Imprægnering af påhængsmotor ?
Fra : Carsten

Dato : 18-04-04 15:06

Hej nyhedsgruppe

Jeg ved godt det er lidt ude af sæson, men:

Når man forbereder en påhængsmotor til vinteropbevaring, skal overfalden
vaskes af / imprægneres. Hvad bruger man til det ?

Hilsen

Carsten

Fra : Cupido

Dato : 18-04-04 16:39

Du kan bruge WD 40 er et smørremiddel, sprøjt den ind og tør let af men en
klud, <Den gode gamle pronto er også god men lidt dyre. Man skal jo sprare
som sømand for hvad der står båd på koster en bondegaard

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-04-04 16:12

Uheldigvis faldt Cupido over tastaturet og skrev derved følgende:

> [...]
> men en klud, <Den gode gamle pronto er også god men lidt dyre. Man
> skal jo sprare som sømand for hvad der står båd på koster en

Dårligt råd!

WD 40 indeholder terpentin og affedter således det gamle smørefedt, og
da WD 40 er ekstremt tyndt efterlader det beslag, aksler og bevægelige
dele uden beskyttelse.

Man renser det gamle fedt af og påfører en ny på de områder, der skal
preserveres. Navnlig aksler og alle de bevægelige dele er vigtige.

Claus

Fra : Carsten

Dato : 19-04-04 15:49

Tak for svarene - men jeg tænkte mere på selve 'karosseriet'. Bruger man
noget bil-vaskemiddel der ?

Carsten

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-04-04 16:42

Uheldigvis faldt Carsten over tastaturet og skrev derved følgende:

> Tak for svarene - men jeg tænkte mere på selve 'karosseriet'. Bruger
> man noget bil-vaskemiddel der ?

Det er jo almindelig lak på stål og glasfiber, så vask den grundigt af
og giv den en gang lakpolish.

Det vigtigste er, at alle de steder, hvor der er rent stål, der kører
mod hinanden, at de er smurt med fedt. Og det skal være lejefedt, der
er vandafvisende, sådan at det ikke skylles af og den ubeskyttede
ståæoverflade ruster.

Claus

Fra : Erik Hovedskou Chris~

Dato : 09-05-04 10:01

Claus Tersgov <nospamnews@tersgov.dk> skrev:

>Uheldigvis faldt Cupido over

>Dårligt råd!
>
>WD 40 indeholder terpentin og
>affedter således det gamle
>smørefedt, og.............klip

>Claus

Prøv at læse bådnyt for denne måned der er noget om wd 40.
lakpolish er også meget ok.

Erik

Husk for at blive en god fisk lær at svømme

Fra : Cupido

Dato : 19-04-04 19:20

Mig bekendt står der på dåsen at der er olie i wd 40 og at det beskytter
jern....
så hvorfor så ikke malede overflader??

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-04-04 19:03

Uheldigvis faldt Cupido over tastaturet og skrev derved følgende:

Når du har læst og *forstået* www.usenet.dk under citater, så skal
jeg nok forklarer dig hvorfor, ikke før...

Jeg gider ikke spilde unødig tid, blot fordi, andre ikke gider citerer
korrekt!

FUT dk.admin.netikette

Claus