Det Levende Søkort/ Målestok 1:70 000
Fra : Abildgaard 3140

Dato : 29-03-04 11:08

Kan det passe, at jeg ikke kan zoome så meget ind på søkortet, at jeg f.eks.
kan se havdybderne ligesom på mit akustiske søkort målestok 1: 70.000, eller
er jeg bare så infamt padedum, at jeg skulle have fået et kursusforløb med i
købet?

Hvordan hede hule ser jeg dybder og afstande omkring Hornbæk Plantage?

--
vh ¸.·´¯)
)><((((º> ´Torben Abildgaard

Fra : Jan T Pharo

Dato : 29-03-04 11:38

Mon, 29 Mar 2004 12:07:50 +0200, Abildgaard 3140;
<4067f57a$0$151$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>; <dk.fritid.sejlads>:

>Kan det passe, at jeg ikke kan zoome så meget ind på søkortet, at jeg f.eks.
>kan se havdybderne

DLSK viser punktgrafik, og at zoome gi'r ikke flere details; du skal
også skifte kortmålestok, hvis du ikke har valgt "altid bedste målestok"
e.l.
--
/jan
<><

Fra : Torben Bach

Dato : 29-03-04 13:04

"Abildgaard 3140" <pialykke@fjernmigget2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> købet?
>
> Hvordan hede hule ser jeg dybder og afstande omkring Hornbæk Plantage?

Jeg har prøvet med målestok 1:75.000 (kort 131 normal visning) og kan ikke
lige se, hvorfor du ikke kan se havdybderne.
Se binaer.dk med et skærmprint i jpg-format.

mvh
Torben

Fra : Torben Abilgaard

Dato : 30-03-04 17:26

scripsit "Torben Bach"
> Jeg har prøvet med målestok 1:75.000 (kort 131 normal visning) og kan ikke
> lige se, hvorfor du ikke kan se havdybderne.
> Se binaer.dk med et skærmprint i jpg-format.

Tak for hjælpen. Kort og MatrikelStyrelsen oplyser, at DLSK IKKE fungerer på
XP. KISS. Jeg har nu installeret den på en ældre datamat og investerer
efterfølgende i DLSK2.

--
vh ¸.·´¯)

Fra : @rsten

Dato : 31-03-04 13:51

Torben Abilgaard wrote:
> scripsit "Torben Bach"
>
> Tak for hjælpen. Kort og MatrikelStyrelsen oplyser, at DLSK IKKE
> fungerer på XP. KISS. Jeg har nu installeret den på en ældre datamat
> og investerer efterfølgende i DLSK2.

Det er da interessant - jeg har flere kollegaer der har det kørende både
DLSK1 & DLSK2 på XP ???
Har du mere info ?

--
/carsten

Fra : Lars

Dato : 01-04-04 07:15

"@rsten" <cholck@malling.com> skrev i en meddelelse

> Det er da interessant - jeg har flere kollegaer der har det kørende både
> DLSK1 & DLSK2 på XP ???
> Har du mere info ?
>
> --
> /carsten

Den virtuelle hukommelse er som standard sat for højt i XP til at DLSK 1&2
kan køre.

Man kan manuelt køre den virtuelle hukommelse ned til under 1G.
Desuden skal man disable mange antivirusprogrammer og firewalls for at det
vil køre optimalt.

Lars

Fra : Carsten Holck

Dato : 01-04-04 19:52

Lars wrote:
> [...]
>
> Man kan manuelt køre den virtuelle hukommelse ned til under 1G.
> Desuden skal man disable mange antivirusprogrammer og firewalls for
Stadig spændende - jeg har min kørende med 1.3G virtuel hukommelse på en
win2k og de andre jeg kender kører i XP standardopsætning - uden problemer

/casrten

Fra : Lars

Dato : 01-04-04 22:26

"Carsten Holck" <cholck@malling.com.invalid> skrev i en meddelelse

> Stadig spændende - jeg har min kørende med 1.3G virtuel hukommelse på en
> win2k og de andre jeg kender kører i XP standardopsætning - uden problemer
>
> /casrten

Jeg kører DLSK 1 og her er problemet som beskrevet.

Jeg formoder at problemerne med DLSK 2 læner sig op ad problemerne i udg. 1.
Hvis det forholder sig anderledes, så beret venligst for gruppen.

Lars

Fra : Carsten Holck

Dato : 02-04-04 00:07

Lars wrote:
> [...]
>
> Jeg formoder at problemerne med DLSK 2 læner sig op ad problemerne i
> udg. 1. Hvis det forholder sig anderledes, så beret venligst for
Jammen der er ikke så meget at berette - det virker bare og det har det
gjort længe og jeg har ikke ændret nogen opsætning pga DLSK. Og det har kørt
på et antal forskellige setups over de år jeg har haft det. Pt. Win2k med
512M ram/1536M pagefil - så der er ikke noget problem - jeg har dog ikke
prøvet at øge pagefilen hvis den først skal til af swappe på disk bliver det
utåleligt langsomt - og så skal der mere RAM i. Og med 512M er det kun med
mange store databaser kørende det bliver aktuelt ( eller mange STORE
billeder samtidig)

Jeg har haft forskellige problemer med Det levende danmarkskort (de første
udgaver) og SCSI CDrom drev men det er en anden sag

/carsten