/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
""Talestyret opkald""
Fra : PHK


Dato : 28-04-01 15:38

Er der nogen telefoner hvor man kan lave talestyret opkald ved at trykke på
knappen på den håndfri bærbare ledning?

Altså trykke på knappen, sige "elskerinden" og så ringer den til den
alternative kone?

Eller skal man dykke ned i lommen efter telefonen?

--
_
|_|
| er (DK - Esbjerg)




 
 
jan steen sørensen (30-04-2001)
Kommentar
Fra : jan steen sørensen


Dato : 30-04-01 08:10

Jeps: Ericsson T28s!
Tryk på knappen på headset, vent, sig "elskerinden" og forhåbentligt ringer
den til den alternative kone....

Ericsson T28s har også den reneste/bedste lyd - (mikrofornindgang) - uden
irriterende støj fra senderdelen, min erfaring: den telefon der klarer sig
bedst med headset - her har bla. Nokia en del at hente stadigvæk.

Jeg synes ellers det er ganske rart at dykke ned i lommerne engang
imellem...

Jan

PHK skrev i meddelelsen <9cj1ps$fnc$4@sunsite.dk>...
>Er der nogen telefoner hvor man kan lave talestyret opkald ved at trykke på
>knappen på den håndfri bærbare ledning?
>
>Altså trykke på knappen, sige "elskerinden" og så ringer den til den
>alternative kone?
>
>Eller skal man dykke ned i lommen efter telefonen?
>
>--
> _
>|_|
>| er (DK - Esbjerg)
>
>
>



adsf (30-04-2001)
Kommentar
Fra : adsf


Dato : 30-04-01 09:13

> Er der nogen telefoner hvor man kan lave talestyret opkald ved at trykke

> knappen på den håndfri bærbare ledning?
>
> Altså trykke på knappen, sige "elskerinden" og så ringer den til den
> alternative kone?

Nokia 3310 kan det....



Erik Einum (01-05-2001)
Kommentar
Fra : Erik Einum


Dato : 01-05-01 10:12

"PHK" <phk@esenet.dk> skrev
> Er der nogen telefoner hvor man kan lave talestyret opkald ved at trykke
> på knappen på den håndfri bærbare ledning?

Nokia 6210 og 6250.

--
///Mvh. EE

Nokia 6210



Karsten Vinding (01-05-2001)
Kommentar
Fra : Karsten Vinding


Dato : 01-05-01 14:49

Erik Einum wrote:

> Nokia 6210 og 6250.

Og 8210 + 8810.

--
Mvh, Karsten.
http://www.vinding.adsl.dk

Vil du hjælpe med at søge efter en kur for kræft? Så kig ind på:
"http://www.ud.com", og tilmeld dig United Devices projektet.

Erik Einum (03-05-2001)
Kommentar
Fra : Erik Einum


Dato : 03-05-01 02:30

"Karsten Vinding" <karstenv@spamfilter.dk> skrev
> Erik Einum wrote:
> > Nokia 6210 og 6250.
>
> Og 8210 + 8810.

8810 vet jeg ikke, men 8210 kan ikke det. Ihvertfall ikke mine to brødre
sine 8210, og min kamerats 8210. Begge har Nokia HF med svarknapp, men man
kan ikke aktivere stemmeoppkall med denne knappen. Mulig at disse HFene er
gamle, 3210 og 8210 bruker vel samme type HF, og at de egentlig er laget for
3210, men at det finnes HF-sett til 8210 som kan utføre dette.

--
///Mvh. EE

Nokia 6210



Karsten Vinding (03-05-2001)
Kommentar
Fra : Karsten Vinding


Dato : 03-05-01 08:41

Erik Einum wrote:

> 8810 vet jeg ikke, men 8210 kan ikke det. Ihvertfall ikke mine to brødre
> sine 8210, og min kamerats 8210. Begge har Nokia HF med svarknapp, men man
> kan ikke aktivere stemmeoppkall med denne knappen. Mulig at disse HFene er
> gamle, 3210 og 8210 bruker vel samme type HF, og at de egentlig er laget for
> 3210, men at det finnes HF-sett til 8210 som kan utføre dette.

Jeg havde læst mig til at den skulle kunne, men i forgårs købte jeg selv
et HDC5 headset, og min 8210 reagerer ikke på knappen (andet end til at
tage telefonen hvis den ringer). Samme headset i en 3310 giver
øjeblikkelig reaktion hvis man trykker på knappen.

Jeg er lidt ærgerlig over at det ikke virker, da det da ville være en
rigtig dejlig funktion at have. Jeg har sendt en mail til Nokia angående
denne mangel i en så dyr telefon, men forventer ikke at få noget
positivt svar.

--
Mvh, Karsten.
http://www.vinding.adsl.dk

Vil du hjælpe med at søge efter en kur for kræft? Så kig ind på:
"http://www.ud.com", og tilmeld dig United Devices projektet.

Erik Einum (03-05-2001)
Kommentar
Fra : Erik Einum


Dato : 03-05-01 08:54

"Karsten Vinding" <karstenv@spamfilter.dk> skrev
> Jeg havde læst mig til at den skulle kunne, men i forgårs købte jeg selv
> et HDC5 headset, og min 8210 reagerer ikke på knappen (andet end til at
> tage telefonen hvis den ringer).

Du kan selvfølgelig også legge på med denne kappen!

> Jeg er lidt ærgerlig over at det ikke virker, da det da ville være en
> rigtig dejlig funktion at have. Jeg har sendt en mail til Nokia angående
> denne mangel i en så dyr telefon, men forventer ikke at få noget
> positivt svar.

Du må nok vente lenge på det ja.... :-/

--
///Mvh. EE

Nokia 6210



Karsten Vinding (03-05-2001)
Kommentar
Fra : Karsten Vinding


Dato : 03-05-01 17:02

Erik Einum wrote:

> Du kan selvfølgelig også legge på med denne kappen!

Ja, naturligvis. Men hver gang jeg skal ringe op skal jeg have telefonen
op af lommen

> Du må nok vente lenge på det ja.... :-/

Det er lidt trist da det nok er en rimeligt simpel ting for dem at lægge
ind i telefonens software, men det bliver nok ikke gjort, nej.

--
Mvh, Karsten.
http://www.vinding.adsl.dk

Vil du hjælpe med at søge efter en kur for kræft? Så kig ind på:
"http://www.ud.com", og tilmeld dig United Devices projektet.

Møgelmose (03-05-2001)
Kommentar
Fra : Møgelmose


Dato : 03-05-01 19:41

Tror i ikke at PC local kan rette op på det? det har jo productprofile
settings...!?????

MVH.
Hans-Jacob
www.xr2.subnet.dk/348141.htm
www.logomanager.subnet.dk



Erik Einum (03-05-2001)
Kommentar
Fra : Erik Einum


Dato : 03-05-01 22:36

"Karsten Vinding" <karstenv@spamfilter.dk> skrev
> Erik Einum wrote:
>
> > Du kan selvfølgelig også legge på med denne kappen!
>
> Ja, naturligvis. Men hver gang jeg skal ringe op skal jeg have telefonen
> op af lommen

Å legge på (avslutte en samtale) har da ingenting med å ringe opp å gjøre!

--
///Mvh. EE

Nokia 6210



Karsten Vinding (04-05-2001)
Kommentar
Fra : Karsten Vinding


Dato : 04-05-01 06:06

Erik Einum wrote:

> > Ja, naturligvis. Men hver gang jeg skal ringe op skal jeg have telefonen
> > op af lommen
>
> Å legge på (avslutte en samtale) har da ingenting med å ringe opp å gjøre!

Nej da, men har jeg da nogen sinde sagt det?

Hvis min 8210 understøttede at knappen på headset'et kunne bruges til
stemmestyrede opkald, kunne jeg i mange tilfælde nøjes med at bruge
denne funktion, og lade telefonen ligge i lommen.

Forstod du nu hvad jeg mente?

--
Mvh, Karsten.
http://www.vinding.adsl.dk

Vil du hjælpe med at søge efter en kur for kræft? Så kig ind på:
"http://www.ud.com", og tilmeld dig United Devices projektet.

Erik Einum (04-05-2001)
Kommentar
Fra : Erik Einum


Dato : 04-05-01 08:03

"Karsten Vinding" <karstenv@spamfilter.dk> skrev
> Nej da, men har jeg da nogen sinde sagt det?

Mitt uttalelse: Du kan selvfølgelig også legge på med denne kappen!

Ditt svar: Ja, naturligvis. Men hver gang jeg skal ringe op skal jeg have
telefonen op af lommen

Hva skal man så tro?

> Hvis min 8210 understøttede at knappen på headset'et kunne bruges til
> stemmestyrede opkald, kunne jeg i mange tilfælde nøjes med at bruge
> denne funktion, og lade telefonen ligge i lommen.
>
> Forstod du nu hvad jeg mente?

Ja. Men man legger så telefonen tilbake i lommen etter å ha ringt opp.
Dessuten hvis det er en innkommende samtale så svarer man med knappen, og
legger på med knappen, uten at tlf har vært ute av lommen.

--
///Mvh. EE

Nokia 6210



PHK (04-05-2001)
Kommentar
Fra : PHK


Dato : 04-05-01 12:39


"Erik Einum" <erik-ein@nospam.online.no> skrev i en meddelelse
news:VvsI6.5990$gX3.326767@news3.oke.nextra.no...

> Ja. Men man legger så telefonen tilbake i lommen etter å ha ringt opp.
> Dessuten hvis det er en innkommende samtale så svarer man med knappen, og
> legger på med knappen, uten at tlf har vært ute av lommen.

Det smarteste er at sætte den på automatisk at tage røret, så er man fri for
at røre noget som helst ved opkald.

Og at man kan kalde op ved at trykke på knappen og bruge talestyring til at
ringe et nummer op - dét er også smart.

For mit vedkommende - jeg skal ind under flere lag tøj for at komme ind til
telefonen og det kan være jævlans koldt om vinteren

--
_
|_|
| er (DK - Esbjerg)




Erik Einum (06-05-2001)
Kommentar
Fra : Erik Einum


Dato : 06-05-01 02:35

"PHK" <phk@esenet.dk> skrev
> "Erik Einum" <erik-ein@nospam.online.no> skrev
> > Ja. Men man legger så telefonen tilbake i lommen etter å ha ringt opp.
> > Dessuten hvis det er en innkommende samtale så svarer man med knappen,
> > og legger på med knappen, uten at tlf har vært ute av lommen.
>
> Det smarteste er at sætte den på automatisk at tage røret, så er man fri
> for at røre noget som helst ved opkald.

DOH! *Slå flathånda i panna!* Tenkte ikke på den muligheten...
Sjelden jeg bruker den bærbare HFen, har bilmontert HF i bilen.

> Og at man kan kalde op ved at trykke på knappen og bruge talestyring til
> at ringe et nummer op - dét er også smart.

Det er smart, og min bærbare HF har da også dette. Ericsson 520m har en
Magic Word-funksjon som aktiverer taleoppringing, mottak av samtaler og
avvisning av samtaler! Smart!!

> For mit vedkommende - jeg skal ind under flere lag tøj for at komme ind
> til telefonen og det kan være jævlans koldt om vinteren

Jeg er norsk, så kalde vintre vet jeg _alt_ om!

--
///Mvh. EE

Nokia 6210



Karsten Vinding (04-05-2001)
Kommentar
Fra : Karsten Vinding


Dato : 04-05-01 13:04

Erik Einum wrote:

> Mitt uttalelse: Du kan selvfølgelig også legge på med denne kappen!
>
> Ditt svar: Ja, naturligvis. Men hver gang jeg skal ringe op skal jeg have
> telefonen op af lommen
>
> Hva skal man så tro?

At jeg bekendt med at man kan tage røret og lægge på, via
fjernbetjening, ved indkommende opkald, men at jeg gerne vil kunne det
også ved udgående (via talestyring).

> Ja. Men man legger så telefonen tilbake i lommen etter å ha ringt opp.

Ikke desto mindre er det andet lettere, også hvis man f.eks. kører bil
eller lignende. Jeg sysnes det er dumt at Nokia har udeladt denne
funktion på en så dyr telefon, der har taleopkald.

> Dessuten hvis det er en innkommende samtale så svarer man med knappen, og
> legger på med knappen, uten at tlf har vært ute av lommen.

Jep, men det bliver det ikke nemmere at ringe op selv af

--
Mvh, Karsten.
http://www.vinding.adsl.dk

Vil du hjælpe med at søge efter en kur for kræft? Så kig ind på:
"http://www.ud.com", og tilmeld dig United Devices projektet.

PHK (06-05-2001)
Kommentar
Fra : PHK


Dato : 06-05-01 16:21


"Karsten Vinding" <karstenv@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
news:3AF10B75.5662EB64@spamfilter.dk...

> Jeg havde læst mig til at den skulle kunne, men i forgårs købte jeg selv
> et HDC5 headset, og min 8210 reagerer ikke på knappen (andet end til at
> tage telefonen hvis den ringer). Samme headset i en 3310 giver
> øjeblikkelig reaktion hvis man trykker på knappen.

Så vil jeg være spændt på hvordan 8310 reagerer, når den engang kommer.

Fordi - den _er_ vel ikke kommet endnu?

--
_
|_|
| er (DK - Esbjerg)




Erik Einum (07-05-2001)
Kommentar
Fra : Erik Einum


Dato : 07-05-01 01:04

"PHK" <phk@esenet.dk> skrev
> "Karsten Vinding" <karstenv@spamfilter.dk> skrev
> > Jeg havde læst mig til at den skulle kunne, men i forgårs købte jeg selv
> > et HDC5 headset, og min 8210 reagerer ikke på knappen (andet end til at
> > tage telefonen hvis den ringer). Samme headset i en 3310 giver
> > øjeblikkelig reaktion hvis man trykker på knappen.
>
> Så vil jeg være spændt på hvordan 8310 reagerer, når den engang kommer.

Sannsymligvis vil den kunne benytte knappen til taleoppringing. De nyere
Nokia har denne funksjonen.

> Fordi - den _er_ vel ikke kommet endnu?

Nei, 3. kvartal -01.

--
///Mvh. EE

Nokia 6210



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177515
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408625
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste