Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb af fotoudstyr i USA
Fra : Hans Kruse

Dato : 28-04-04 21:50

Efter en dialog i en tidligere tråd gik jeg i dialog med www.adorama.com om
køb af linser. Jeg var specielt intereseret i en linse, som jeg ikke kunne
finde på nettet i Tyskland (en Canon L-linse 400mm f/5,6). Alt var iorden,
men mht. garanti fik jeg flg. besked, som jeg lige vil bringe videre.

international warranty is included only if camera is purchased or shipped
within the usa if this is shipped overseas it will not be valid

Så pas på med at skrive fotoudstyr hjem selvom der påstås at være world wide
garanti på Canon's L-linser så er det åbenbart en sandhed med modifikation.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : ;o\)-max-

Dato : 28-04-04 22:01

"Hans Kruse"
> [...]
> garanti på Canon's L-linser så er det åbenbart en sandhed med modifikation.

Iiih Hans det er den linse (objektiv) jeg vil ha, efter at ha' set
Ron's ørne billeder på photosig er jeg not i tvivl, den er fænomenal.
-max-

Fra : Hans Kruse

Dato : 28-04-04 23:32

Ja, spørgsmålet er hvor man ellers kan købe den. I USA koster den bare
1100$! Så det er drønbilligt i sammenligning med de andre L-linser med samme
brændvidde. Jeg spørger lige om man kan købe hos Technikdirekt, da de ikke
fører den på deres website.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : ;o\)-max-

Dato : 29-04-04 00:16

> [...]
> brændvidde. Jeg spørger lige om man kan købe hos Technikdirekt, da de ikke

Goecker har den på listen , men 9k+moms, måske
en ok pris? -max-

Fra : Hans Kruse

Dato : 29-04-04 07:04

> Goecker har den på listen , men 9k+moms, måske
> en ok pris? -max-

Men de sælger ikke til private. Derudover er prisen nok lidt for høj.
--Hans

Fra : Dr.Ralph

Dato : 29-04-04 12:03

> Men de sælger ikke til private. Derudover er prisen nok lidt for høj.
> --Hans

Hvor kan man ellers købe pro optik (og jeg mener de helt dyre optik) i DK
til bedre priser ?

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Deaster

Dato : 29-04-04 12:53

Dr.Ralph wrote:

> Hvor kan man ellers købe pro optik (og jeg mener de helt dyre optik)
> i DK til bedre priser ?

Har ikke tjekket priserne, men ellers kan du købe prooptik hos
Photografica.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Hans Kruse

Dato : 29-04-04 14:01

Jeg er ikke specielt intereseret i at købe i DK. Indenfor EU er interessant
da garantien da gælder.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Dr.Ralph

Dato : 29-04-04 15:34

On Thu, 29 Apr 2004 15:00:56 +0200, Hans Kruse wrote:

> Jeg er ikke specielt intereseret i at købe i DK. Indenfor EU er interessant
> da garantien da gælder.

OK - kender du andre billigere shops i Europa med DYRE PRO optik end lige
technikdirekt.de, der jo ikke er særlig billige ?

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Hans Kruse

Dato : 29-04-04 15:52

Jeg er helt tilfreds med priserne hos technikdirekt, men nu var spørgsmålet
jo omvendt, da jeg har søgt på nogle andre sites i Tyskland efter den givne
linse uden at finde den. Nemlig om der er nogen i denne NG som ved hvor man
kan købe denne linse og lad os sige udenfor DK?

Fra : Peter Schrøder

Dato : 29-04-04 16:16

"Hans Kruse" skrev...
> [...]
> linse uden at finde den. Nemlig om der er nogen i denne NG som ved hvor man
> kan købe denne linse og lad os sige udenfor DK?

Hvorfor ikke høre din lokale om han vil sælge til dig
til samme pris som i US. Du skal jo naturligvis lige
lægge fragt, moms og told oven i US prisen.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
Replace AT with @ to reply

Fra : Hans Kruse

Dato : 29-04-04 16:24

Nu har jeg ikke lige en lokal, da jeg ikke har købt i DK de sidste 20+ år,
så i Kbh området, hvad vil du foreslå? Er der grund til at tro at en
forhandler vil gå med til det?

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Martin K. R.

Dato : 30-04-04 07:14

> Nu har jeg ikke lige en lokal, da jeg ikke har købt i DK de sidste 20+ år,
> så i Kbh området, hvad vil du foreslå? Er der grund til at tro at en
> forhandler vil gå med til det?

Chancerne er nok små. MIN lokale siger, at TechnikDirekts priser er lavere
end hans indkøbspriser, så hvis du har fundet objektivet endnu billigere i
USA (inkl. told, moms og forsendelse), så bliver det nok svært at matche
prismæssigt.
Men du kan jo altid forhøre dig...

Martin

Fra : Henning

Dato : 29-04-04 15:43

Til alle der tænker på at købe i USA, er her en side hvor butikkerne er
vurderet af brugerne.

http://www.resellerratings.com/

mvh Henning

Fra : Hans Kruse

Dato : 29-04-04 15:52

Ja på trods af advarslen om manglende garanti!

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Hans Kruse

Dato : 30-04-04 08:46

Jeg har nu fået svar fra én af butikkerne i Tyskland (www.photoandmore.de)
og de siger at denne linse ikke produceres mere. Så det afslutter derfor
denne diskussion.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : ;o\)-max-

Dato : 30-04-04 13:54

"Hans Kruse"
> [...]
> og de siger at denne linse ikke produceres mere. Så det afslutter derfor

Det lyder trist, den er i en klasse for sig selv den skarpeste
lange tele Canon laver, men som sagt Goecker har den på
listen (lager).. -max-

Fra : Hans Kruse

Dato : 30-04-04 15:19

Det er ikke den skarpeste sva. tests, men den er berømmet.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 30-04-04 16:07

"Hans Kruse"
> Det er ikke den skarpeste sva. tests, men den er berømmet.
>
> --
> Kind Regards,
> Hans Kruse

Nåmen så ska jeg da ikke ha den ) Hva foreslår du så,
en 500/4,0 der vejer næsten 4kg, hmm det tror jeg ikke.
-max-

Fra : Søren Theilgaard

Dato : 03-05-04 20:35

On 2004-04-28 22:49:48 +0200, "Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> said:

> [...]
> garanti på Canon's L-linser så er det åbenbart en sandhed med modifikation.

Efter at have fulgt debatten om dette her i gruppen (hvor dette
efterhånden har været oppe nogle gange), men en linse er vel ikke at
betragte som et kamera.

På B&H Photos hjemmeside (http://www.bhphotovideo.com/) har de typisk 2
udgaver af den samme linse, dem med worldwide warranty (som beskrives
af BH som værende noget der skulle holde) og så importerede linser, som
kun BH kan garantere, og derfor skal sendes tilbage til dem ved
garantiproblemer.

Men måske er der andre der ved om linser hører under kamera-omtalen.
--
Søren Theilgaard
IT Consultant, M.Sc.Eng

Theilgaard Consult
http://www.theilgaard.dk

Remove NOSPAM from address if replying directly to me.