Knækket studs - Eheim filter
Fra : Kalle

Dato : 30-04-01 11:18

Hej gruppe

Er der nogen af jer, der har prøvet at lime en knækket studs på et filter??
Kan det lade sig gøre, eller er det kaput??

Karsten brydsoe@image.dk , Brande

Fra : Carsten Gall

Dato : 30-04-01 17:00

Kalle <brydsoe@image.dk> skrev i en
> Hej gruppe
>
> Er der nogen af jer, der har prøvet at lime en knækket studs på et
filter??
> Kan det lade sig gøre, eller er det kaput??

For mange år siden reperarede jeg nogle store proteinskummere til
saltvand.
Jeg limede dem med Tangit, det holdt/holder fint.
Det er svært at sige med den plastik som de bruger nu om dage, om du kan
få lim der vil binde på den.
Prøv med Tangit eller 10sekunders lim.

Carsten

Fra : Tom Manczak

Dato : 30-04-01 18:58

Er det en eheim 2213, 2215, ell 2217? For hvis det er, kan topkappen
tages af og udskiftes, jeg har lige købt en billig 2215, netop fordi
studsen på topkappen var knækket af. Du skal købe en hel ny topkappe,
men den koster ikke alverden, jeg var faktisk overrasket at
Planteimporten i KBH ikke skulle have mere end 130 kr. for den! Jeg
synes ikke en limning er risikoen værd.

--
Med Venlig Hilsen / Regards,

Tom Manczak, Denmark, Copenhagen
ICQ: 110297734

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 01-05-01 20:16

"Kalle" <brydsoe@image.dk> wrote in message
> Hej gruppe
>
> Er der nogen af jer, der har prøvet at lime en knækket studs på et
filter??
> Kan det lade sig gøre, eller er det kaput??

Hej.
Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med "studs". Men jeg har set i
flere dyrebutikker (Trondheim, Norge) at de sælger ekstra udstyr til
filterpumperne. Måske kan du få delen som en reservedel, så du slipper at
skulle købe en helt ny, dyr pumpe.
Held og lykke
Hilsen Ditte Cecilie