Disable brugernavn og adgangskode
Fra : Steffen

Dato : 30-04-01 08:11

Jeg har netkort i min bærbare (Win95) og min desktop (Win98), og jeg
forbinder dem med et ethernetkabel, når jeg skal overføre data fra den
bærbare til desktop'en. Da det kun er ca. 1 gang hver 14. dag, jeg har brug
for det, er det lidt træls, hver eneste gang jeg starter desktop'en at
skulle angive brugernavn i boksen "Skriv din netværksadgangskode til
Microsoft-netværk". Er der en nem måde at klare dette på uden at skulle
ændre alt for voldsomt på netværksindstillingerne?
Steffen

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 30-04-01 08:34

Hej Steffen

"Steffen" <appelquist@newmail.dk> skrev i en meddelelse news:9cj38c$fqp$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
> Microsoft-netværk". Er der en nem måde at klare dette på uden at skulle
> ændre alt for voldsomt på netværksindstillingerne?

Blank adgangskode og skift til "Windows logon" som primær netværks
logon.

Driller det, så gør følgende:
- Slet alle \Windows\*.pwl filer.
- Log på med et navn og blank adgangskode (tryk 'Ok', ikke Escape/anuller)
- Skift primær netværkslogon til "Windows logon"

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.: