Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Olympus C-220 Zoom
Fra : Uffe Holst

Dato : 28-04-04 22:42

Hej!

Jeg endte jo med at købe mig et Olympus C-220 Zoom som et legekamera i
stedet for et eller andet billigt skodkamera fra Føtex eller lignende.

Men ... et lille spørgsmål, som jeg håber, at nogen kan svare på.

Når jeg i dag tog en række billeder, så gav kameraet billederne et
filnavn i stil med P4280001, P4280002 ... Fint og forståeligt. Jeg flytter
så alle billederne over på computeren og sletter billederne på kameraet.

Når jeg nu fortsætter med at tage billeder, så giver kameraet de nye
billeder samme navn som første omgang, dvs. igen P4280001, P4280002 ...,
hvilket selvsagt giver lidt problemer, hvis jeg vil kopiere dem over i
samme folder på computeren som første omgang.

Har jeg overset en eller anden indstilling på kameraet, der vil få
det til i anden gang at starte, hvor man slap i første omgang, det
kunne f.eks. være P4280035 ...

Lytter spændt.

På forhånd tak.
--
Uffe Holst

Fra : Lars Strange

Dato : 29-04-04 09:11

"Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Når jeg i dag tog en række billeder, så gav kameraet billederne et
> filnavn i stil med P4280001, P4280002 ... Fint og forståeligt. Jeg flytter
> så alle billederne over på computeren og sletter billederne på kameraet.

Den bruger uret i kameraet. P4280001 er det første billede (på kortet) taget
den (2004)-4-28 - altså april, 28.

I praksis er det altså kun et problem - som man selvfølgelig skal være
opmærksom på - hvis man som du sletter og starter forfra samme dag, eller
bruger flere kort samme dag.

Lars

Fra : Uffe Holst

Dato : 29-04-04 09:48

In an article of 28 Apr 2000 Lars Strange wrote:

> [...]
>
> I praksis er det altså kun et problem - som man selvfølgelig skal være
> opmærksom på - hvis man som du sletter og starter forfra samme dag, eller

Ok. Så er der vist ikke så meget at gøre ved det.

Men har man kun et 16 MB-kort i kameraet, så kan man jo hurtigt få kortet
fyldt mere end én gang på en dag. Navnlig hvis man bruger SHQ-kvaliteten,
hvor de fylder op mod 1,5 MB stykket.

--
Uffe Holst

Fra : Thomas Corell

Dato : 29-04-04 10:03

Uffe Holst wrote:

> Har jeg overset en eller anden indstilling på kameraet, der vil få
> det til i anden gang at starte, hvor man slap i første omgang, det
> kunne f.eks. være P4280035 ...

På mit Camedia, kan jeg vælge mellem auto og reset for "File name"

Auto vil huske hvor den nåede til, og Reset vil give næste ledige nummer
i forhold til hvad der er på kortet (ingen fotopå kortet, vil derfor
medføre PMDD000001).

--
Don't waste space

Fra : Uffe Holst

Dato : 29-04-04 11:27

In an article of 28 Apr 2000 Thomas Corell wrote:

> [...]
>
> Auto vil huske hvor den nåede til, og Reset vil give næste ledige nummer
> i forhold til hvad der er på kortet (ingen fotopå kortet, vil derfor

På mit er der umiddelbart kun en "All Reset", der kan sættes til On eller
Off.

--
Uffe Holst

Fra : ha

Dato : 29-04-04 14:25

Uffe Holst wrote:
> På mit er der umiddelbart kun en "All Reset", der kan sættes til On
> eller Off.

Hvis du sætter den til "off" afhjælper det så ikke problemet ?

/ha

Fra : Uffe Holst

Dato : 29-04-04 15:22

In an article of 28 Apr 2000 ha wrote:

> Hvis du sætter den til "off" afhjælper det så ikke problemet ?

Næh, for der står den allerede!

--
Uffe Holst

Fra : Thomas Mårlund

Dato : 29-04-04 10:29

"Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk> wrote in message

> [...]
>
> Har jeg overset en eller anden indstilling på kameraet, der vil få
> det til i anden gang at starte, hvor man slap i første omgang, det

Jeg ved ikke om du kan gøre noget ved opsætningen i kameraet, men et
alternativ kan være at bruge Downloader Pro fra www.breezesys.com/ - med det
kan du hente billeder fra kameraet og omdøbe dem med dato etc.

/Thomas

Fra : TC

Dato : 30-04-04 07:19

> "Uffe Holst" <> wrote in message

Da kameraet nummererer billederne fortløbende efter reglen:
Måned,dag,nummer, og fortsætter til du når billede nr. 9999, hvordan man så
ellers får så mange presset ned på et kort, har du så vidt jeg kan se, kun
to muligheder.
1) Lav en ny mappe til hvert upload
2) Brug IrfanView til at omdøbe alle billederne efter hvert upload.

Bemærk iøvrigt, at månederne er en cifrede, så oktober, november og
december, kommer til at hede A,B og C.

Tommy

Fra : emj

Dato : 30-04-04 10:24

On Fri, 30 Apr 2004 08:18:47 +0200, "TC" <sgtommyc@-fjern-yahoo.dk>
wrote:

>Bemærk iøvrigt, at månederne er en cifrede, så oktober, november og
>december, kommer til at hede A,B og C.
Nej, de kommer til at hedde PA, PB, PC
Hilsen emj

Fra : TC

Dato : 30-04-04 17:36

"emj" <> skrev i en meddelelse

> Nej, de kommer til at hedde PA, PB, PC
> Hilsen emj

Nåh ja, jeg skrev bare af fra brugerforviringen

Tommy

Fra : Uffe Holst

Dato : 04-05-04 22:04

In an article of 29 Apr 2000 TC wrote:

> [...]
> to muligheder.
> 1) Lav en ny mappe til hvert upload
> 2) Brug IrfanView til at omdøbe alle billederne efter hvert upload.

Eller

3) slet alle billeder på nær det med det højeste nummer, for så fortsætter
kameraet nummereringen fra dette billede.

Og det var det, jeg gjorde.

--
Uffe Holst

Fra : emj

Dato : 30-04-04 10:23

On 28 Apr 2004 21:42:24 GMT, "Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk> wrote:

>Når jeg nu fortsætter med at tage billeder, så giver kameraet de nye
>billeder samme navn som første omgang, dvs. igen P4280001, P4280002 ...,

Har du sat nummereringen på AUTO?
Du kan formodentlig vælge mellem reset og auto.
Hilsen emj