Age of Mythology på WinXP - kun administra~
Fra : GRISEN

Dato : 03-04-04 18:49

Jeg har installeret Age of Mythology helt standard.
Der er ikke NTFS på maskinen, så det er ikke et spørgsmål om filrettigheder.
Hvorfor er det kun administratorer der kan spille?
Det er ungerne ret utilfredse med..
Det er ikke set med andre spil.

Ideer?

mvh
Jan

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 03-04-04 20:56

GRISEN wrote:
> [...]
> Der er ikke NTFS på maskinen, så det er ikke et spørgsmål om
> filrettigheder. Hvorfor er det kun administratorer der kan spille?

Det kan være fordi spillet opretter midlertidige filer et sted hvor kun
administratorer må.

-Sune

--
Check out my band: www.secondnature.dk !

Fra : GRISEN

Dato : 05-04-04 17:34

On Sat, 3 Apr 2004 21:55:59 +0200, "Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> wrote:

>Det kan være fordi spillet opretter midlertidige filer et sted hvor kun
>administratorer må.

Nogen løsningsforslag?

*
Jan

Fra : Rasmus Thorsø Nielse~

Dato : 05-04-04 17:58

<efternavn@doktor.dk> wrote:

> Nogen løsningsforslag?
>
> *
> Jan

At gøre børnene til administratorer ??!?
Er det ikke muligt at ændre mapperne hvor spillet gemmer temp. filer?

Ellers ved jeg det ikke

Held og lykke
/Rasmus

Fra : GRISEN

Dato : 06-04-04 03:07

On Mon, 5 Apr 2004 18:57:47 +0200, "Rasmus Thorsø Nielsen" <rasmus90_fake_@hotmail.com>
wrote:

>At gøre børnene til administratorer ??!?
>Er det ikke muligt at ændre mapperne hvor spillet gemmer temp. filer?

De skal ikke være administratorer... så vil de kunne disable pornofilter, antivirus,
m.m.
Ved ikke hvor spillet gemmer temp filer, men jeg kan ikke forstå det skulle gøre en
forskel, eftersom der ikke er NTFS på maskinen.

*
Jan

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 06-04-04 09:31

GRISEN wrote:

> [...]
> Ved ikke hvor spillet gemmer temp filer, men jeg kan ikke forstå det
> skulle gøre en forskel, eftersom der ikke er NTFS på maskinen.

Om det er NTFS eller FAT32 har ikke noget at sige i den sammenhæng.

-Sune

--
Check out my band: www.secondnature.dk !

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 06-04-04 09:43

GRISEN wrote:
> [...]
> Der er ikke NTFS på maskinen, så det er ikke et spørgsmål om
> filrettigheder. Hvorfor er det kun administratorer der kan spille?

Måske hjælper denne her:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=1d13f639-1e6b-4c03-9f59-584543bc8006&DisplayLang=en

Var du logget på som administrator da du installerede spillet? Måske kan
man installere det uden at være administrator. Det kan være det har en
betydning ift hvem der må spille.

-Sune

--
Check out my band: www.secondnature.dk !

Fra : Kasper Aae

Dato : 07-04-04 13:13

On Sat, 03 Apr 2004 19:48:38 +0200, GRISEN <grisen_fjern@grisen.org>
wrote:

> [...]
>Der er ikke NTFS på maskinen, så det er ikke et spørgsmål om filrettigheder.
>Hvorfor er det kun administratorer der kan spille?

Prøv evt. at opgradere børnenes logon til administrator, installer
spillet, start det op en enkelt gang, nedgradér logon'et til
almindelig bruger igen og se om det gør en forskel.

--
Kasper Aae