Cichlider - Oscar
Fra : Peter Kjær

Dato : 29-04-01 19:49

Hej

Vi skal til at omlægge vores 500 l selskabsakvarium til et cichlideakvarium
med Oscar fisk.

Der er mange forkellige holdninger til bundmateriale og opbygning af et
sådant akvarium samt fodring.

Har I nogle gode råd/erfaringeracac?

Fra : Benjamin.EMK

Dato : 30-04-01 05:45

"Peter Kjær" skrev d. 29-04-01 19:49 dette indlæg :
> [...]
> med Oscar fisk.
>
> Der er mange forkellige holdninger til bundmateriale og opbygning af et

Hejsa Oscar chikliden, er en meget pæn fisk, faktisk nogen der mener den kan blive håndtam hehe, men om det er en skrøne må stå hen i det uvisse.

Oscar chikliden sviner meget, og de bliver meget store, så det er vigtigt at et godt filter, som kan rense vandet, og en masse mad, for det spiser rigtigt meget.
Da jeg på et tidspunkt havde et akvarium med oscar chiklider gav jeg dem også regne orme, men er op til folk selv om de vil.

Bundmateriel ja alt hvad der kan lægge fast, uden at de store fisk kan vælte eller ødelægge det.

Men du skal bare være klar over hvor store de bliver, for selv om det er en flot fisk kræver den en del arbejde.

Håber at jeg kunne hjælpe lidt.

Med Venlig Hilsen

Benjamin.emk

http://www.kandu.dk/

Fra : Madsen

Dato : 01-05-01 23:51

"Benjamin.EMK" <Benjamin.EMK.news@kandu.dk> skrev:

> Hejsa Oscar chikliden, er en meget pæn fisk, faktisk nogen
> der mener den kan blive håndtam hehe, men om det er en
> skrøne må stå hen i det uvisse.

Den kan snildt bliver håndtam. Dengang jeg havde 6 fuldvoksne
gående kunne jeg bare stikke lappen ned med et stykke kød
hvorefter det blev nappet ud af fingrene på mig. De var dog
meget varsomme og jeg blev aldrig bidt.
De har ellers ret så skarpe kæber har jeg ladet mig fortælle.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)