Skærme
Fijala 3554
Gul skærm
Fra : Fly Christensen

Dato : 29-04-01 19:15

Min gamle 15" er ved at drive mig til vanvid! Den blive med jævne
mellemrum karrygul hvorefter den bliver normal igen. Den akrrygule
tilstand bliver dog længere og længere og optræde oftere og oftere. Jeg
har i et anflad fundet ud af at, hvis skærmen få ret dask, så bliver den
hvid igen. Kan der være tale om en lodning eller andet, som er ved at
være gammel? Jeg har ikke noget imod selv at gå igang med en lodekolbe,
hvis det er det, der skal til. Kan der være en anden forklaring på
fænomenet uover en løs forbindelse? Jeg har desværre ikke råd til en
Sony G420 p.t., så det ville være fint, hvis den gamle skærm kunne
reppes, billigt.

Fly

Fra : Peter T.

Dato : 29-04-01 19:27

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> wrote in message
> Min gamle 15" er ved at drive mig til vanvid! Den blive med jævne
> mellemrum karrygul hvorefter den bliver normal igen.

Signalet til din monitor består bla. rød, grøn og blå. Og et eller andet
sted (garanteret en knækket lodning), står den blå af.

Mvh. Peter T.

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 29-04-01 19:40

"Peter T." <pinoc10@hotmail.com> wrote in message

> "Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> wrote in message
>
> Signalet til din monitor består bla. rød, grøn og blå. Og et eller andet
> sted (garanteret en knækket lodning), står den blå af.

Ja, tjek for dårlige lodninger på RGB printet, eller defekt RGB forstærker.

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : Fly Christensen

Dato : 29-04-01 20:09

Nicolai Boilesen wrote:
[snip]

> Ja, tjek for dårlige lodninger på RGB printet, eller defekt RGB forstærker.

Takker, men æh, den der forstærker, hvor sidder den? Jeg går ud fra at
printet er der, hvor ledningen fra computeren ender inde i skærmen.

Fly

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 29-04-01 20:41

> Nicolai Boilesen wrote:
> [snip]

> Takker, men æh, den der forstærker, hvor sidder den? Jeg går ud fra at
> printet er der, hvor ledningen fra computeren ender inde i skærmen.

Forstærkeren er lokaliseret på CRT printet (det print for enden af
billedrøret) er det en LM12XX IC skift den.

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : Fly Christensen

Dato : 30-04-01 08:25

Nicolai Boilesen wrote:

> Forstærkeren er lokaliseret på CRT printet (det print for enden af
> billedrøret) er det en LM12XX IC skift den.

Fino! Det skal nok kunne lade sig give sig.

Fly