Udskiftning af impella på 8 HK Yamaha
Fra : Jesper Nordestgaard

Dato : 07-04-04 06:44

Hej

Jeg ønsker at udskifte impallaen på min 8HK Yamaha påhængsmoter. Er der
nogen som har erfaring med dette og evt. kan komme med en kort vejledning?

Der står desværre ikke noget om dette i instruktionsbogen.

mvh.
Jesper

Fra : Helene og Lars

Dato : 08-04-04 14:20

Hej Jesper

Du skal have skruet gearkassen af motoren. Måske skal skiftearmen også
skilles ad (kender ikke yamahas system)

Så skal du skrue den øverste del af vandpumpen (som sidder ovenpå
gearkassen). Herunder sidder impelleren.

Du skal tjekke at vandpumpehuset ikke er ridset for meget indvendigt.

Inden du sætter den nye impeller i, smører du vandpumpehuset med totaktsolie
indvendigt (for at impelleren ikke "river" ved opstarten). Så "folder" du
impelleren ind i huset (husk at folde den rigtige vej i forhold til motorens
omdrejningsretning), hvorefter du kører hus+impeller ned over akslen (husk
den lille not).

Herefter skal du have skidtet samlet igen.

MVH Lars

"Jesper Nordestgaard" <Jesper_Nordestgaard@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4073951b$0$229$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...