RÅD - støjende kabel i mast - TAK
Fra : HAUGAARD

Dato : 09-04-04 19:26

Jeg har - som alle andre velsagtens - et kabel i masten til mastelys etc.
Mit problem , som har givet mig mange dårlige nætter, er, at ved den mindste
vuggen slår kablet mod siderne indvendigt på masten og giver derved en meget
irriterende støj. Jeg har prøvet at spænde kablet så hårdt som muligt men
uden nævneværdig effekt.

ALLE GODE IDEER OG RÅD ER MEGET VELKOMMEN.

På forhånd tak.

Henrik
Joute 26',.

Fra : Alf

Dato : 09-04-04 21:22

De indvendige kabler i min mast er ført igennem et par af de
stive gule kabelrør som så er fastgjort på indersiden af masken
i bunden og toppen. Jeg ved ikke om de også er fastgjort en
eller flere steder imellem.
Hvis muligt bør du montere sådanne kabelrør indvendigt.
~~~~~~~~~~~~~~~~
Hilsen Alf
~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Egon Stich

Dato : 10-04-04 08:44

"Alf" <Alf@???wingmargin.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller flere steder imellem.
> Hvis muligt bør du montere sådanne kabelrør indvendigt.

Jeg har monteret et antal plastic grydesvampe på kablet.
Det gav ro

MVH
Egon.

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 11-04-04 10:10

Ja, det var derfor jeg spurgte om kablet kunne trækkes ud.

Der er også et "mindre vandsugende" trick med at sætte stjerner af
kabelbindere for hver ca. 1-2 meter. Det har ihvertfald virket på mit
(tykke) VHF kabel, der ellers kan give nogle ordentlige slag inde i masten.

/Bjarke

Fra : Jens Mogensen

Dato : 10-04-04 21:20

Hvis masten er 'et stort hult rør' kan du prøve med at bøje tynde
flamingoplader til et rør. og så skyde dem ind.

Andre har forsøgt med at puste isoleringsskum ind gennem huller i masten.
Sørg i så fald for, at fald mv. ikke sætter sig fast.

mvh
Jens

"HAUGAARD" <h_haugaard@hotmailNOSPAM.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> uden nævneværdig effekt.
>
> ALLE GODE IDEER OG RÅD ER MEGET VELKOMMEN.

---
Udgående mail er tjekket, og fri for kendte virus.

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 10-04-04 22:28

Kan du trække elkablet ud og ind igen ??

I så fald kan du sætte kabelbindere på det. Det hjælper.

/Bjarke