Erfaring med Pro Pulse komposit-skruer?
Fra : Henning

Dato : 08-04-04 12:53

Jeg skal have ny skrue til min motor, og faldt over Pro Pulse i
butikken (www.propulse.se) Den koster knap 1.600,- til min 50HK-motor,
(hvad koster egentlig en ny "standard"-skrue?)
Jeg er lidt skeptisk overfor den plasticagtige måde Pro Pulse-skruen
er på, men ekspedienten lovede (det gør sælgere vel at den var lige
så stærk som aluminium. Der er da også tre års garanti, men kun på
navet. Pitchen kan indstilles mellem 12 og 16, jeg skal bruge en
13'er.
Har I prøvet den, knækker "lortet" eller holder det? Er det bedre med
fire frem for tre blade?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Hobi

Dato : 15-04-04 21:44

Hej Henning,

Jeg har købt en Pro pulse propel for et års tid siden, og har været godt
tilfreds. Der er ingen problemer med holdbarheden, så længe du undgår
bunden. Hvis du sejler propellen i bunden, er det dog næsten sikkert, at den
brækker - OGSÅ selvom der kun er en enkelt lille sten. Det er dog heller
ikke godt til en alupropel.
Du kan købe nye vinger til propellen ( 4 stk koster ca. det samme som hele
propellen, men hvis det kun er en enkelt.... ).

De fire blade giver en roligere gang og et mere jævnt træk. Jeg synes klart,
at jeg har mindre vibrationer.

En alm. propel koster vel ca. 2.000, afhængig af størrelse og type.

MVH
Holger
--
Mail : Mailto:hobi@post8.tele.dk
Den tid som gik med at fiske, fratrækker guderne ikke den afmålte levetid.