Ping problemer
Fra : TRW

Dato : 29-04-01 22:09

Er der nogen der kan hjælpe ??

NE2 256/128

Download : ca 32.4 kb/s
Upload : ca 13.4 kb/s
ping : ca 150 ms

Hvordan kan jeg sænke min ping tid, mens jeg kørte analog lå den på ca 65
ms.

ANG TDC på 2 dage har jeg haft kontakt 3 gange, ser man bort fra at det
tager en krig at få kontakt så har de en fin og meget letforståligt service.

MVH
TRW

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 29-04-01 23:48

"TRW" <trw@pc.dk> skrev i en meddelelse

> NE2 256/128
>
> Download : ca 32.4 kb/s
> Upload : ca 13.4 kb/s

Ser da fint ud.

> ping : ca 150 ms

Hvad er det du ping'er ?

-------------
Best regards
Henrik Aarfeldt
Data Maintenance Team
#mobilix AS12435
HA3180-RIPE
Dette indlæg repræsenterer min private holdning/mening.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 29-04-01 23:49

On Sun, 29 Apr 2001 23:09:27 +0200, TRW wrote:
>Er der nogen der kan hjælpe ??
>
>NE2 256/128
>
>Download : ca 32.4 kb/s
>Upload : ca 13.4 kb/s
>ping : ca 150 ms

Til hvad ??

Og er det en ubelastet linie, eller down/up loader du, det gør en STOR
forskel.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : TRW

Dato : 30-04-01 13:02

> Og er det en ubelastet linie, eller down/up loader du, det gør en STOR
> forskel.

Jeg skal forsøge at svare så præcis som muligt ( jeg tror ikke jeg helte
forstår dit spørsmål )

down/uploade er sket hver forsig til TDC det samme gælder når jeg prøver at
pinge.
Jeg har 3 pc'er bunden sammen af en Rubytech 8 Port 10/100 Nway switch (
ruteren er forbunden til en port her, der er en port mærket 1/DTE samte en
mærket 1/MPR jeg har sat den i en alm. port ( port 2 ) jeg ved ikke om det
kan betale sig at flytte den til en af de to nævnte)
2 maskiner kørere 10mps den sidste 100 mps.
De 2 10 mps maskiner er stillet til ak kører fuld duplex ( hvad der dog ikke
sker når man kikker på switchen, heller ikke når de overfører filer til
hinnanden ).
100 mps kører fuld duplex ( igen efter hvad jeg kan se på switchen )

Routern kører åben, som firewall bruger jeg ZoneAlarm ( overvejer at skifte
til sygate, ville det være en god ide ? )

Jeg har været inde og kikke på TDC siden og kørte de test der er der, men
kikke man på http://www.dslreports.com/tweaks og føler deres råd stemmer det
ikke med TDC.

Forøvrigt mangler jeg Aggregaterate i regristringe databasen, eller gælder
det ikke når man har router ?

Håber at de oplysninger i mangler for at kunne hjælpe mig er kommet med !!!

MVH TRW

Fra : AW

Dato : 30-04-01 14:43

Dine up- og download tider der helt fine ud.
Hvis jeg har forstået det rigtigt, så har du din PC sat op på et internt
netværk med en switch, som så er forbundet til din router/modem?!

I dette tilfælde er dine ping tider helt rimelige. Grunden er den at både
router og switch forlænger ping tiden. særdeles Routeren, som skal åbne alle
pakker op til 3. lag. 3. lag er der hvor ip adressen ligger.

En anden grund kan være at du har været i gang med at hente et eller andet i
det øjeblik du er blevet pinget. Ping tider skal måles i idle tilstand.

Hilsen

AW

Fra : Tim Christensen

Dato : 30-04-01 15:09

"AW" <cbc@it.dk> wrote in message news:9cjq2u$dkr$1@news.cybercity.dk...
> [...]
alle
> pakker op til 3. lag. 3. lag er der hvor ip adressen ligger.

En router bruger s.. da ikke mere end 0-2 milisekunder. Hvis du pinger fx.
opasia.dk burde du have en ping på ca. 20 eller derunder forudsat at din
linie ubelastet. En switch koster da normalt også under 1 ms.

Hvis du med ping mener det tal som fx. CS spytter ud, så er det noget helt
andet, det afhænger af mange ting blandt andet netværksindstillingerne i
spillet. Man kan kun til en vis grad bruge ping fra spil til at sige noget
om hvor godt ens forbindelse kører.

Mvh

Tim

Fra : TRW

Dato : 30-04-01 16:59

> Hvis du med ping mener det tal som fx. CS spytter ud, så er det noget
helt
> andet,

Jeg har kun et spil der kan køre på net Q2 ( jeg spille næsten aldrig,
gider ikke spille alene )
Når jeg pinger bruger jeg enten dos eller Query Application.

MVH
TRW

Fra : Tim Christensen

Dato : 30-04-01 19:43

"TRW" <trw@pc.dk> wrote in message news:9ck242$hc1$1@news.inet.tele.dk...
> helt
>
> Jeg har kun et spil der kan køre på net Q2 ( jeg spille næsten aldrig,
> gider ikke spille alene )
> Når jeg pinger bruger jeg enten dos eller Query Application.

Prøv at køre en traceroute til serveren, i dos:

tracert servernavn.dk

eller

tracert xxx.xxx.xxx.xxx

(hvor x naturligvis er tal i ip adressen).

Mvh

Tim

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 30-04-01 19:49

"Tim Christensen" <icecone@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at køre en traceroute til serveren, i dos:

Eller f.eks brug UO-Trace.
Den kan poll'e, så man kan se hvor pakketabet opstår.

-------------

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-04-01 20:41

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message

> Eller f.eks brug UO-Trace.
> Den kan poll'e, så man kan se hvor pakketabet opstår.

Undskyld,,, men det er da det værste skod program.... jeg har set til
dags dato...

Den kan jo ikke pinge 5 % af det man prøver at pinge

Jeg vil nu holde på at visualroute, er et godt program..

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-04-01 20:45

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*spamcop*spamfilter.dk> wrote in message

> Undskyld,,, men det er da det værste skod program.... jeg har set til
> dags dato...

Hvis altså det er program som jeg har fundet på
http://www.blackcastlesoft.com/uotrace/default.asp

Og så skal man også være varsom med at downloade det..:

WARNING
There is a trojan horse version of UOTrace that was reported to me which
contains the Backdoor.SubSeven virus. It modifies your registry to
associate a trojan application called mueexe.exe to be executed and act
as a proxy for all applications you launch

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 30-04-01 23:07

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*spamcop*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse

> Undskyld,,, men det er da det værste skod program.... jeg har set til
> dags dato...
>
> Den kan jo ikke pinge 5 % af det man prøver at pinge

Så er det nok fordi du bruger det forkert.

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 30-04-01 23:06

On Tue, 1 May 2001 00:06:59 +0200, "Henrik Aarfeldt"
<rivmin@rivmin.dk> wrote:

>Så er det nok fordi du bruger det forkert.

eller fordi der er spærret for ping rundt omkring.

--
med venlig hilsen
Thomas Jensen

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 30-04-01 23:12

"Thomas Jensen - pil.dk" <tj@dev.null> skrev i en meddelelse

> eller fordi der er spærret for ping rundt omkring.

Jo, men så vil andre ping-trace-pakketab-tool's vel også fejle ?

Fra : TRW

Dato : 30-04-01 16:56

> En anden grund kan være at du har været i gang med at hente et eller
andet i
> det øjeblik du er blevet pinget. Ping tider skal måles i idle
tilstand.

Nej alt andet var lukket ( ok firewall var der stadig )

MVH
TRW