Forsikring
Fra : Martin Helsted

Dato : 28-04-04 18:20

Hej

Har hørt det skulle være muligt at forsikre sin båd igennem et tysk selskab,
det skulle være halv pris i forhold til dk priser, som har en dansk agent
her i DK, nogen der har såen en forsikring, eller et tlf til ham/hende, og
som ved hvilket selskab det er...

Mvh Martin

Fra : PKJ

Dato : 28-04-04 18:42

"Martin Helsted" <maan07XX@XXceus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
agent
> her i DK, nogen der har såen en forsikring, eller et tlf til

Prisforskellen udgøres nok af den ene procent du skal betale i
statsafgift i Danmark
Den skal du betale selvom du evt. får en forsikring i udlandet.

Det tyske selskab Pantaenius vil ikke tegne forsikringer til danske både
gennem deres tyske
afdelinger. Det gør filialen i Skive incl 1 % afgift.
/PKJ

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 28-04-04 19:30

"PKJ" <Poul_XXXkjeldahl@hotmailXXX.com (Remove X)> skrev i en meddelelse

> [...]
> gennem deres tyske
> afdelinger. Det gør filialen i Skive incl 1 % afgift.

Øhh, mangler den 1% ikke to nuller?
Jeg betaler det samme i afgift til staten, som jeg gør til mit
forsikringsselskab.
Og ja, afgiften er lovpligtig

---
mvh, Peter Ingsø Laursen

Fra : PKJ

Dato : 28-04-04 20:02

"Peter Ingsø Laursen" <psil**NOSPAM**@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> "PKJ" <Poul_XXXkjeldahl@hotmailXXX.com (Remove X)> skrev i en
meddelelse

> Øhh, mangler den 1% ikke to nuller?

Statsafgiften er 1% af forsikringssummen. Der mangler ingen nuller.
Vil du til at have afgiften endnu større = total konfiskation

/PKJ

Fra : Martin Helsted

Dato : 28-04-04 20:54

Hej

Fandt nummeret via en kammerat... kunne få forsikret min motorbåd med 135
hk med ansvar og kasko for 3485 kr om året. selvrisiko på 3800 kr...

mvh martin

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 28-04-04 22:05

"PKJ" <Poul_XXXkjeldahl@hotmailXXX.com (Remove X)> skrev i en meddelelse

> Statsafgiften er 1% af forsikringssummen. Der mangler ingen nuller.
> Vil du til at have afgiften endnu større = total konfiskation

Nå ja, det passer bare tilfældigt i forholdet mellem min forsikringssum,
præmie og afgift - i runde tal hhv. 130.000, 1300 1300

---
mvh, Peter Ingsø Laursen

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 28-04-04 23:18

Jeg er med på at det er lovpligtigt at skulle betale 1% af forsikringssummen
til staten, hvis man da vælger at fordikre sin båd, da det ikke er
lovpligtigt at båden skal forsikres her i landet... det har jeg naturligvis
valgt at gøre...

Men jeg tænker på... de forretninger man gør i udlandet, er jo reelt set den
Danske stat uvedkommende!!! Man kan jo fint have penge stående og trække
renter i en Sweizisk bank uden at skulle betale skat af dem her i landet...
altså så længe man ikke indfører dem her til landet...

Er jeg helt galt på den?

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-04-04 23:49

Uheldigvis faldt Jan Rasmussen over tastaturet og skrev derved
følgende:

> [...]
> stående og trække renter i en Sweizisk bank uden at skulle betale
> skat af dem her i landet... altså så længe man ikke indfører dem her

Ja!

Uanset hvordan og hvor du forsikrer din båd, så skal staten have 1
procent i afgift.

Tjener du penge mens du bor i danmark, så skal du både betale skat og
renter af dem. Desværre, du, træerne vokser ikke ind i himlen...

Claus