Rangorden?
Fra : Jakob Sørensen

Dato : 29-04-01 22:13

Jeg har en kastreret hankat og en steriliseret hunkat og har gjort mig lidt
tanker om deres indbyrdes rangorden. Hannen er den klart livligste af de 2,
men hunkatten er alligevel hel klart den med "bukserne på"
Fx. er det hannen, der tigger mad, men når de har fået mad (i fælles
madskål) knurrer hunnen af ham og spiser først.
Er det normalt, at hunnen er førerkat - ved nogen det?

Fra : Nina El Falaki

Dato : 29-04-01 23:56

Det er slet ikke unormalt at hunkatte er mere dominante end hankatte. Min
erfaring fra 3 kuld er, at det er hunnerne der finder på og støber kuglerne,
mens hannerne er de "dumme", udfarende.

Hunkatte er eksperter i "psykologisk krigsførelse" ofte kommanderer de rundt
med hele familien også de tobenede uden nogen opdager det, i hvert fald ikke
os tobenede.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : marianne hellemose

Dato : 30-04-01 08:31

Hej Jakob
Hjemme hos mig er det også en hunkastrat der
er den der bestemmer, hun regere med hård
pote over 2 hankastrater, 1 fertil hun og mig
selvfølgelig.

--
Marianne

Hellemose Somali
marianne@hellemose.dk

SOME PEOPLE HAVE LIVES - OTHERS HAVE CATS

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 30-04-01 14:54

Marianne skrev
snip
>Hjemme hos mig er det også en hunkastrat der
>er den der bestemmer
snip slut

YES, jeg er ikke den eneste der er under poten..;))
--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa

Fra : Kate

Dato : 30-04-01 19:12

Tja....Så er tingene jo nok noget unormale her
Her er det vist mest Johan som bestemmer, han er den aktive og
snakkende. Sofie, er mere lad og siger kun noget når hun bliver
utålmodig eller gal. De er kuldsøskende, men hel klart er det Johan, som
"har bukserne på".
--
Kate

Visit my home page, it's about rabbits, mostly:
http://home7.inet.tele.dk/oliwer
My address is spam blocked. The real one is oliwer@mail.tele.dk

Fra : marianne hellemose

Dato : 30-04-01 19:47

Skulle hilse fra Banja (min 7½ år gl.kastrat) at alt
det der med rangorden og overkat bruger vi ikke her,
så længe hun får det som hun vil ha' det er der ingen
problemer.