Den hidtil sløveste SMS
Fra : Hotchpot

Dato : 30-04-01 10:33

Anders sendte fra Sonofon mobil den 17. april en sms fra Norge.
Modtaget den 29. - 30 april på teledanmark mobil.
Hvor klemmes beskeden, ellers hvad er årsagen til den lange ekspeditionstid?
Send hellere et postkort.

Fra : ASC

Dato : 30-04-01 16:07

Afhængigt af hvorfor SMS'en ikke blev modtaget første gang kan der gør
kortere eller længere tid, inden der forsøges igen. (har den være slukket,
eller uden for dækning?)

ASC

Hotchpot <ingen@nobody.dk> wrote in article
<9cjbgn$o4j$1@news.inet.tele.dk>...

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 30-04-01 21:48

Det har noget at gøre med udbyderen i Norge formentligt.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 30-04-01 22:51

Sonofon stinker mht SMS,
jeg må tit vente >12 timer på SMS sendt fra Sonofon til min Teledanmark
telefon og enkelte gange endnu længere.

Sjovt nok er der ingen ventetid på når der sendes fra andre udbydere eller
Teledanmark selv, så jeg vil gætte på at det er Sonofon der er flaskehalsen.
(Kender desuden et par stykker med Sonofon abonnement som brokker sig over
at de ikke modtager deres SMS''er - de modtager dem, men det er med stor
forsinkelse)

Det samme gør sig gældende på www.mobital.dk som bruger Sonofon. Hovedparten
af gangene er ringetonen der med det samme, men enkelte gange går der et par
timer.

Telefonen befinder sig et sted med god dækning hele tiden, så det er ikke
det der er problemet. Jeg har tidligere fra en ansat hos Sonofon hørt at SMS
nedprioriteres, så hvis deres servere/system er belastet kommer SMS'erne
sidst i køen. Det kunne være at de havde kapacitetsproblemer, og burde få
opgraderet nogle forbindelser/udstyr - men så langt er de ikke nået endnu.

Kender nu 3 der har skiftet til andre udbydere pga deres SMS system er
dårligt.

mvh
Flemming