Sejlbåd til trailer
Fra : Flemming Møller

Dato : 03-04-04 19:03

Jeg er ved at undersøge hvad der findes af sejlbåde med lille kahyt som kan
trailes med alm. personbil. Jeg vil gerne være fri for en fast havneplads

Med fast køl kan den ikke slæbes!! En sænkkølbåd måske?

Helst en fast "flad køl" som de gamle både, så den kan gå ind på lav vand

Er det overhovedet muligt, hvad finder der?

Vh Flemming

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 03-04-04 19:24

For nogle år siden (well, det er nok 10-15 år siden) var der en der trailede
sin maxi 77 rundt til kapsejladser i hele landet. - jeg tror det afhænger
lidt af hvilken en bil du har ...

Der er en masse H-båds ejere der trailer deres både. Alene i den havn hvor
jeg ligger står der 4-5 H-både på trailere oppe på pladsen.

/Bjarke

Fra : Fly

Dato : 03-04-04 19:56

Hejsa!

Jeg har en "Sailfish 18". Ikke verdens største båd må man sige, men er lavet
med sænkekøl og oprindeligt leveret med trailer. Jeg har fast land- og
vandplads, og har derfor ikke nogen erfaring med det at trække den op på en
trailer og trille en tur. Omvendt er den ca. 6 meter "høje" mast let at få
lagt ned bare man er to. Det kan gøres uden brug af mastekran.

Jeg tror at det er en båd i den stil du er ude efter. Fordelen ved
Sailfish'en er at den dels har en rummelig kahyt. Det hedder sig at der er 4
køjepladser, men det vil jeg siger er at presse sig lige hård nok sammen

To voksne og 1-2 små børn burde dog ikke være noget problem.

En af de ting jeg er noget træt af er at båden består af MEGET glasfiber og
meget lidt træ. Der mangler altså lidt "maritimt hygge" syntes jeg, men det
kan man jo selv bygge hen ad vejen - det er charmen ved at have båd!

Håber at du finder dig en god båd!

--
-Fly
doktor_flyMONKEY@hotmail.com

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 03-04-04 20:25
Fra : Anders

Dato : 03-04-04 20:18

Här finns en hel del att välja på!!!!!

http://w1.211.telia.com/~u21115426/pages/alt_boats/altboats.htm

Fra : Kim Bøndergaard Poul~

Dato : 03-04-04 22:06

Hejsa

Det er jo også værd at kaste et blik på Sunbeam som var blandt de nominerede ved den netop overståede europæiske bådkåring. Ud over
at flere af modellerne er trailerbare virker de også forholdsvis billige. Priserne tror jeg dog er uden motor.

Se http://www.schoechl.com/

mvh Kim Bøndergaard