Nedgradering fra ISDN til PSTN
Fra : Peter Poulsen

Dato : 29-04-01 20:20

Jeg erindrer at have set et indlæg om hvor meget det kostede at få
nedgraderet sin linie fra ISDN til PSTN, for et stykke tid siden.

Den nævnte også noget med at prisen varierede alt efter hvornår
man havde fået oprettet ISDN-abbonementet...

Er der nogen som er flinke og genopfriske min hukommelse??

Hilsen

Peter Poulsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-04-01 20:47

Peter Poulsen skrev:

>Jeg erindrer at have set et indlæg om hvor meget det kostede at få
>nedgraderet sin linie fra ISDN til PSTN, for et stykke tid siden.

Normalpris: 450 kr.

>Den nævnte også noget med at prisen varierede alt efter hvornår
>man havde fået oprettet ISDN-abbonementet...

TD lavede en fejl ved ikke at oplyse de første kunder om dette
gebyr. Derfor kan man slippe for det hvis man fik ISDN før en
skæringsdato som jeg har glemt.

--
Bertel

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 29-04-01 21:00

Bertel Lund Hansen skrev:

>Derfor kan man slippe for det hvis man fik ISDN før en
>skæringsdato som jeg har glemt.

Det er vistnok 1. maj 2000. Har man fået ISDN før denne dato, så
slipper man for at betale konverteringsgebyr til PSTN.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia og Siemens-telefoner - kontakt mig.
Har du en Ericsson, så mail mig hvilken, så finder vi nok ud af det.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-04-01 21:12

Lasse Hedegaard skrev:

>Det er vistnok 1. maj 2000. Har man fået ISDN før denne dato, så
>slipper man for at betale konverteringsgebyr til PSTN.

Nu er jeg gået over til Tele2. Er der nogen der ved onm jeg
alligevel kan slippe? Jeg regner egentlig med det.

PS. Jeg skiftede til ISDN før den kritiske dato.

--
Bertel

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 29-04-01 21:18

Bertel Lund Hansen skrev:

>Nu er jeg gået over til Tele2. Er der nogen der ved onm jeg
>alligevel kan slippe? Jeg regner egentlig med det.

Jeg er ikke så meget inde i det her med abonnement hos andre, da jeg
selv er nødt til at blive hos TDC (har NetExpres), men umiddelbart
tror jeg godt du kan slippe - da jeg mener, at det er TDC der stadig
skal lave ændringerne. Skiftede du fra ISDN -> PSTN før eller efter
skiftet til Tele2?

Hvilken forbindelse har du nu?

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Christian Erritsø

Dato : 29-04-01 23:03

<snip> - da jeg mener, at det er TDC der stadig
> skal lave ændringerne.
<snip>

Hvis abonnementet er hos Tele2, så er _alle_ gebyrer nogen der fastsættes og
opkræves af Tele2. Det samme gør sig gældende for udførelsen af opgaverne -
det er Tele2 som foretager konverteringen, og om de bruger TDC, Deutche
Telekom eller elektrikeren i Lyngby, så er det udelukkende Tele2 som står
for det.

Christian Erritsø
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-04-01 09:23

Christian Erritsø skrev:

>Hvis abonnementet er hos Tele2, så er _alle_ gebyrer nogen der fastsættes og
>opkræves af Tele2.

Ja, det er det vel, men jeg håbede at Tele2 kunne få det gratis
hos TDC for mit vedkommende.

--
Bertel

Fra : Christian Erritsø

Dato : 30-04-01 09:46

"Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> wrote in message
<snip>
> Ja, det er det vel, men jeg håbede at Tele2 kunne få det gratis
> hos TDC for mit vedkommende.
<snip>

_Det_ ved jeg så ikke. Det lød bare som om du havde tænkt dig at ringe til
TDC for at afklare et regningsspørgsmål som kun var mellem dig og Tele2.
Undskyld misforståelsen.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-04-01 09:24

Lasse Hedegaard skrev:

>skal lave ændringerne. Skiftede du fra ISDN -> PSTN før eller efter
>skiftet til Tele2?

Jeg er ikke skiftet endnu, men det bliver Tele2 der skal ordne
det.

>Hvilken forbindelse har du nu?

Stofa.

--
Bertel

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 06-05-01 12:17

"Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
> Nu er jeg gået over til Tele2. Er der nogen der ved onm jeg
> alligevel kan slippe? Jeg regner egentlig med det.

Hva dælen. Siger du farvel til ISDN, Bertel?

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-05-01 12:27

Martin Højriis Kristensen skrev:

>Hva dælen. Siger du farvel til ISDN, Bertel?

Ja da. Det er alt for langsomt og for dyrt.

--
Bertel

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 06-05-01 12:58

> Ja da. Det er alt for langsomt og for dyrt.

Men kun til internet (hvilket det aldrig har været beregnet til, IMHO)
ISDN er uovertruffen til kredsløbskoblet kommunikation.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-05-01 13:11

Martin Højriis Kristensen skrev:

>ISDN er uovertruffen til kredsløbskoblet kommunikation.

Jeg kommer ikke til at savne det.

--
Bertel

Fra : Carsten Gall

Dato : 13-07-01 17:20

> Det er vistnok 1. maj 2000. Har man fået ISDN før denne dato, så
> slipper man for at betale konverteringsgebyr til PSTN.

Jeg ved at det er en meget gammel tråd, men jeg har først fået problemmet
nu, hvor jeg har sagt min
ISDN linie op. Teledanmark butikken (Nørrebrocentret) kendte selvfølgelig
intet det problemmet.

Er der en der kan komme med noget konkret, hvilket nummer man skal ringe
til og hvem man skal snakke med??

Carsten

Fra : Jens.

Dato : 14-07-01 10:44

Jeg havde store problemer med at få det gratis - men til sidst var der een
på 80808011 der kendte til problemet og så var der pludselig INGEn problemer
med at få det gratis.
/Jens.

Fra : Carsten Gall

Dato : 14-07-01 20:06

"Jens." <cow-one@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg havde store problemer med at få det gratis - men til sidst var der een
> på 80808011 der kendte til problemet og så var der pludselig INGEn
problemer
> med at få det gratis.

Tak for svaret, jeg vil ringe til dem mandag.

Carsten

Fra : p k c

Dato : 14-07-01 23:56

Lad os lige høre hvad du får at vide - jeg har fået at vide at det var
tilbage i 99 at man begyndte med at skrive at det kostede penge at ændre til
analog .

Boat4You.dk / Per krabbe Vestergade 81, DK 5300 Kerteminde
Tlph. +45 4036 5465 / Fax +45 6532 5475
www.boat4you.dk
email: pkc@boat4you.dk

Carsten Gall <cgall@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9in6rs$e10$1@news.cybercity.dk...

Fra : p k c

Dato : 17-07-01 17:03

Hvad blev så enden på denne tråd ?

pkc

Fra : Carsten Gall

Dato : 17-07-01 19:32

" p k c" <pkc@boat4you.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad blev så enden på denne tråd ?

Ikke noget endnu, jeg har ikke haft tid til at ringe.

Men har fundet dette indlæg i en anden nyhedsgruppe.

Carsten

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 17-07-01 19:31

Carsten Gall skrev:

> [...]

Det var nu nok for mig at ringe.

Ikke til hvem-som-helst, de fleste anede ikke hvad jeg snakkede om.
Jeg fik et direkte nummer til en der kunne hjælpe mig, desværre har
jeg ikke nummeret mere.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Fra : Carsten Gall

Dato : 17-07-01 21:35

> Det var nu nok for mig at ringe.
>
> Ikke til hvem-som-helst, de fleste anede ikke hvad jeg snakkede om.
> Jeg fik et direkte nummer til en der kunne hjælpe mig, desværre har
> jeg ikke nummeret mere.

Det var sgu ærgeligt at du ikke har det nummer mere, men jeg vil forsøge
at få fat i den dame
der var nævnt i det indlæg jeg fandt.

Du kan ikke tilfældigvis huske hvad den du snakkede med hed?

Carsten