Hvorfor vises dette ikke i browseren?
Fra : Thomas Schulz

Dato : 15-01-01 20:47

Jeg er ny til java (men ikke generelt til programmering), men jeg undrer mig
bare over, hvorfor dette ikke vises i browseren (der må være noget jeg har
misforstået siden det ikke virker), AFAIK burde dette være nok?

## html ##

<HTML>
<BODY>
<APPLET CODE="Converter.class" WIDTH=400 HEIGHT=300>
</APPLET>
</BODY>
</HTML>

## java ##

import javax.swing.JApplet;
import java.awt.*;
public class Converter extends JApplet {
private Button b_inch_mm = new Button("Inch <");
public void Init() {
// GridLayout length_gl = new GridLayout(1,1);
Container c = getContentPane();
// c.setLayout(length_gl);
c.add(b_inch_mm);
}
}

Er der foriøvrigt nogen der ved hvad det tilsvarende til *getContentPane* er
i klassen Applet?

Thomas

Fra : Bear

Dato : 15-01-01 21:19

Du arver fra JApplet, den er ikke understøttet i browsere. Du skal bruge
java.applet.Applet. Eneste GUI komponenter til Applets, der er understøttet
af browsere, er dem i java.awt.*;

Bear

ICQ: 2745075

Fra : Thomas Schulz

Dato : 15-01-01 23:51

> java.applet.Applet. Eneste GUI komponenter til Applets, der er
understøttet
> af browsere, er dem i java.awt.*;

Det er lidt noget lort for den bog jeg har kun omhandler Swing :)

Hvad vil jeg gøre her hvis jeg bruger Applet i stedet for - jeg har brug for
en getContentPane ligende ting?

// JApplet code: ###########

Fra : Theo Stidsen

Dato : 16-01-01 06:37

Java har et utility der hedder "Convert", der kan pudses på html-sider man
gerne vil have til at virke med JRE-1.3.0 (virker til explorer og netscape,
vd ikke helt med andre browsere). Convert omskriver din HTML-side, så
browseren ved den skal bruge 1.3.0 og den vil derfor downloade JRE'en hvis
den ikke allerede er installeret på maskinen.

SWING er med i JRE 1.2.2 (kan ikke lige huske om der var SWING i 1.2.0) og
fremefter!

--
Kind regards
Theo Stidsen

Fra : Thomas Schulz

Dato : 16-01-01 12:23

> [...]
> browseren ved den skal bruge 1.3.0 og den vil derfor downloade JRE'en hvis
> den ikke allerede er installeret på maskinen.

Mmm..
OK :)

Men vil det så sige, at man ikke har en "getContentPane" ligende funktion i
Applet klassen (jeg kunne faktisk ikke finde den med et ligende navn)?
Er der nogle, der har et eksempel (bare en url er nok), hvad man så gør i
stedet for?

Thomas

Fra : Theo Stidsen

Dato : 16-01-01 19:27

> [...]
> Applet klassen (jeg kunne faktisk ikke finde den med et ligende navn)?
> Er der nogle, der har et eksempel (bare en url er nok), hvad man så gør i

Hvis du bruger convert, har du nettop muligheden for at anvende SWING (og
dermed JApplet)
--
Kind regards
Theo Stidsen

Fra : Thomas Schulz

Dato : 16-01-01 21:35

> Hvis du bruger convert, har du nettop muligheden for at anvende SWING (og
> dermed JApplet)

Det er jeg klar over... Jeg er ikke fatsvag :)
Men derfor spørger jeg alligevel om klassen Appllet indeholder noget
ligende.
Men jeg antager, at det kræver en længere forklaring (og/eller du/i heller
ikke lige kender en eksat url, der viser det),
og da der heller ikke noget i vejen for, at jeg selv finder det på nettet,
vil jeg gøre det.

Jeg siger mange tak for det gode råd vedr. konvertering.

mvh.
Thomas Schulz