Så skal båden vokses
Fra : Lotte

Dato : 12-04-04 19:18

I fuld gang med klargøringen - er nu nået til der, hvor båden skal
vokses (glasfiber). Blev lidt nysgerrig, hvor mange gange giver i
båden. En, to eller tre gange (eller slet ingen). Og hvad er jeres
erfaring med det.

mvh

Lotte

Vores favorithavn (weekend):
http://www.geocities.com/lotte/Boegeskoven.html

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 12-04-04 20:47

Voks, det har jeg kun prøvet en enkelt gang og jeg synes ikke det var umagen
værd. Jeg giver den en eller to gange custom marine polish, der både renser
og vokser. Efter jeg har fået en kammerat der har en rigtig polermaskine, så
får den kun en gang (det er ca lige så pænt som to gange i hånden)

/Bjarke

Fra : Torben Bach

Dato : 12-04-04 21:55

"Lotte" <Lotte@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> vokses (glasfiber). Blev lidt nysgerrig, hvor mange gange giver i
> båden. En, to eller tre gange (eller slet ingen). Og hvad er jeres

Ja - jeg bruger såmænd Turtle Autovoks og kun een gang polering med
håndkraft. Godt resultat, hvor overfladen bliver pæn ren og vand- og
smudsafvisende i så godt som hele sæsonen, og så er det formentligt noget
billigere end alle andre produkter, som hedder noget med "marine" foran.

Mvh
Torben

Fra : Lotte

Dato : 13-04-04 17:58

Jamen så nøjes jeg med en gang efter polish'en. Vi har stadig noget af
det voks med "marine" foran, men når den skal fornys, så prøver vi med
autovoksen. Bare den er smudsafvisende og holder det meste af sæsonen.
At gå og rense fribord i sommerferien er altså ikke lige mig.

mvh

Lotte