SimCity4 crasher
Fra : Jens Jensen

Dato : 31-03-04 09:36

Jeg har store problemer med SimCity4 Deluxe Edition. Ofte går spillet i stå
og bare hænger, nogle gange hvor musikken står og "stammer", og andre gange
med en hyletone. Der hvor musikken stammer, der kommer spillet tilbage igen.
Der hvor der er hyletone, der bliver jeg nødt til at udføre en reset eller
en sluk/tænd. Andre gange genstarter min PC'er bare ?!?! Det er så slemt, at
spillet faktisk ikke er spilbart, og det er ret ærgerligt, da jeg virkelig
godt kan lide dette spil.

Jeg har en AMD 1700+@2000MHz, 512 MB Samsung pc2700 RAM, ATI 9500Pro, ASUS
A7V333 mobo, WinXP Pro SP1, Soundblaster Live 1024. Jeg kører med fuld
opdateret Windows, DX, ATI-driver og sidste patch fra EA.

Det er kun ved dette spil, at problemer opstår, og jeg har ikke noget
varmeproblem nogen steder.

Der findes et forum på www.simcitycentral.net med en tråd om netop dette
emne. Problemer har åbenbart været der fra dag 1 for over et år siden, og
der er tråden også oprettet, men den er ligesom gået i stå efter nogle
måneder, uden at være kommet med en løsning. I følge den tråd er problemet
opstået på en sammensætning af alle de diverse OS'ere, CPU'ere, GPU'ere,
Mobo'ere, RAM-typer osv., så man må formode, at problemet stammer fra selv
programkoden, og ikke en bestemt type hardware. Jeg kunne heller ikke finde
noget brugbart på EA's hjemmeside.

Er der nogen her, der har haft det problem med spillet, og har fået det
løst?

Fra : Champion

Dato : 31-03-04 10:31

Jens Jensen wrote:
> [...]
> opdateret Windows, DX, ATI-driver og sidste patch fra EA.
>
> Det er kun ved dette spil, at problemer opstår, og jeg har ikke noget

Jeg har ikke selv spillet. Men hvis du ikke får svar her
kunne du prøve i en af de nyhedsgrupper,
der hedder noget med "city" "simcity" "sim-city".
Der er flere af slagsen.
Vil du tilbage i tiden kan du bruge
http://groups.google.com/