"ICC" i Spanien
Fra : Anders

Dato : 25-03-04 13:18

Hej NG

Søger råd om Duelighedsbevis/yachtskipper 3/ICC

Undertegnede skal en tur til Mallorca i juli måned og forhåbentlig
sejle en Lagoon 410 S2 rundt i 14 dage !

MEN - hvad kræves der af certificat og hvad er "gangbar" dokumentation
fra lille Danmark.
Jeg har sejlet rigeligt til at kunne styre et hvert fritids fartøj,
men ikke samlet på skriftlige beviser for min kundskaber udi
sejlsportens dyder.

Iflg. kontrakten med Charterfirmaet på Mallorca så skal lejer blot
fremsende kopi af "sailing certificate" !
Lidt søgning på nettet kaster ikke klart lys over hvad der skal til !
Rendte ofte ind i begrebet "ICC" (International Certificate of
Competence) og sågar også et "EU yacht bevis".

Er der nogen derude/herinde med praktisk erfaring på området ?

På forhånd tak.

Anders

Fra : PKJ

Dato : 25-03-04 20:00

"Anders" <anders.soderberg@sap.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Competence) og sågar også et "EU yacht bevis".
>
> Er der nogen derude/herinde med praktisk erfaring på området ?

Myndighederne i Spanien kan ikke lovligt kræve bevis da det ikke i DK
kræves noget bevis for at
sejle et skib under 15 meter. - Men de kan nu godt finde på det
alligevel. -Og det tager tid, din ferietid.

Du skal imidlertid regne med at aflevere skibets papirer (fra
charterfirmaet) samt en CREWLIST
til Harbourmaster i enhver havn der anløbes. Jeg kan maile dig et par
WORD documenter jeg
har haft stor fornøjelse af. Disse kan du tilrette. Alle havne på
Balearerne (og i Spanien) har fine
EDB systemer der skal udfyldes før en plads anvises. Et tasteforlæg
letter processen en helt.

Men charterfirmaet kan gøre hvad der passer dem og vil antagelig af
hensyn til assurancen kræve
at se et bevis. Under alle omstændigheder bør et dansk
duelighedsbevis være gangbar dokumentation
for havsejlads. -Men ikke på Europas floder hvis du senere kommer der..

Altså snak med charterfirmaet.

/PKJ

Fra : @rsten

Dato : 26-03-04 12:57

PKJ wrote:
> [...]
> kræves noget bevis for at
> sejle et skib under 15 meter. - Men de kan nu godt finde på det
> alligevel. -Og det tager tid, din ferietid.

Det gælder da kun hvis du skal sejle et Dansk fartøj, hvis det er et Spansk
fartøj er de Spanske myndigheder nok ret ligeglade med hvad der ikke kræves
i Danmark.

> Altså snak med charterfirmaet.

Det er nok det eneste rigtige

--
/carsten

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 28-03-04 00:23

Jeg formoder et Dansk Duelighedsbevis vil være tilstrækkeligt. og
naturligvis påkrævet af chaterselskabets forsikringsslskab

JR