Vedrørende Far Cry
Fra : Hans-Henrik Husen

Dato : 29-03-04 20:04

Jeg ser at der er en del indlæg ovenover angående en bane i Far Cry. Men jeg
undrer mig over, at der er en masse grafik fejl i spillet. Oplever I det
samme? Det virker som noget sjusk. Men ellers er det et ganske godt spil.
Jeg kører med en P4 2,26 Ghz, GeForce Ti-4600 og med følgende settings:

Opløsning: 1024x768x32
AA: None
Texture Quality: High
Texture filter Q: High
Anisotropic Filtering: Level 1
Particle count: High
Special effects Q: High
Environment Q: HIgh

Resten på medium.

Mvh
hh

Fra : Vega

Dato : 29-03-04 20:09

"Hans-Henrik Husen" <hh.husen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> samme? Det virker som noget sjusk. Men ellers er det et ganske godt spil.
> Jeg kører med en P4 2,26 Ghz, GeForce Ti-4600 og med følgende settings:

Ingen grafik fejl her.

> Opløsning: 1024x768x32
> AA: None
> Texture Quality: High
> Texture filter Q: High
> Anisotropic Filtering: Level 1
> Particle count: High
> Special effects Q: High
> Environment Q: HIgh
>
> Resten på medium.

Mvh. Vega.

Fra : MKH1

Dato : 30-03-04 00:20

Og hvad tror du så at Hans Henrik, ham du skriver til, kan
bruge dit svar til?

Martin

"Vega" kunne stave:

Fra : Vega

Dato : 30-03-04 13:34

"MKH1" <mkhenrichsen_@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvad tror du så at Hans Henrik, ham du skriver til, kan
> bruge dit svar til?

Han spørger om der er nogen der oplaever det samme, og jeg svare "ingen
grafikfejl her". Så har han da fået at vide, at der en der ikke får
grafikfejl.

Ps. Martin, skriv lige nedenunder det du svare på for fremtiden, tak.

Mvh. Vega.

Fra : MKH1

Dato : 30-03-04 23:12

"Vega" :
> Han spørger om der er nogen der oplaever det samme, og jeg svare "ingen
> grafikfejl her". Så har han da fået at vide, at der en der ikke får
> grafikfejl.

Han ved jo ikke præcis hvilken hardware du bruger, og drivernes
version, vel?

Martin

Fra : René Lønstrup

Dato : 29-03-04 20:29

Hans-Henrik Husen wrote:
> Jeg ser at der er en del indlæg ovenover angående en bane i Far Cry.
> Men jeg undrer mig over, at der er en masse grafik fejl i spillet.

Kan du gi' et eksempel (evt. et screenshot)?

> Oplever I det samme? Det virker som noget sjusk.

Alt ser smukt og flot ud her. Eneste problem jeg har, er at jeg ikke kan få
de forskellige 'render modes' til at virke (heller ikke med patch 1,1). Der
kommer bare til at stå "not supported" på preview-billedet ved alt andet end
'default'..

Btw, nogen der ved hvordan man kan se hvilken framerate spillet kører med?
Kunne være sjovt at se (syntes nemlig det kører forbavsende godt,
indstillingerne til trods)..

> Jeg kører med en P4 2,26 Ghz, GeForce Ti-4600

Min: Athlon XP 2000+, 512mb ram, Win XP, GeForce Ti-4200 128mb 8xAGP

> Opløsning: 1024x768x32
> AA: None
> Anisotropic Filtering: Level 1

Ditto her, resten på højeste niveau (very high / ultra high).

--
Mvh René Lønstrup
min web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 29-03-04 20:57

René Lønstrup wrote:
> Btw, nogen der ved hvordan man kan se hvilken framerate spillet kører
> med? Kunne være sjovt at se (syntes nemlig det kører forbavsende godt,
> indstillingerne til trods)..

Ved ikke om spillet har en decideret funktion til dette, men ellers kunne du
prøve fraps...
www.fraps.com

--
Mvh/Martin K
2 x Le Mans tilskuer - on location...

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-04 21:04

"René Lønstrup" <news@rel6+1star.dk> skrev i en meddelelse
> Hans-Henrik Husen wrote:

> Btw, nogen der ved hvordan man kan se hvilken framerate spillet kører med?
> Kunne være sjovt at se (syntes nemlig det kører forbavsende godt,
> indstillingerne til trods)..

Jeg så det på UBI's forum, men det er så langsomt lige nu, at det er umuligt
at finde.

Der er faktisk også kommet et quick-save mod, også beskrevet i samme forum:

"I found this on another site and tried it both before and after the 1.1
patch. Works perfectly.

1.) Open the file DevMode.lua with a texteditor

2.) Scroll down and include this (just after the line saying NOT to bind F9
& F10)

Input:BindCommandToKey("#Game:Save('quicksaved_game');","f9",1);
Input:BindCommandToKey("#Game:Load('quicksaved_game');","f10",1);

3.) Start the game with the parameter "-devmode". Click on your Far Cry
Desktop-icon and chose properties then add "-devmode" after the Far Cry
path.

4.)You can now QuickLoad & QuickSave save during the Game with F9 and F10. "

Lars B

Fra : Per Nielsen

Dato : 29-03-04 21:49

Lars Jensen wrote:
> [...]
> Far Cry path.
>
> 4.)You can now QuickLoad & QuickSave save during the Game with F9 and

Hvor finder man den quicksave-mode?

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-04 22:00

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvor finder man den quicksave-mode?

Hej Per

Du kan ikke finde den i spillet som sådan, men der er en konsol kommando der
udfører en save, som beskrevet ovenstående, på samme måde som når spillet
selv saver... du skal selv rette spillets filer osv...

Jeg skal sige, at jeg ikke selv har brugt ovenstående, så jeg ved ikke om
det virker...

Lars B

Fra : Per Nielsen

Dato : 29-03-04 23:02

Lars Jensen wrote:

> [...]
> kommando der udfører en save, som beskrevet ovenstående, på samme
> måde som når spillet selv saver... du skal selv rette spillets filer

Jeg fandt den pågældende fil DevMode.lua og rettede i den som beskrevet
ovenfor. Tilføjede -devmode til genvejen og voila! Nu kan der quick-saves
og -loades med F9 og F10.

> Jeg skal sige, at jeg ikke selv har brugt ovenstående, så jeg ved
> ikke om det virker...

It works......... Og jeg kører med patch 1.1 installeret.

Fra : Lars Rudbeck

Dato : 30-03-04 10:17

En anden måde at gemme på undenfor de fastsatte checkpoints er
følgende:

Åbn konsollen, skriv save (ingen enter) og tryk TAB. Nu står der
noget med "/save_game" .

Giv nu filen et nummer for eksempel /save_game 001

Herefter vil den stå som "last" i load menuen. Den kan også loades
via konsollen med kommandoen load, tryk Tab, tast nummeret.

Fra : Per Nielsen

Dato : 30-03-04 12:35

Lars Rudbeck wrote:
> [...]
>
> Herefter vil den stå som "last" i load menuen. Den kan også loades
> via konsollen med kommandoen load, tryk Tab, tast nummeret.

Takker for tippet, men jeg tror nu alligevel at F9 og F10 virker lidt
nemmere (og hurtigere) for mig.

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-04 14:36

"Lars Rudbeck" <lars.rudbeck@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Herefter vil den stå som "last" i load menuen. Den kan også loades
> via konsollen med kommandoen load, tryk Tab, tast nummeret.

Den metode havde jeg også set, men jeg synes lidt bedre om bind-metoden,
hvis man endelig skal bruge quicksaves, hvilket jeg endnu har holdt mig fra,
men på research bliver jeg sgu snart nød til det! :)

Lars B

Fra : Larsen

Dato : 29-03-04 21:07

> Btw, nogen der ved hvordan man kan se hvilken framerate spillet kører med?

\r_displayinfo 1.......så hut jeg visker

mvh

Larsen

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-04 21:12

"Larsen" <not@for.you.dk> skrev i en meddelelse

> \r_displayinfo 1.......så hut jeg visker

Fuldstændig rigtig. 0 slår det selvfølgelig fra igen...

> mvh
>
> Larsen

Lars B

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-04 21:09

> [...]
>
> Btw, nogen der ved hvordan man kan se hvilken framerate spillet kører med?
> Kunne være sjovt at se (syntes nemlig det kører forbavsende godt,

Så fandt jeg det!

Press the '`' key to bring the console down then type '\r_displayinfo 1' to
show the information in the top right of the screen.

Moving around with it on would definitely give you a better idea of how it
performs.

> --
> Mvh René Lønstrup

Lars B

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-04 20:48

> [...]
> samme? Det virker som noget sjusk. Men ellers er det et ganske godt spil.
> Jeg kører med en P4 2,26 Ghz, GeForce Ti-4600 og med følgende settings:

Ingen grafikfejl her, jeg kører med 1024x768x32 alt på medium, ingen AA,
pathcet til 1.1, på en P4 2.6@3 Ghz, TI4400 128 Mbyte, 1 Gbyte ram.

Det eneste jeg ind i mellem kan se, er et emkelt palmeblad der flimrer, men
det er sikkert bare en texture der ikke helt aligner, eller hvad det hedder
:)

> Mvh
> hh

Lars B

Fra : Hans-Henrik Husen

Dato : 29-03-04 21:32

Jamen, hvem kunne vide at den første patch næsten udkom før selve spillet?!
"Mine" grafikfejl er bl.a. blodsprøjt hvor der absolut ikke skulle forekomme
blodsprøjt; skudhuller midt i skærmen som om man står bag en gennemsigtig
skærm; underlige lysglimt som ikke burde være der. Nå, men det kan da være
patchen retter på det.

Mvh
hh

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-04 22:02

> [...]
> skærm; underlige lysglimt som ikke burde være der. Nå, men det kan da være

Jeg synes også det var fantastisk hurtigt de fik patchet, men det skulle
eftersigende rette en hel del ang. multiplayer.

Hvad mystiske blodsprøjt angår, er der flere på forummet der har bemærket at
sejlbåde også bløder når man slå dem i bunden med macheten f.eks. :)

> Mvh
> hh

Lars B

Fra : Per Nielsen

Dato : 29-03-04 23:03

Lars Jensen wrote:
> Hvad mystiske blodsprøjt angår, er der flere på forummet der har
> bemærket at sejlbåde også bløder når man slå dem i bunden med
> macheten f.eks. :)

Jeg troede det var en feature........