

Fra : Kim2000

Dato : 08-04-04 10:14

> Jeg har bla oplevet det i Emperor the battle of Dune og i Age of
> Mythology. Der er andre spil hvor dette aldrig sker.

Nu kommer jeg lige med noget som sikkert kan virke som en fornærmelse, men
er skam alvorligt ment. Kunne det tænkes at du enten rammer en windowstast
og dermed ryger i windows, eller at du evt har tilkoblet noget handicap
hjælp? Så vidt jeg husker er det noget med at trykke med 5 gange hurtigt på
shift skifter man program eller sådan noget.

mvh
Kim