FARCRY problem ?
Fra : Steen

Dato : 26-03-04 20:10

Jeg har lige installeret Farcry, men det vil ikke starte, jeg får en
fejlmelding : CD/DVD emulation software has been detected ???
Hvad kan der være galt.

Mvh Steen

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 26-03-04 20:38

Steen wrote:
> Jeg har lige installeret Farcry, men det vil ikke starte, jeg får en
> fejlmelding : CD/DVD emulation software has been detected ???
> Hvad kan der være galt.
>
> Mvh Steen

Øh.

Har du noget CD/DVD emulerings-software installeret?

-Sune

--
Check out my band: www.secondnature.dk !

Fra : Simonsen

Dato : 26-03-04 20:48

"Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
> Check out my band: www.secondnature.dk !
> Replace efternavn with my last name to send mail.

Jeg har samme problem, har slettet demoen men dette hjalp ikke, Hvad kan det
være for noget software der menes når det ikke har været demoen ?
VH Simonsen

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-04 21:12

On Fri, 26 Mar 2004 20:48:27 +0100, "Simonsen"
<spamfree_simonsen@galnet.dk> wrote:

>Jeg har samme problem, har slettet demoen men dette hjalp ikke, Hvad kan det
>være for noget software der menes når det ikke har været demoen ?

Det er programmer der kan emulere CD/DVD-drev. Det fungerer på den
måde, at man har et image af sin CD/DVD liggende på harddisken, og
emulatorprogrammet kan så gøre som om ens image kørte fra et
CD/DVD-drev. Det kræver naturligvis en del harddiskplads, men til
gengæld er det slut med, at swappe CD hver gang vil spille noget
andet. Og man skal ikke vente på at ens drev først spinner op.

Og Fra Cry nægter altså pure at starte op, hvis det mener, at man har
sådan noget kørende på sin maskine.

Mvh, Claus
--
I never apologize! I'm sorry, but that's the way I am.
- Homer Simpson

Fra : Simonsen

Dato : 26-03-04 21:37

<Claus Nielsen> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Mvh, Claus
> --
> I never apologize! I'm sorry, but that's the way I am.

Er det no-cd patch til andre spil du mener ?
vh Simonsen

Fra : Brian Lund

Dato : 26-03-04 21:51

> Er det no-cd patch til andre spil du mener ?
> vh Simonsen

Nej han mener et program som f.eks. Daemon Tools!

Brian

Fra : -= Dawebman.DK =-

Dato : 01-04-04 13:30

Brug Daemon... og have DVD versionen... så virker det perfekt.

Det vildeste spil jeg nogensinde har set&prøvet!..

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-04 20:53

On Fri, 26 Mar 2004 20:09:47 +0100, "Steen"
<steen.nissen@mail.tele.dk> wrote:

>Jeg har lige installeret Farcry, men det vil ikke starte, jeg får en
>fejlmelding : CD/DVD emulation software has been detected ???
>Hvad kan der være galt.

Jeg har samme problem. Og efter hvad jeg kan se på nettet, så er der
også andre der har dette problem. Og det hjælper ikke at slå alt sit
emuleringssoftware fra. Virkeligt godt gået CryTek/Ubisoft.

Mvh, Claus

Fra : Jesper Andersen

Dato : 26-03-04 21:11

Hej gruppe...

Det lyder da underligt at i har problemer med FAR CRY.. Jeg har demoen, og
det virker perfekt. måske er det jeres pcére der ikke funker helt optimalt.
Har i prøvet at genindstallere spillet??

mvh
Jesper

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 26-03-04 22:55

Jesper Andersen wrote:
> [...]
> demoen, og det virker perfekt. måske er det jeres pcére der ikke
> funker helt optimalt. Har i prøvet at genindstallere spillet??

Meh. De snakker jo ikke om demoversionen.

-Sune

--
Check out my band: www.secondnature.dk !

Fra : Vega

Dato : 26-03-04 21:21

> [...]
> Jeg har lige installeret Farcry, men det vil ikke starte, jeg får en
> fejlmelding : CD/DVD emulation software has been detected ???

Nogen her der kan få Antialiasing til at virke i demo'en. Omgivelserne er
meget hakkede.

Mvh. Vega.

Fra : --=Stone=--

Dato : 26-03-04 21:41

"Steen" <steen.nissen@mail.tele.dk> wrote in message
> Jeg har lige installeret Farcry, men det vil ikke starte, jeg får en
> fejlmelding : CD/DVD emulation software has been detected ???
> Hvad kan der være galt.

Løsning : lav et image af disk 1 om mount det med Daemon tools.... så skulle
det vist lykkes... hent evt. en nocd patch til spillet på astalavista...

--
--=STONE=--©

Fra : Michael S.

Dato : 27-03-04 16:43

Hej Steen,

Jeg havde samme problem. Kunne konstatere at Far Cry er beskyttet af et
SecuRom v.5 system se evt.
http://www.google.dk/search?q=cache:PuCS1u_XM3MJ:www.cdmediaworld.com/+CD/DVD+Emulation+Software&hl=en&ie=UTF-8

Jeg havde selv CloneCD installeret men kunne omgå Far Cry's SecuRom
beskyttelse ved at gå ind i Windows Registry og omnavngive CloneCD's
registeringsnøgle til f.eks. XCloneCD.

"Beskyttelsen" irritere blot folk og kan nemt omgås - så hvori ligger
beskyttelsen? Stupidt!

Mvh
/Michael

Fra : Per Nielsen

Dato : 27-03-04 17:43

Michael S. wrote:
> Jeg havde samme problem. Kunne konstatere at Far Cry er beskyttet af
> et SecuRom v.5 system se evt.

http://www.google.dk/search?q=cache:PuCS1u_XM3MJ:www.cdmediaworld.com/+CD/DVD+Emulation+Software&hl=en&ie=UTF-8

Hvor har du helt nøjagtigt læst at Far Cry skulle være beskyttet med Securom
5.x? Andre steder har jeg læst at det skulle være Safedisc 3.20.

> [...]
> registeringsnøgle til f.eks. XCloneCD.
>
> "Beskyttelsen" irritere blot folk og kan nemt omgås - så hvori ligger

Og ydermere mener jeg at det burde være hver mands ret at kunne tage en
sikkerhedsbackup til eget brug. Men det er jo en anden og længere historie,
vi ikke skal komme ind på her.

Fra : Mike

Dato : 29-03-04 19:27

Hej
Havde samme problem med det emulerings software.
Det er CloneCD den leder efter i regdatabasen, ændrede samtlige forekomster
af CloneCD til XCloneCD og Wupti spillet starter...
Det gør dog lige at CloneCD programmet ikke længere vil virke
Mange tak for det TIP (Michael S)

Det kan da IKKE værer helt "LOVLIGT" at en spilproducent kan "Bestemme" om
der skal værer/må eller IKKE værer noget "bestemt" software på en PC, i
dette tilfælde CloneCD og så NÆGTE at kører deres SPIL ??

Og JA al den kopibeskyttelse de benytter kan de stikke op hvor der er MØRKT
da det slet ikke forhindre indehavere af KOPI'er at bruge disse.

Var det ikke en sag for forbrugerrådet ??????

mvh
Mike

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 30-03-04 21:00

Mike wrote:

> [...]
> "Bestemme" om der skal værer/må eller IKKE værer noget "bestemt"
> software på en PC, i dette tilfælde CloneCD og så NÆGTE at kører

Det er deres software. Hvid de bestemte at de ikke ville lade dig spille
spillet hvis du havde hvide sokker på, så var det bare sådan.
Der er vist ikke rigtigt noget forbrugerrådet kan gøre ved det.

Jacob

Fra : Per Nielsen

Dato : 30-03-04 21:15

Jacob Skaaning wrote:
> Det er deres software. Hvid de bestemte at de ikke ville lade dig
> spille spillet hvis du havde hvide sokker på, så var det bare sådan.
> Der er vist ikke rigtigt noget forbrugerrådet kan gøre ved det.

Og nogle beskyttelser kan gøre at visse spil (vi snakker her om originale)
ikke kan køres på maskiner med almindelige drev. Det ser jeg ikke længere
som mit problem, men producenternes. Jeg kan bl.a. huske Pixeline spillene
med CD-Cops beskyttelse. Ville ikke engang installeres på min daværende
maskine. Tilbage til butikken med l*rtet og pengene tilbage. Og det gør jeg
konsekvent. Problemet er også ved at dukke op med visse beskyttelser på
musik-CD'er. Jeg skal ikke ud at købe nye drev eller afspillere hver gang
der dukker en ny beskyttelse op (som ikke overholder de vedtagne
CD/DVD-standarder). Det er producenternes problem at de ikke kan/vil lave
kompatible produkter, mine penge ryger bare et andet sted hen.

Hov, jeg røg vist for meget ud ad en tangent. Men så fik jeg da lidt luft

Fra : Mike

Dato : 31-03-04 10:15

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kompatible produkter, mine penge ryger bare et andet sted hen.
>
> Hov, jeg røg vist for meget ud ad en tangent. Men så fik jeg da lidt luft

Kan godt forstå dig Per, det kan da ikke værer den almindelige forbruger's
ansvar da det er producenterne der lægger beskyttelsen på skiverne som så
bevirker at VI (forbrugeren) må lave en hel del "krumspring" før det kan
benyttes.

Det er ellers lang tid siden jeg har talt med STORE ord til min PC, men blev
fandme
tosset over alt det LORT med de spil kopisikringer.

Hvade samme problem med BF Vietnam og her måtte der 2 cracks til før jeg
kunne
benytte spillet med min LEGALE cd-Key, hvilket er RET tåbeligt at skulle
gører
med et nyindkøbt spil.

IGEN ... spillene bliver alligevel kopieret og benyttet med en cracket
exe-fil
det er der intet nyt i, så hvorfor bliver de ved med denne metode, den er
NYTTELØS

Hvornår FATTER de det ???

mvh
Mike

Fra : Per Nielsen

Dato : 31-03-04 10:28

Mike wrote:
> [...]
> forbruger's ansvar da det er producenterne der lægger beskyttelsen på
> skiverne som så bevirker at VI (forbrugeren) må lave en hel del

Jeg kunne lave lidt "krumspring" på et par lovligt indkøbte originale
Pixeline spil, derved kunne CD-Cops beskyttelsen fjernes og jeg kunne lave
en backup som kunne installeres på min maskine! Hvad er det for noget sjusk?
Brugte over 300,- på et m*gspil, og var derefter nødt til at lave en kopi
hvor beskyttelsen var fjernet for at få l*rtet til at virke. De seneste
Pixeline spil havde en CD-Cops version som jeg ikke kunne gøre noget ved.
Men skidt med det, da var min datter alligevel vokset fra det, og så kunne
jeg spare de penge og bruge dem på noget bedre. Det må de sg* selv
om...........

Fra : Per Nielsen

Dato : 31-03-04 10:37

Mike wrote:
> [...]

> jeg kunne
> benytte spillet med min LEGALE cd-Key, hvilket er RET tåbeligt at

Ja, det lyder da ikke så godt. Mener du installationsproblemer eller det at
spille online? Jeg havde ingen problemer med at installere det på mit
Toshiba SD-M1612 DVD-drev.

> [...]
> exe-fil
> det er der intet nyt i, så hvorfor bliver de ved med denne metode,

Hardcore-brænderne finder som regel altid en vej, det er mere hr. og fru
Jensen som ikke ved hvordan en beskyttelse omgås der sigtes efter. Og de vil
altid være i fjertal. Så jeg tror egentlig godt at det kan betale sig at
lægge beskyttelse på, men jeg har nu aldrig set nogen undersøgelse omkring
det. Gad vide hvor meget beskyttelsen egentlig udgør af omkostningen ved
hver enkelt skive?

Fra : Mike

Dato : 31-03-04 16:34

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[snip]

> Ja, det lyder da ikke så godt. Mener du installationsproblemer eller det
at
> spille online? Jeg havde ingen problemer med at installere det på mit
> Toshiba SD-M1612 DVD-drev.

Her mener jeg at den bare kom frem og spurgte efter cd'en, altså
det TJEK der foretages ved spilopstart går ned og læser på cd'en og da den
åbenbart IKKE kan læse det den nu skal, beder den selvfølgelig efter cd'en .
Det er bare lige det at de "Dummy Files" der benyttes i deres
kopibeskyttelse gør at mit drev ikke kan fange det data spillet leder efter.

Drevet er et Plextor 708a (DVD)

> [...]
> det. Gad vide hvor meget beskyttelsen egentlig udgør af omkostningen ved

He He jeg kunne forestille mig at det er en OK forretning at lave
kopibeskyttelsessystemer til spilfirmaerne, bare syne det påvirker den
almindelige forbruger

mvh
Mike

Fra : Per Nielsen

Dato : 31-03-04 16:57

Mike wrote:
> [...]
> efter cd'en . Det er bare lige det at de "Dummy Files" der benyttes i
> deres kopibeskyttelse gør at mit drev ikke kan fange det data spillet

Så det er efter installation og ved opstart. Er det originale skiver
(undskyld spørgsmålet)? Beskyttelsen er kun Safedisc2.9, og jeg har ikke før
hørt om at denne beskyttelse skulle give problemer med originale skiver. Har
du prøvet med alle 3 skiver? Her starter spillet op lige meget hvilken skive
jeg benytter, og de er så også alle 3 beskyttet med Safedisc2.9.

> Drevet er et Plextor 708a (DVD)

Kender ikke lige det drev. Hov, nu dæmrer det. Du prøver at starte fra en
brænder og den går ikke, hvis det er backup-skiver du kører med. Spillet
checker om skiven er CD-R (backup) i modsætning til CD-ROM (originale
skiver). Og den oplysning giver brændere fra sig, det gør almindelige DVD og
CD-ROM drev derimod ikke. Det kan omgås med en indstilling i forskellige
brænderprogrammer. Hvilke brænderprogrammer har du? Og desuden. Glem alt
dette hvis det er originale skiver du kører med, og jeg undskylder mange
gange.

> He He jeg kunne forestille mig at det er en OK forretning at lave
> kopibeskyttelsessystemer til spilfirmaerne, bare syne det påvirker den
> almindelige forbruger.

Det tror jeg også på. Og de forskellige beskyttelser kommer hele tiden i nye
opdaterede versioner. Mon ikke der skal betales for det også...............

Fra : Mike

Dato : 31-03-04 20:38

> [...]
> brænderprogrammer. Hvilke brænderprogrammer har du? Og desuden. Glem alt
> dette hvis det er originale skiver du kører med, og jeg undskylder mange

Det er OK at du stiller ? ved om det er Originale skiver.
JO det er skam originale skiver købt & betalt *GG*

Ville ikke KLYNKE hvis det ikke var originale

Jeg har NERO installeret og havde CloneCD, men måtte fjerne CloneCD da
FarCry IKKE vil starte hvis dette stykke software er installeret.
Bruger nu sjældent CloneCD så det kan jeg leve med

Fra : Per Nielsen

Dato : 31-03-04 20:49

Mike wrote:
> Det er OK at du stiller ? ved om det er Originale skiver.
> JO det er skam originale skiver købt & betalt *GG*
>
> Ville ikke KLYNKE hvis det ikke var originale

Måske tiden er inde til at købe et godt DVD-drev ? De fås jo for omkring
en 300-lap efterhånden.

> Jeg har NERO installeret og havde CloneCD, men måtte fjerne CloneCD da
> FarCry IKKE vil starte hvis dette stykke software er installeret.
> Bruger nu sjældent CloneCD så det kan jeg leve med

CloneCD har haft sin storhedstid, men den er forbi nu. Jeg bruger det heller
ikke mere.

Fra : Mike

Dato : 04-04-04 02:13

> Måske tiden er inde til at købe et godt DVD-drev ? De fås jo for
omkring
> en 300-lap efterhånden.

*LOL* ja men hvornår er et Plextor 708a nu blevet et mindre godt DVD-Drev
???

> CloneCD har haft sin storhedstid, men den er forbi nu. Jeg bruger det
heller
> ikke mere.

Og hvad har det så med sagen at gører, DE skal /kan da IKKE bestemme hvilken
software der er installeret , det er JO hele grunden til min HARME

Hvis deres metoder er OK i de flestes øjne, ja så kunne jeg da lige så godt
hente en kopi på nettet og spille on-line på crackede servere, samme
fornøjelse og en del sparede kroner.

Vil nu tøve en del før jeg smider penge ud til nye spil

Det var så hvad de spilfabrikanter fik ud af det *GG*

mvh
Mike