gps til dls bærbar uden com port
Fra : Erik Christensen

Dato : 09-04-04 20:38

har købt en hp bærbar den fra netto med kun en lpt port er der nogen der ved
hvordan man får det levende søkort til at modtage signal fra rayteon gps
m.v.h. erik
naver 29

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 09-04-04 21:32

har den en usb port ??

Bjarke

Fra : Claus Tersgov

Dato : 09-04-04 21:51

Uheldigvis faldt Bjarke Christensen over tastaturet og skrev derved
følgende:

> har den en usb port ??

mon ikke

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 09-04-04 21:54

Uheldigvis faldt Erik Christensen over tastaturet og skrev derved
følgende:

> har købt en hp bærbar den fra netto med kun en lpt port er der nogen
> der ved hvordan man får det levende søkort til at modtage signal fra
> rayteon gps m.v.h. erik

USB til comport...

http://www.danbit.dk/produkter/1421.phtml

Kan sikkert fås mange andre steder.

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 09-04-04 21:55

Uheldigvis faldt Claus Tersgov over tastaturet og skrev derved
følgende:

> USB til comport...
> http://www.danbit.dk/produkter/1421.phtml

Og en COM port er en RS-232...

Claus

Fra : Jan

Dato : 09-04-04 22:58

Fri, 9 Apr 2004 22:55:07 +0200, "Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk>;
<c572je$2064$1@news.cybercity.dk>; <dk.fritid.sejlads>:

>Og en COM port er en RS-232...

- og de pinde man trænger for NMEA-kommunikation (som GPSen nok
benytter), er TxD, RxD og GND. Siden man her kun skal ha' data UD fra
GPSen og IND til computeren, skal GPSens Data Ud forbindes med
serieportens RxD, og GPSens Common skal til GND.

--
/jan
news postings should be followed up in news

Fra : PKJ

Dato : 10-04-04 00:04

"Jan" <jan*@nospam.no.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> /jan
> news postings should be followed up in news
> (however: email answers to: janpharo at online period no)

Men manden har ingen COM port. Måske endda kun en printerport, selvom
jeg tvivler.
Køb en USB -Serial enhed. Så får du en virtuel com port.
/PKJ

Fra : Jan

Dato : 10-04-04 09:01

Sat, 10 Apr 2004 01:03:46 +0200, "PKJ" <Poul_XXXkjeldahl@hotmailXXX.com
(Remove X)>; <40772b15$0$250$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>;
<dk.fritid.sejlads>:

>Men manden har ingen COM port. Måske endda kun en printerport, selvom
>jeg tvivler.
>Køb en USB -Serial enhed. Så får du en virtuel com port.

Ja, Og da har seriesiden disse porte, sådan, som man kan se dem på den
af Claus T. angivede url: <http://www.danbit.dk/produkter/1421.phtml>,
og af de porte, som USB-Serial-enheden kan tilbyde, skal man koncentrere
sig om TxD, RxD og GND. Og det var lige dét, jeg omtalede.

Fra : Erik Christensen

Dato : 10-04-04 07:55

tak for hjælpen.

Fra : Mikkel Brahm

Dato : 12-04-04 13:24

Jeg har købt en Belkin USB til RS-232 COM port adapter i METRO. Det fungerer
fint med min gamle håndholdte Magellan GPS både til at overføre ruteplaner
fra DLSK med GPSLink og til at forbinde den mens jeg sejler ob bruge den
bærbare som kortplotter.

Mvh.
Mikkel.